Ga naar inhoud

KB4023057 voor Windows 10 1803


Calvus

Aanbevolen berichten

KB4023057 voor Windows 10 1803 bereidt voor op 1809

Voor Windows 10 versie 1803 is een update verschenen met volgnummer KB4023057. Dit is een speciale update, die ook voor oudere Windows 10 versies is uitgebracht, om je pc voor te bereiden op de upgrade naar Windows 10 versie 1809.

KB4023057 is een terugkerende update die altijd verschijnt voordat pc's worden bijgewerkt naar de volgende grote onderdelenupdate van Windows 10 (die elk half jaar nieuwe functies brengt).

Aangezien Microsoft vorige week begonnen is om Windows 10 1809 automatisch aan te bieden, komt KB4023057 niet onverwacht.

De update voert verbeteringen door aan de Windows Update Service en maakt, indien nodig, ruimte vrij op je pc voor de grote upgrade naar Windows 10 versie 1809. Alles om de betrouwbaarheid van het upgrade-proces te vergroten.

 

KB40223057a.png.b859751af4930984732ed1dad8c014d7.png

 

Als je deze update ziet verschijnen dan weet je dat de upgrade naar versie 1809 van Windows 10 aanstaande is.

Ironisch genoeg wilde KB4023057 bij ons niet installeren.

Tot zover het verbeteren van de betrouwbaarheid van de Windows Update Service...

 

Bron: GratisSoftware.nl

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hè, een update die het Windows Update proces moet verbeteren, maar die zelf niet geïnstalleerd kan worden. Dat is voor mij goed voor een brede grijns, maar er zijn al meer mensen geweest bij wie deze update niet geïnstalleerd kon worden. En die mensen konden er niet om lachen...

 

Over die mislukkende update (KB4023057): FIX for: KB4023057 Fails - Error 0x80070643 (Windows 10 v1803) - Windows 10 Forums

Het probleem en de oplossing worden beschreven in de startpost van Intrepid1.

----------------------------------------------

Ben je het Engels niet machtig? Geeft niks; dan vertel ik in het Nederlands wat je kunt doen om dit probleem op te lossen. Het probleem doet zich alleen voor op computers die nog draaien op versie 1803 van Windows 10. Gebruikers van versie 1809 hebben geen last van dit probleem.

De oorzaak van dit probleem: er staat al een andere versie van KB4023057 op je computer. Daardoor mislukt de installatie telkens.

Ik geef je twee manieren om het probleem op te lossen. Kies 1 van die 2 manieren.

Manier 1:
Ga via Configuratiescherm naar Programma's en onderdelen (het mag ook via Start > Instellingen > Apps) en zoek dan Update KB4023057 op.
Updates voor Windows staan normaal nooit in de lijst Programma's en onderdelen, maar deze update dus wel. De programma's staan op alfabetische volgorde. De update vind je dus onder de U van Update:
 

5c40fa0c1a843-update_staat_bij_Programma



Bovenstaande afbeelding is van een van mijn pc's. Ik heb natuurlijk andere programma's dan jij, maar het is enkel om aan te geven waar je die update moet zoeken.

Heb je de update gevonden, klik er dan op en kies Verwijderen.
Nadat de update verwijderd is, moet je de computer opnieuw opstarten. Doe dat via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.
Nadat de computer opnieuw is opgestart, klik je op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging. Klik dan op Naar updates zoeken. Update KB4023057 zal dan gevonden worden en geïnstalleerd worden. En deze keer zal dat goed gaan.

Manier 2:
Voer de upgrade uit van versie 1803 naar versie 1809. Ga daarvoor naar deze website: Download Windows 10
Klik daar op de blauwe knop met daarop de tekst Update nu.
Je downloadt dan de Update-assistent.
Wanneer de download klaar is, dan ga je naar de map waar je downloads worden opgeslagen.
Klik met de rechtermuisknop op het zojuist gedownloade bestand met de naam Windows10Upgrade9252.exe en kies dan Als administrator uitvoeren.
Dit zet de upgrade naar versie 1809 in gang.
Let op: wanneer je voor methode 2 kiest, moet je daar ruimschoots de tijd voor nemen. Bij een zeer snelle pc is het in minder dan een uur gebeurd, maar bij oude of trage pc's kan het makkelijk 3 uur of langer duren.

 

P.S. De twee personen die ik met dit probleem geholpen heb, gebruikten allebei Manier 1. Bij beiden werd de update daarna zonder problemen geïnstalleerd. Een van hen liet later weten dat hij de dag daarop al versie 1809 van Windows 10 kreeg aangeboden, die ook zonder verdere problemen geïnstalleerd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bovenstaande probleem was mij ook bekend.

De eventuele oplossing(en) ook.

 

Heb ik dan geluk ... ?

Want op mijn 2 desktops en 2 laptops die op Windows 10 draaien is die bewuste update KB4023057 geïnstalleerd geworden 10-12 december.

Gisteren én vandaag werd die terug aangeboden en heb die dus laten installeren --> voltooid zonder enig probleem.

 

ScreenShot010.jpg.01b97bc3ac999c6137959acc6b8c3062.jpg

 

M.a.w. ik heb die oudere installatie van KB4023057 niet eerst moeten verwijderen.

 

PS: mijn "geavanceerde opties" wat betreft de Windows onderdelenupdates staat wel zo op 150 dagen uitstellen.

Wat ik met deze versie 1809 van Windows 10 nog niet heb beklaagd.

De kinderziektes zullen er nu wel ongeveer allemaal uit zijn zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of jij geluk had, Calvus. Ik ken geen aantallen of percentages bij wie de installatie van deze update mislukt. Maar juist omdat in de startpost gesproken wordt over het mislukken van deze update én omdat ik onlangs op een ander forum twee mensen geholpen heb die ook met dat probleem kampten, dacht ik dat het wellicht nuttig was om te reageren met mogelijke oplossingen voor het probleem.

 

Ik neem aan dat KB4023057 bij de meeste mensen probleemloos wordt geïnstalleerd, maar dat hoor of lees je meestal niet. Je hoort (of leest) alleen wanneer het fout gaat. Dan gaan mensen op computerforums en andere websites hun problemen melden.

 

Omdat Microsoft versie 1809 van Windows 10 nu automatisch gaat aanbieden (dus zonder dat jij zelf Windows Update hoeft te openen), ga ik ervanuit dat de kinderziektes intussen eruit zijn. En zo niet, dan blijft er nog wat te doen voor de helpers op dit forum. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 is het minst stabiele besturingssysteem van Microsoft ooit. Vreemd dat daar nog niet meer kritiek op is, hoewel...

 

Ik herinner me nog de niet ophoudende kritieken op Windows Vista en Windows 8. Beide systemen zijn door Microsoft dan ook vrij snel afgeserveerd hoewel ik deze, nadat de kinderziekten er uit waren, nog niet zo slecht vond. Windows 8.1 is tegenwoordig zelfs zeer stabiel.

Het zou me niet verbazen als M$, als een donderslag bij heldere hemel, sneller dan voorzien met een opvolger op de proppen komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, droske zei:

Windows 10 is het minst stabiele besturingssysteem van Microsoft ooit.

mmm.... ja?  'k weet iig dat mijn oude XP geregeld BSOD's produceerde en dit heb ikt och nog geen enkele keer bij de 10 gehad...? ?

(maar wellicht is dit een discussie op zichzelf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.