Ga naar inhoud

Indy De Jong

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, nokiaprox zei:

Sinds W10 v.1803 werkt RegBack niet meer. Microsoft wil (of kan) daarvoor geen verklaring geven.

 

Probeer daarom het volgende:

In de opdrachtprompt geef je het commando bootrec.exe /fixmbr (let op de spatie voor /)

Helpt dit niet, probeer dan bootrec.exe /fixboot

/fixboot "acces denied"

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, nokiaprox zei:

Heb je de PC hierna VOLLEDIG herstart?

ga naar: startknop - afsluitmenu - optie 'opnieuw opstarten'

 

Lukt het nog niet, geef dan eens het commando sfc /scannow

Ik heb ook nog een usb en een laptop waar ik windows op heb miss kan ik zon een recovery doen zoals aangevevn

image.png.a98013a58647c9de91d03f357726edba.png

 

(plaatje even recht gezet - is makkelijker :) )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Indy De Jong zei:

miss kan ik zon een recovery doen zoals aangevevn

mis ik iets, want hier kan ik je niet volgen...  (waarop heb je het hier?)

 

enne nog twee vragen:

> 2 heb je van die computer een systeembackup?

 

> 3 ik herlas nog even je topic van in het begin:

Op 29/1/2019 om 18:41, Indy De Jong zei:

Ik heb echt geen idee. 

Al de methode geprobeerd van regback. Loop alleen al vast bij stap 1

Nu ik je eerste bericht zo lees, lijkt het me dat je vraag een vervolg op een ander topic (of een ander idee) zou zijn:   'ik heb echt geen idee': ik dacht in het begin dat dit op je titel sloeg (Hoe los ik dit op?) - en als het zò zou zijn: wat bedoelde je dan met 'dit'?

en als het niet op je titel sloeg: waarop had je het dan wel ?

 

nog een editje:

4. hoeveel interne schijven zitten in je systeem EN hoeveel (eigen) partities hebben die schijven, hoe groot is elke schijf?

    en heb je aangekoppelde externe schijven?  (zo ja: koppel die even af)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Passer zei:

mis ik iets, want hier kan ik je niet volgen...  (waarop heb je het hier?)

 

enne nog twee vragen:

> 2 heb je van die computer een systeembackup?

 

> 3 ik herlas nog even je topic van in het begin:

Nu ik je eerste bericht zo lees, lijkt het me dat je vraag een vervolg op een ander topic (of een ander idee) zou zijn:   'ik heb echt geen idee': ik dacht in het begin dat dit op je titel sloeg (Hoe los ik dit op?) - en als het zò zou zijn: wat bedoelde je dan met 'dit'?

en als het niet op je titel sloeg: waarop had je het dan wel ?

 

nog een editje:

4. hoeveel interne schijven zitten in je systeem EN hoeveel (eigen) partities hebben die schijven, hoe groot is elke schijf?

    en heb je aangekoppelde externe schijven?  (zo ja: koppel die even af)

1. Er staat bij trouble shoot een system image recovery (windows opnieuw er opzetten door een externe schiif)

2. Nee... ik wil hem ook wel reset en want hij werd toch een beetje slomer en stond aardig vol..

3.met dit bedoel ik dat als hij opstart dat aangeeft en heel me pc het niet meer doet... elke keer als ik hem opstart krijg ik dat scherm.. ik had duidelijker moeten zijn.

4. Ik weet heb 1 ssd (c:) van 1 terrabite en een d schijf van 200 gb ofso... daarbuiten geen idee wat je bedoel ben best wel leek op dit gebied...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Indy De Jong zei:

ik wil hem ook wel reset en want hij werd toch een beetje slomer en stond aardig vol.

Betekent dit dat je er niets mee in zit dat je hele Windows wordt vernieuwd (ik bedoel wat men normaal een clean install noemt: in gewone mensentaal: je huidige windows wordt gewoon vervangen door een nieuwe - maar  met inbegrip van het verlies van al je eigen programma's (die geïstalleerd waren)  en je eigen instellingen (van die programma's, van je mailprogramma, van ... ) ?

 

Je zegt dat je twee schijven hebt: een SSD van 1 TB en dan een tweede kleiner schijf (iets van een 200 Gb) .

Als ik dat zo lees, zou ik zeggen dat je systeem op de D stond - maar daar kan ik volledig naast zitten natuurlijk. Je bent dus zéker dat je windows op die 1 TB staat?

 

(en voor  de rest nog even geduld hebben: 'k ben achter de schermen in overleg met Nokiaprox om samen wat inzicht te krijgen in je hele situatie en de mogelijke oplossing ervan)

 

enne: als je 'best wel een leek bent op computergebied': let dan op wat je gaat experimenteren want voor je het weet heb je nog grotere problemen (dit zeg ik omdat je in je eerste post iets schreef van Diskpart - en dat zijn dingen die niet direct (zonder begeleiding) aangewezen zijn voor een 'leek op computergebied'. Uitkijken dus wat je doet - en niet teveel van alles proberen...

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Passer zei:

Betekent dit dat je er niets mee in zit dat je hele Windows wordt vernieuwd (ik bedoel wat men normaal een clean install noemt: in gewone mensentaal: je huidige windows wordt gewoon vervangen door een nieuwe - maar  met inbegrip van het verlies van al je eigen programma's (die geïstalleerd waren)  en je eigen instellingen (van die programma's, van je mailprogramma, van ... ) ?

 

Je zegt dat je twee schijven hebt: een SSD van 1 TB en dan een tweede kleiner schijf (iets van een 200 Gb) .

Als ik dat zo lees, zou ik zeggen dat je systeem op de D stond - maar daar kan ik volledig naast zitten natuurlijk. Je bent dus zéker dat je windows op die 1 TB staat?

 

(en voor  de rest nog even geduld hebben: 'k ben achter de schermen in overleg met Nokiaprox om samen wat inzicht te krijgen in je hele situatie en de mogelijke oplossing ervan)

 

enne: als je 'best wel een leek bent op computergebied': let dan op wat je gaat experimenteren want voor je het weet heb je nog grotere problemen (dit zeg ik omdat je in je eerste post iets schreef van Diskpart - en dat zijn dingen die niet direct (zonder begeleiding) aangewezen zijn voor een 'leek op computergebied'. Uitkijken dus wat je doet - en niet teveel van alles proberen...

Okee ik kijk uit.. geprobeerd te resetten alleen dan zegt hij we could not reset your files nothing has changed...

 

En me windows stond idd denk ik op me d schijf want daar staat heel de map windows en reutemeteut alleen niet de config.. die ik nodig had voor regbacken wat dus niet meer werkt...

 

Die config staat overigens wel op me x: (boot volgensmij)

 

Wat moet ik nu doen😑

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.