Ga naar inhoud

Probleem met het pdf'en van een Worddocument


Zwervende Eik

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Hier ben ik weer.

Ik was begonnen met jouw truukje toe te passen, Passer, maar ik geraak in de war doordat er illustraties in 't mdden van de tekst staan. De tekst staat altijd in twee kolommen, en de illustraties meestal in 't midden, waardoor delen van de tekstvakken smaller zijn. Daar is de eerste fout begonnen, maar ik weet niet goed hoe ik nu kan achterhalen of het in het tekstvak met tekst zit of in het tekstvak met de afbeelding (of de afbeelding alleen).

Tjonge, wat is dat moeilijk uit te leggen...
Misschien kan ik beter een screenshot maken van het Worddocument en het pdf-bestand, op de plaats waar het fout gaat?

(Maar nu toch eerst slapen... :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je delen weghaalde door selecteren.

Als er dan tussen de tekst bepaalde codes staan, dan verwijder je die ook, zijn het opmaak-codes, dan verdwijnt een deel van je opmaak en wordt de zaak 'verhaspeld'

(zelf werk ik niet met Word, wel met Wordperfect - en daar kan je (een deel van) de codes zichtbaar maken, en kan je selectiever gaan wissen.

 

Maar goed: probeer dan eerst dit eens: klik de foto's aan en verwijder al de foto's van je document.

Sla het dan op en kijk hoe het zich gedraagt: als dan alles 'in orde blijft, zit het probleem hem in de foto's. Dan kan je het principe dat ik je aangaf gaan toepassen op de foto's alleen: eerst de helft wissen, dan de andere helft en zo op zoek gaan naar een bepaalde foute foto.

Als is het misschien niet zo eenvoudig want het kan hem in méér dan één foto of gewoon in àl de foto's zitten.

 

Als het je al lukt van alleen de tekst over te houden (zonder fouten, problemen er in) dan zou ik die al zeker afzonderlijk saven (en read-only maken) - dan heb je dit tenminste nog voor de toekomst.

 

Maar goed: probeer even hoever je komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw titel luid: problemen met het pdfen van een worddocument.

 

Echter in het topic is er nergens geen vraag of opmerking meer over PDF.

 

Het doel van mijn vraag? Als ik vraag wat bedoel je met pdfen? Je bent in Word bezig, wat doe je dan? Je kiest opslaan als pdf? Gaat het dan fout?

Het is wel belangrijk dat je juist vermeld wat voor handelingen je doet en vanaf wanneer juist het probleem zich voordoet!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/12/2019 om 18:37, Zwervende Eik zei:

Van een tekstregel die in Word zonder probleem op één regel kan binnen het tekstvak, verspringt het laatste woord in de pdf naar de volgende regel, waardoor de rest van het document verhaspeld geraakt.

Nog een extra toevoeging!!!! Je hebt het eerst over Word dan over PDF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/12/2019 om 18:37, Zwervende Eik zei:

Sinds kort heb ik een probleem met iets wat ik al 18 jaar doe: ik maak een nieuwsbrief in Word, met tekstvakken en illustraties, altijd dezelfde basislay-out, en plots zijn er problemen bij het pdf'en: de inhoud geraakt helemaal verhaspeld.

(beginpost)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Passer zei:

(beginpost)

Ik weet niet wat jullie verstaan onder pdfen maar een Word document en een PDF document zijn 2 verschillende dingen.

Je kan in Word in de recentere versies een Word doc rechtstreeks opslaan als een PDF document.

 

Als ik alles een beetje begrijp maakt TS een Word document dat op wat voor een manier ook wordt opgeslagen als PDF om zo te verspreiden als nieuwsbrief.

 

Rest enkel de vraag stelt het probleem zich al in het Word document zelf of na het omzetten naar PDF. Zo ja, Op welke manier wordt het document naar een PDF formaat geconverteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.