Ga naar inhoud

2 pc met elkaar verbonden maar gedeelde bestanden niet zichtbaar.


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb dat allemaal goed ingesteld zoals je me zei, en beide pc's opnieuw gestart. Maar er veranderd echt niets  

Ik zie allee, de Multimedia-apparaten van de wederzijdse pc, maar verder geen gedeelde folders.

Greetz

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hey!

Ik heb alles goed ingesteld zoals u het aanraadde, op beide pc's, en ze weer opgestart....

Er is echt niets veranderd. Ik zie alleen de multimedia-apparaten van elk der pc's, maar niet de gedeelde folders......

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Stegisoft,

Ik vrees dat met mijn oldpc iets aan de hand is...

Ik dacht: ik ga Windows 10 opnieuw installeren met een mediatool USB, maar dat lukt niet.

De tool start niet, als ik met de USB-stick  wil starten. IK krijg bericht dat  er geen operating systeem is gevonden op de USB, en dat ik alle drives zonder operating systeem moet ontkoppelen, en dan Ctrl=Alt+Del drukken om opnieuw te starten. Maar dan herval ik in dezelfde fout    

De tool start wel, maar alleen als ik vanuit de bestaande Windows 10 begin, dus Windows 10 starten, en dan in Verkenner de 

mediacreationtool 1903 aanklikken om te starten. Die begint dan met: we bereiden een paar dingen voor, vervolgens kies ik 'deze pc nu bijwerken' en dan begint het Windows 10 te downloaden... Totdat alles is gedownload. En dan komt een bericht, dat Windows 10 niet kan geïnstalleerd worden op deze pc.

Wat zou ik nu vest doen?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zo doen:

 

  1. Kies Download hulpprogramma nu en vervolgens Uitvoeren. Je moet beheerder zijn om dit hulpprogramma te kunnen uitvoeren.
  2. Kies Akkoord als je instemt met de licentievoorwaarden.
  3. Kies op de pagina Wat wilt u doen? achtereenvolgens Installatiemedia voor een andere pc maken en Volgende.
  4. Kies de taal, versie en architectuur (64- of 32-bits) voor Windows 10. Deze tabel helpt je vaststellen welke versie van Windows 10 je moet kiezen:

Als je van OldPc naar NewPC gaat via netwerk wat zie je dan?

Het kan zijn dat uw virusscanner de netwerk blokkeert.

Ofwel doe je niet op een correcte manier uw map delen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Zie in bijlage wat ik op mijn Oldpc te zien krijg als ik via Netwerk naar Nampc kijk. Maar als ik Desktop Newpc probeer te openen dan krijg ik weer dat bericht dat ik dat niet kan openen...

 

Ondertussen heb ik een niewe versie van Mediatool Windows 10 aangemaaakt en ga ik  dat op Oldpc kunnen geruikeb, maar ik wacht even tot ik van U een OK daarvoor krijg....

Greetz

Jive1 - Belgium

 

 

twee.jpg.dc3aac0f49361889f22bbea102b02a94.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Bij volledig uitschakelen van Firewall en antivirus op beidepc's verandert er eiogenlik niet veel.

Op Oldpc zie ik nu alleen gegevens van Oldpc zelf, maar niet de gedeelde folders

Op Newpc zie ik nu dezelfde gegevens als voorheen, maar daarnaast ook de eigen gedeelde folders.

Ik wil nog zeggen, eigenlijk, als ik meerdere malen NETWERK wil bekijken, zie ik niet iedere maal juist hetzelfde, soms is er wel een folder te zien, maar meestal niet.

Ook dit nog, ik heb een aantal maanden geleden eens een melding gehad op Oldpc dat een virus. Toen heb ik wel last gehad om terug alles i n orde te krijgen, en sindsdien is er soms zo wel eens iets onregelmatig gebeurd op die Oldpc, maar dat was steeds snel hersteld. Daarom verdenk ik mijn Oldpc van achtergebleven fouten, en wil ik eigenlijk daar Windows 10 clean herinstalleren, en dan zien wat dat geeft. Dan zal ik misschien sneller een oplossing hebben dan met dad uitproberen na elkaar van alle mogelijk oorzaken…. Wat denkt u?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.