Ga naar inhoud

Backup maken crasht computer (EaseUS)


Passer

Aanbevolen berichten

‘Vijgen na Pasen’. Een echt Vlaamse uitdrukking. Maar ik loop alweer een paar jaar mee op dit forum, heb in die tijd wat Vlaamse uitdrukkingen opgepikt en weet intussen dat wij Nederlanders in zo’n geval de uitdrukking ‘Het komt als mosterd na de maaltijd’ gebruiken.

 

Maar waar komt de uitdrukking ‘vijgen na Pasen’ eigenlijk vandaan? Gelukkig had iemand anders dat al voor mij uitgezocht: https://www.vijg.nl/nieuws/vijgen-na-pasen/

Best mogelijk dat alle Vlamingen deze verklaring al kenden; voor mij was hij nieuw. Weer wat geleerd, ook al ging het deze keer niet over computers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitleg op de NL-site leek me niet helemaal te kloppen omdat er in de bijbel een verhaal staat dat Jezus op zeker ogenblik zin had in vijgen en een vijgenboom vond die echter (tijd van het jaar?) geen vijgen droeg - en hij verwenste daarom die boom die de dag erna verdord bleek. Of dit rond Pasen gebeurde, weet ik niet, maar 'k vond wel een plausibeler uitleg van bij ons: http://www.ja.be/ontspanning/diverse-weetjes/vanwaar-de-uitdrukking-vijgen-na-pasen.html

 

Daar staat ook iets van jullie morsterd :xd:, maar de verklaring van die vijgen lijk t er me aannemelijker dan die op de site die je aanhaalt...

Hier staat trouwens ook  een uitleg in die zin. (mogelijk hebben ze van mekaar 'afgekeken'  (gespiekt) )

Nog eentje - en hier nog een pdf  waarin nog interessande taalverschillen beschreven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/4/2019 om 18:27, Dasle zei:

Heb verleden week 2 Crucials MX500 SSD's ingebouwd in 2 pc's , kosten zo een 69.50€ /stuk.

Dank je voor die tip Dasle - ze zit er dus ondertussen in en werkt prima.

 

en, weet je wat ik daarstraks zag?    image.png.ce4082ac4fb95b482bd288efa17e52c6.png        :)  ('t was dus een PRIMA tip van jou)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.