Ga naar inhoud

Backup maken crasht computer (EaseUS)


Passer

Aanbevolen berichten

Hoi Passer,

Normaal gezien zou dat systeem moeten werken met een SSD, als ik het goed heb ondersteund deze chipset SATA II en de SSD's die je tegenwoordig koopt zijn SATA III.

Dus de volle snelheid van zo een SSD zal je helaas niet volledig kunnen benutten. Na wat rond te zoeken op het net kwam ik toch enkele artikels tegen over mensen die blijkbaar problemen hadden met deze chipset en een SSD -> https://forums.tomshardware.com/threads/intel-ich10r-achi-drivers-problem-windows-7.1743419/ dit artikel gaat wel over een systeem met Windows 7 maar is wel al van enkele jaren geleden en dan zou je toch mogen aannemen dat die problemen ondertussen van de baan/ opgelost zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle,

 

dank voor het nakijken en opzoeken.

Mag ik er uit besluiten dat je verwacht dat dit systeem wellicht (herhaal: wellicht) geen probleem zou geven met een SSD?

De bedoeling is trouwens dat er maar even een 7 op komt te staan en dat ik die 7 praktisch dadelijk naar de 10 ga overzetten.   (backup is al gemaakt dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo, nu ligt de bal terug in zijn kamp :)  - eerst zorgen voor groter geheugen en dan een SSD.

 

Welke? 'k heb er nog geen idee van - 'k heb een paar dagen geleden eens naar de prijzen gekeken en de 500Gigs zijn al aardig betaalbaar aan het worden: tussen de 90 en 100€ merkte ik.

Heb je een tip?

 

Nu heeft hij nog een HDD van 256 Gig (ook niet zo groot dus, maar het is voor hem gewoon voldoende) - dus met een 500 gaat hij goed gesteld zijn.

'k ben van plan van de C aan te maken met een  - zeg maar 120 Gig of zo - en een D voor de rest van zijn data. (nu is alles bij hem nog één pot nat: gewoon de C :) )

 

Dasle: bedankt voor het meedenken en de info - en moest je dus een tip hebben voor de ssd?  - en anders sla ik er wel een slag in, 'k denk in de richting van een WD of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb verleden week 2 Crucials MX500 SSD's ingebouwd in 2 pc's , kosten zo een 69.50€ /stuk.

Ook omdat de oude HD's stuk waren en de mensen zijn erg enthousiast dat het nu zo snel gaat , eerst minuten moesten wachten duurt het nu nog een 20 tal seconden.

Heb gewoon de gehele SSD gebruikt als C station daar ze beide externe schijven gebruiken en regelmatig back-uppen.

Als ik het Speccy logje bekijk heeft jou gebruiker er ook een schijf aan hangen van 500GB.

 

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dasle zei:

Als ik het Speccy logje bekijk heeft jou gebruiker er ook een schijf aan hangen van 500GB

dat zal dan wel juist zijn , moet ik toch nog eens bekijken als ik aan die computer kom - ik dacht (verkenner) dat het iets van een 300/350 Gig was - maar omdat dàt zo'n raar getal is, zei ik daarstraks maar 256 - moet ik dus nog eens 'tegoei' gaan bekijken :)

 

en die Crucials: nog minder - stuur je me eens een linkje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linkje naar de Crucial SSD die Dasle bedoelt: https://tweakers.net/pricewatch/1126239/crucial-mx500-2-komma-5-inch-500gb.html

Vanaf € 69,50 (exclusief verzendkosten)

 

Je kennis heeft een externe harde schijf van 500 GB. Maar fabrikanten van harde schijven rekenen volgens het decimale stelsel, terwijl Windows rekent volgens het binaire stelsel. Onder Windows zie je dus een externe harde schijf van 465 GB. Dat is normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, 't stond er vroeger al in...dank Porrelaar (en Dasle) - ga 'k eens gaan bekijken.

 

en dat van die omrekening van een schijf van zoveel, die in feite 'minder' is: dat wist ik wel - maar in dit geval is het 'van het goede teveel': als ze echt 500 Gig is, dan moet ze 'praktisch' wel meer dan 450 Gig zijn - maar ik zag / meen me (foutief?) te herinneren - dat de verkenner maar iets van een 350 Gig vermeldde (ja, 'k weet het: schijven van 350 bestaan niet - of voor mijn part héééél uitzonderlijk - vandaar dat ik toch eens terug moet gaan gluren... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in 3 PC's een Crucial SSD zitten en ben daar best tevreden over.

 

 

MX500_2.PNG.9eb7ccd11012b126d694a07edee834cd.PNG

 

(Dit is een MX500 van 1 TB)

 

Let wel: deze snelheden kan je niet halen met een SATA II - aansluiting ! (maar misschien voelt iemand zich geroepen om ook eens een test te doen met een ander merk?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.