Ga naar inhoud

Laptop blokkeert


Theo2602

Aanbevolen berichten

Toen ik vandaag met mijn laptop bezig was, blokkeerde hij plots. DWZ geen beweging meer mogelijk, noch de muis, noch de toetsen reageerden. ook niet na een uur laten staan. Ik denk dat ik dat nog eens heb gehad, maar toen had ik geen tijd en heb de laptop met de knop (hardware matig dus) afgezet. Nu moest ik dat ook doen, maar daarna startte de laptop weer zonder problemen. Met de weinig kennis die ik heb dacht ik aan een fout in de HD, en deed een controle waarbij niets gevonden werd. Dan liet ik hem nog eens optimaliseren, maar dat gaf slechts 2%. Ik heb dat toch laten lopen. en ik kreeg dat alles ok was. Zijn er nog andere mogelijkheden?

\

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Theo2602 zei:

dacht ik aan een fout in de HD, en deed een controle waarbij niets gevonden werd.

waarmee deed je die controle?

35 minuten geleden, Theo2602 zei:

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Kijk eens in je logboeken of er een terugkerende fout staat. Zo ja: welke ? (problemen met je logboeken te vinden: vertel het dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logboeken: een soort 'verslagen' die windows over eigen activiteiten en gebeurtenissen bij houdt.

windowsknop > re op klikken en kiezen voor MSdosprompt / windows powershell (volgens één van de twee er staat) -wèl de optie 'als administrator' kiezen!

je krijgt dan een dossscherm (soort zwart scherm)

Waar de cursor staat typ je gewoon dit in:   eventvwr.msc    (kan met copy/pasta) en je entert

 

Dan krijg je dit scherm:

Logboeken

 

Als je één van die openklikt krijg je (voorbeeld) zo iets:  (bij jou zal het dus anders zijn)

 

image.png.03f086f61909d076721f62fb154fd27c.png

 

Kijk dus bij die drie aangeduide velden (openklikken) eens of er rode kruisjes terugkomen van de laatste dagen.

 

Zo ja: graag een screenshotje ervan of (ook al goed): geef de Bron ervan èn de gebeurtenis-ID, èn (kan met copy/paste -enfin copy door CTRL-C ) ook de omlijnde tekst bij het tabblad algemeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foutmelding van distributed.com is algemeen en je moet er niet teveel acht op slaan

11 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik heb ondertussen ontdekt dat in beheersgebeurtenissen er tussen 15/9/2018 en vandaag 3.955 gebeurtenissen zijn.

je kan in je linkerbalk dan rechts op dat logboek klikken en kiezen voor  Huidig logboek wissen (opslaan heeft voor jou niet veel zin denk ik) - dan sta je terug op nul en kan je zien welke fouten nu nog gaan terugkomen.

 

11 uren geleden, Theo2602 zei:

Hierbij valt distributedCOM en Kernell procesor power op.

Die eerste is dus niet erg, maar iets met Kernell moet je toch in de gaten houden.

Alleen zie ik wel Kernell-meldingen, maar nergens een rood kruisje - dus denk ik: da's ok.

Maar je spreekt van Kernell procesor power - en die term zie ik nergens.

Als er dan zo'n melding mèt rood kruisje zou staan: als dat geregeld terugkeert: geef daarvan dan eens een screenshotje ?

 

Ook van die service control manager zou ik zo'n screenshotje willen zien. (al staan er wel zonder rood kruisje bij, dus het zou kunnen dat die zich herstelt)

 

BTW: de screenshotjes telkens met de 'uitlegbalk' erbij (zie mijn plaatje ervan: het onderste gedeelte zou ik er ook bij willen dus)

 

 o ja: heb jij je laptop ooit als eens ontstoft (enfin: hou oud is die?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.