Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


RuudvanDoorn

Automatisch pagina printen vanuit Excel zonder de variabelen.

    Aanbevolen berichten

    Ik heb dit nog steeds niet gevonden. 
    Ik heb een brief voor de klanten van mijn webshop maatjemeer.nl .

    Nu heb ik op pagina 1 de brief. 
    Op pagina 2 allerlei variabelen die klantafhankelijk worden ingevuld.

    Hoe kan ik permanent instellen dat bij het afdrukken alleen de eerste pagina wordt afgedrukt.

    En ja! Ik begrijp dat ik dat kan aangeven bij de printerdialoog.
    Maar ik wil er niet om hoeven 'denken'.  Gewoon ctrl P en printen maar.
    Het document zelf moet dus aangeven wat geprint moet worden.

    Iemand een idee of oplossing? 

    Misschien is het erg simpel, maar ik krijg het niet gegoogeld

    Bedankt alvast voor de gedane moeite.

     

    Ruud van Doorn

    www.maatjemeer.nl 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    zonder voorbeeldbestand: gaat het wel goed als je pagina 1 instelt als Afdrukbereik?

    Dat doe je door het betreffende bereik te selecteren en daarna via het Lint: Paginaindeling > Afdrukbereik > Instellen.

    Daarna het bestand opslaan om deze instelling te behouden.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    1
    6 uren geleden, Haije zei:

    zonder voorbeeldbestand: gaat het wel goed als je pagina 1 instelt als Afdrukbereik?

    Dat doe je door het betreffende bereik te selecteren en daarna via het Lint: Paginaindeling > Afdrukbereik > Instellen.

    Daarna het bestand opslaan om deze instelling te behouden.

    Hallo Haije.

     

    Geweldig. Het werkt. Bedankt voor je moeite.

    Tsjonge jonge. Ik dacht al dat het zoiets gemakkelijks was. Ik heb me serieus gek gegoogeld. Ik schaam me diep, maar ik ben wel superblij dat je me geantwoord hebt Haije. 

    Superbedankt. 

     

    Ruud

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    1 uur geleden, RuudvanDoorn zei:

    Hallo Haije.

    Geweldig. Het werkt. Bedankt voor je moeite.

    Dank voor de feedback :top:

     

    Dit topic wordt gesloten 59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.065
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Arne Nuytten
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door lv
        Hallo,
         
        Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.
        Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.
         
        In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken. 

        Iemand die mij hierbij kan helpen?

         
      • Door Excel dummy
        Ik heb een basis excel-bestand gecreëerd bestaande uit verschillende tabs.
        Per klant zal dit bestand worden aangemaakt. Graag wil ik een "extern dashboard" creëren waar ik bepaalde informatie gegroepeerd kan zien.
        Liefst zou ik dit niet met bvb. een Vlookup formule doen, maar een macro creëren die ervoor zorgt dat deze informatie automatisch wordt opgevraagd op het moment dit document voor een nieuwe klant wordt aangemaakt.
         
        Ik wil het risico vermijden dat een collega of ik vergeet om manueel de vlookup formule toe te voegen en dat de gegroepeerde gegevens niet zouden kloppen. 
         
        Heeft er iemand raad hierbij?
         
        Alvast bedankt!
      • Door Rik123
        Beste lui,
         
        Ik een ander topic heb ik deels een oplossing gevonden voor hetgeen wat ik in Excel wil. Namelijk dat je dubbel kan klikken en de cel automatisch in groen veranderd.
        De code hiervoor is de onderstaande.
         
        Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean) If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then target.Interior.ColorIndex = 43 ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then target.Interior.ColorIndex = xlNone End If End Sub
         
        Het probleem wat zich voortdoet is dat dit alleen werkt wanneer een cel geen kleur heeft. Weet iemand hoe je deze code kan veranderen zodat je ook een gekleurde cel kan aanpassen naar groen met dubbelklik?
      • Door BigTick
        Beste mede excel koningen. Ik wil graag automatisch data uit Excel naar XML exporteer en ook weer importeren. 
        Op internet lees ik hier en daar dat niet met ADD ons kan. Maar ik kan die niet vinden. Ik heb een Excel gemaakt met alle label namen die ik wil hanteren.
        Deze wil ik dan exporteren naar XML. Deze XML gebruik ik dan op locatie en krijg ik iedere 5 minuten weer terug en wil hem dan weer inlezen in XML.
         
        Enige idee welke add on dat is of waar ik iets kan vinden hoe ik dit kan maken?
      • Door bickyvp
        hallo iedereen,
         
        ik ben bezig voor mijn wergever met een excel van al onze stockproducten en om zo eenvoudig te kunnen zien wat er besteld moet worden.
        dit heb ik reeds gedaan.
         
        nu wil ik dat ik snel kan sorteren op wat er besteld moet worden.  het vak waarin staat dat er besteld moet worden is dmv vba.
        de celgrote is niet overal gelijk omdat dat niet anders kan of niet goed uitkomt.
         
        natuurlijk moet heel de rij juist mee volgen met het sorteren. ik krijg mijn werkbladen maar niet gesorteerd.
        waarbij ik meteen kan zien wat er moet besteld worden.
         
        kan iemand mij hierbij helpen of op weg zetten ?
        (ps: in bijlage vind je de excel, enkel de 3 eerste werkbladen wil ik zo gesorteerd hebben)
         
        alvast heel erg bedankt
        groeten michael
        magazijn vp.xlsm
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.