Ga naar inhoud

Laptop blokkeert


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ja, je kan die wissen, die worden dan toch terug opgebouwd.

Maar 'k zou nog even wachten tot ik het goede screenshot heb:

je hebt van Service control manager niet het juiste gescreenshot denk ik.

Klik dit eens aan image.png.32d2125906cbc4a80e031967d84e2fff.png

en plaats daarvan een screenshotje

(je plaatje van nu gaat - denk ik - over andere melding (omdat erin staat: niveau: informatie. 'k zou er dus eentje willen van zo'n foutmelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu dat ik Toepassing, Beveiliging, Setup, System en Forward events kan wissen. Welke kan ik wissen?

is dat wat je wil:

Logboeknaam:   System
Bron:          Service Control Manager
Datum:         13-6-2019 10:09:57
Gebeurtenis-id:7022
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      DESKTOP-61R83JU
Beschrijving:
De System Guard Runtime Monitor Broker-service is bij het starten vastgelopen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
    <EventID Qualifiers="49152">7022</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2019-06-13T08:09:57.471740100Z" />
    <EventRecordID>8802</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="752" ThreadID="5072" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-61R83JU</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="param1">System Guard Runtime Monitor Broker</Data>
    <Binary>5300670072006D00420072006F006B00650072000000</Binary>
  </EventData>
</Event>

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik zie nu dat ik Toepassing, Beveiliging, Setup, System en Forward events kan wissen. Welke kan ik wissen?

eigenlijk kan je die allemaal wissen (als ze de optie geven) - je krijgt nadien al snel genoeg nieuwe gegevens te zien.

 

Die foutmelding is niet ok, maar ik betwijfel of die met je probleem te maken heeft

(Heb je al eens met services gewerkt? (vermoed van niet )  - al hou ik die optie voorlopig nog in 'bewaring')

 

Weet jij of die laptop de 1903 al heeft? Maak misschien even een screenshotje van 

(dus: re klikken op je windowsknop (links onderaan in taakbalk) > eigenschappen > Info (helemaal onderaan) > scroll dan eens naar onder naar Windows specificaties - maak daar eens een screenshotje van?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Wegens problemen met de publicatieserver van speccy kunnen er voorlopig geen snapshots geplaatst worden.

Je kan best onderstaande werkwijze volgen.

Klik op "Bestand" en in het uitrolmenu op "Opslaan als tekstdocument ..."

Dan opent zich een tekstbestand met de volledige informatie over de inhoud van je computer. Bij deze gegevens zit echter ook de installatiecode (serienummer) van je Windows. Vóór je dit tekstbestand kopieert om in een bericht te plaatsen, dien je deze gegevens - om veiligheidsredenen - wél te wissen.

Na het verwijderen van deze installatiecode (serienummer), bewaar je het bestand op de harde schijf.

Nadien kan je het tekstbestand als bijlage toevoegen aan een bericht, zodat onze medewerkers - ook op deze wijze - de toestand van je computer kunnen bekijken.

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou rustig kunnen dat de 1903 een aantal van je fouten in je logboeken verbetert, ik vermoed het zelfs. Nu: voorlopig wachten we er nog mee.

 

Plaats eens twee zaken :

1 (screenshotje ervan)

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

2

Plaats eens een speccylogje (zie mijn vorig bericht)

 

 

PS  >> je hebt nog genoeg vrije ruimte op je schijf? (vertel even: hoe groot is de schijf, hoeveel vrije ruimte heb je nog?°

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.