Ga naar inhoud

Backup maken crasht computer (EaseUS)


Passer

Aanbevolen berichten

ik wil op een 7 een systembackup maken en telkens het halfweg is, crasht de computer en valt op een scherm met die bekende keuzes, oa Windows gewoon terug opstarten,...  (twee maal geprobeerd)

 

Wie heeft een idee van de oorzaak en/of oplossing?  Probleem is dat er dus geen enkele andere melding gemaakt wordt en ik dus gewoon niet weet in welke richting te denken...

Gebruikte versie: easeUS 11.5 (laatste freewareversie dus) - de backup moet op een externe komen (plaats genoeg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem omzeild: 'k dacht: als ik nu eens een backup van de C laat maken op... een nieuwe map op de C?  En ja hoor: dat ging zonder problemen.

Daarna die backup gewoon naar die externe gekopieerd en we hebben dus een backup op een externe schijf!

(en ja: het ging dus over dit systeem)

 

we staan dus al verder, maar moest iemand nog een verklaring / oplossing hebben voor het crashen, dan hoor ik het graag

(dan wordekik weer een slimmere mus hé?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de benchmark al, de rest volgt ...  image.png.262fcf2dd9b7aa725cc3d44523723efc.png

 

 

image.png.701d1763836c424c3993a1e384a8f3bb.png

maar één slechte cluster, maar die kan het hem doen vrees ik?

 

(en ik denk dat ik al weet wat je gaat aanraden..?)

 

enne.. 'k zal het al maar vragen: kan zijn systeem ssd's aan?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een slechte sector op je HD kan idd je pc laten crashen en andere vreemde gedragingen teweeg brengen.

Een slechte sector is het begin van het einde helaas en het beste zou je deze HD vervangen maar staat er op deze pc eventueel een Dell servicetag, Dell EMC product-ID of model?

Deze pc is inmiddels toch al een tiental jaar oud en ondersteund denk ik enkel SATA II of SATA 300.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.