Ga naar inhoud

PPS


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Ik zit sinds vandaag met een probleem met mijn PowerPoint 2016.

Ik moet ergens een verkeerd manoeuver hebben uitgevoerd, en krijg nu in mijn "downloads"

volgend embleem voor mijn mail die een PPS bevat.

609469870_KnipselPPS.thumb.JPG.28142fdf38bde297e4b2768a4808a79c.JPG

 

Hoe kan dit probleem oplossen ?

Dit sinds vandaag, nooit voorheen probleem gehad.

Alle PPS-bestanden kregen hetzelfde (rode) embleem, die op Office lijkt, doch geen PPS-embleem lijkt.

 

Graag een seintje.

Rolle.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik eens rèchts op zo'n bestand en kies voor Openen met (1):  image.png.e405219f5d5c229a8f4f2df3744fa1f8.png

 

 

 

 klik dan (2) op Kies een Andere App dan krijg je dergelijk scherm: image.png.71e0bfa1d330c1f3524f4953c6a1539a.png

ofwel: staat Powerpoint bovenaan in de lijst bij en dan ga je éérst het vakje 4 aanvinken en dan op 3 klikken. (door 4 wordt het voor de toekomst vastgezet)

ofwel staat Powerpoint in het lijstje nièt bij en dan klik je op 4 (Meer apps)

     dan krijg je een lijstje van verschillende programma's waar normaal je Powerpoint wel bij zal staan. Klik ook nu éérst het vakje onderaan (zie handje) aan en klik dan op Powerpoint.

 

Dan is het normaal in orde.

 

1. MOEST je Powerpoint toch niet in de uitgebreide lijst vinden, vertel het dan even

2. probeer het achteraf nog eens een keertje uit zònder al die stappen: dubbelklik in je verkenner op een powerpoint bestand (of in een mail op een powerpointbijlage) en dan zou je Powerpoint normaal vanzelf en direct weer moeten opengaan.

 

Was het dit wat je bedoelde?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het pictogram dat Rolle ziet bij zijn PPS bestanden is van Office 365:

5cd07f4a12bf5-office_365.jpg

Rolle, open Microsoft Word en klik dan op Bestand > Account. Kijk dan onder Info over Word welke versie jij nu hebt.

Ik vermoed versie 1904.

Met versie 1904 zijn de pictogrammen van de onderdelen van Microsoft Office 2016 gewijzigd.

Hieronder de pictogrammen zoals die eruitzagen bij versie 1903 en ouder:

 

5cd080158bf5e-Office_2016_pictogrammen_o

 

Vandaag kreeg ik zelf ook versie 1904 van Microsoft Office 2016 binnen. De pictogrammen in de taakbalk zien er bij mij nu zo uit:

 

5cd0805a91305-Office_pictogrammen_nieuw.

 

Wat gebeurt er wanneer je dubbelklikt op een PPS bestand? Speelt de diashow dan af in PowerPoint? Zo ja, dan hoef je er verder niets aan te doen, lijkt mij.

Jij hebt gekozen voor de weergave Details in de Verkenner. Bij mij zien de pictogrammen in de map Diashows er anders uit dan bij jou, namelijk zo:

 

5cd08149c2ba5-diashows_met_pictogram.JPG

 

Hoe die pictogrammen eruitzien interesseert mij eigenlijk niet zo, als ze maar afgespeeld worden met PowerPoint, daar gaat het om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Porrelaar en Passer,

 

Bedankt voor jullie vlugge en nuttige reactie.

Ik bekwam reeds volgende (nieuwe) pictogrammen op mijn e-mail berichten:

 

661838980_KnipselPictogramPPS.thumb.JPG.6c4ffc484274a18b1e8d89a2e396c3b6.JPG

 

Dat ziet er al heel wat beter uit.

Wanneer ik nu dubbelklik op een bericht gaat mijn PPS automatisch open zoals vroeger.

Wat ik wel constateer, is dat in ieder bericht nog sprake is van "MS PowerPoint 97-2003-diavoorstelling", niettegenstaande ik bij mijn aankoop

bij de firma "ICT Office Center",  - "Microsoft Office Pro PLus 2016" aankocht.

Ik maak daar nu geen probleem van, als mijn PPS maar werkt !!!

 

Mijn pictogrammen op de taakbalk onderaan zien er zo uit:

 

1682592399_PictogrammenOffice.JPG.e1987d4ef3236b59d0b8544832a78c45.JPG

 

Dus zoals bij u, ik werk reeds met de laatste versie van W10.

Hopelijk houd nu alles  stand.

Indien verdere verwikkelingen, richt ik mij terug naar jullie.

 

Hartelijke dank voor de hulp en het resultaat.

Rolle.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pictogrammen die je nu ziet bij PPS bestanden in de verkenner en in je taakbalk, zijn de juiste pictogrammen. Niets meer aan doen. Alles is in orde.

 

59 minuten geleden, Rolle zei:

Wat ik wel constateer, is dat in ieder bericht nog sprake is van "MS PowerPoint 97-2003-diavoorstelling", niettegenstaande ik bij mijn aankoop

bij de firma "ICT Office Center",  - "Microsoft Office Pro PLus 2016" aankocht.

Ook dat is normaal. Het zullen bestanden zijn met de extensie pps. Dat is een ouder type PowerPoint bestanden. Moderne bestanden hebben de extensie ppsx.

Open de Verkenner en open dan eens een map met PPS bestanden.

Klik dan in de menubalk op Beeld, en zet dan een vinkje voor Bestandsnaamextensies. Ik adviseer je om dat vinkje altijd te laten staan. Dan kun je namelijk direct zien om wat voor type bestanden het gaat:

 

5cd14afa26891-vinkje_voor_bestandsnaamex

 

Daarna krijg je de extensie (= de letters achter de punt) te zien. Ik ben er vrijwel zeker van dat het bij jou allemaal .pps bestanden zijn.

Hieronder zie je het verschil tussen een .pps en een .ppsx bestand in de Verkenner:

 

5cd14b6043582-pps_en_ppsx.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, geef dan een seintje zodat we dit onderwerp kunnen afsluiten.

Dag kweezie wabbit,

 

Ik heb voorlopige geen problemen noch vragen meer betreffende dit onderwerp.

U kunt dit afsluiten.

 

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.