Ga naar inhoud

Google Chrome


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Na vele pogingen en lang wachten ben ik geen steek wijzer geworden.

Systeemherstel kan niet worden uitgevoerd door een fout 0 x 80070005  Overigens kan ik noet verder terug dan 24/6

 

Ik denk dat bij jullie trukendoos inmiddels  de bodem wel in zicht is en er maar één oplossing nog mogelijk is. Het opnieuw installeren van W10.

Toch?

Het inloggen met Frank heeft geen zin omdat daar bijna niets staat. Is indertijd gebruikt om e.e.a. te corrigeren/installeren. 

Groet, 

Geertjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Via Frank zou je kunnen testen of je kan downloaden, als dat zo zou zijn is je bestaande account corrupt geraakt.

Werkt dat niet dan is nu het punt gekomen om Windows opnieuw te gaan instellen.

 

Download de de Media Creation Tool: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Klik op die site op Hulpprogramma nu downloaden en plaats die op je probleem pc.

 

Doorloop de stappen tot je kan kiezen voor "Mijn bestanden behouden" als je voor "Alles verwijderen" kiest ben je alles kwijt en begin je bij 0.

Uitleg: https://computerlesvoorbeginners.nl/windows-10-opnieuw-installeren/

 

Ps: indien nodig maak eerst een backup van al je belangrijke bestanden, e-mails, adressen, instellingen, enz

 

Als je alles weer op oorden heb raad ik je aan om af te blijven van cleaners en bepaalde malware scanners.

Windows 10 heeft dat bijna niet meer nodig, wil je toch een cleaner adviseer ik om je te houden bij Ccleaner.

En als je voor een malware scanner kiest neem Malwarebytes deze heeft zijn sporen verdient.

 

Verder bedankt dat je het toch zolang vol gehouden heb, we hebben er allen weer van geleerd.

Laat me weten als je alles heb uitgevoerd en als je nog vragen heb stel ze gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook maar het besluit genomen om W10 er opnieuw op te zetten. Tenslotte moet het dan weer helemaal perfect zijn en dat is wat we willen. Toch? 

Ik denk dat ik de enige bezoeker van deze site ben die het voor elkaar gekregen heeft om maar liefst 12 pagina's vol te (laten) schrijven met vragen en tips. . Dus het is meer aan mij om jullie ( alle moderators) te bedanken voor jullie geduld en  vasthoudendheid. Wij zeggen in zo'n geval vaker: dat verdiend een bloemetje en dat zal ik zeker doen in de vorm van een donatie. 

Ook fijn dat ik met vragen altijd bij jullie terecht kan. 

 

Daar gaat ie dan:-)

Even voor mijn beeldvorming.

Is het juist dat de mails van gmail apart staan opgeslagen en dus niet veiliggesteld hoeven te worden? 

Als ik het goed begrijp wordt alleen van alles op de schijf met programmabestanden " vernieuwd" dus in mijn geval C.

Mogelijke bestanden anders dan programmabestanden die hier dus opstaan moet ik even saven 

 

Ik ben dan wel een beetje thuis in het computer gebeuren maar iets ingrijpendst doen zoals W10 opnieuw installeren vind ik toch wel  griezelig, vandaar. 

Groet, 

Geertjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zou persoonlijk kiezen voor een compleet schone installatie, dus zoals abbs al aangeeft overal een back-up van maken.

 

Gmail - https://www.seniorweb.nl/tip/e-mails-uit-gmail-downloaden

Documenten, foto's e.d. - spreekt voor zich denk ik? Gewoon alle belangrijke bestanden kopiëren naar een externe schijf of USB-stick.
Wachtwoorden, bladwijzers, favorieten* - idem dito, deze even noteren of opslaan in een tekstdocument.


*Gezien de problemen zou ik geen back-ups maken van de browser(s) gezien de problemen.

 

Wat je ook kunt doen is nu een systeemimage maken, dit kan met Macrium Reflect Free. Mocht je onverhoopt iets vergeten zijn te back-uppen kan je altijd nog deze image uitlezen en daaruit losse bestanden exporteren.

Wat betreft de herinstallatie van Windows 10 zou ik voor een Cloud Reset kiezen, deze nieuwe functie downloadt meteen de nieuwste herstelimage van Windows 10 (momenteel versie 2004 / 20H1). Dit scheelt dan na de installatie een hoop updates. Ik adviseer dit ook omdat de huidige (en verouderde) image van Windows 10 misschien niet helemaal 'fris' meer is.

Verder natuurlijk graag gedaan wat betreft de hulp, en dank voor de donatie aan PCH... 👍

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zover ik weet kan je alleen losse bestanden hieruit terug zetten, lees hier maar onder "Bestanden terughalen" https://www.computeridee.nl/workshop/workshop-macrium-reflect/

 

Geïnstalleerde programma's niet, die moet je weer opnieuw installeren zorg voor die programma's dat je de installatie exe weer heb en indien nodig de licenties.

Voor gratis programma's of drivers die kan je bij de maker ervan halen, maar voor de meeste drivers zorg Windows tijdens het installeren en via de updates.

Je kan ook nog bestanden van bv Word, foto's enz één op één kopiëren en plakken op een USB-stick dan weet je zeker dat het goed gaat.

En dan na een schone installatie geen Cleaners of zomaar update programma's erop zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.