Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Geertjan Zinken

Google Chrome

Aanbevolen berichten

Nadat een update van Google Chrome niet goed lukte heb ik het advies dat op deze site stond opgevolgd. ( Had ik dat maar niet gedaan) Zij adviseerden om Chrome te verwijderen en opnieuw te installeren. Zoiets heb ik bij andere programma's ook al vaker gedaan zonder problemen. Helaas is er nu iets fout gegaan want ik het programaa niet meer downloaden.  

Ik krijg steeds de melding: Kan niet downloaden, downloaden mislukt, Het rare is dat de site wel aangeeft : Bedankt voor het downloaden enz. 

Verder is mij opgevallen dat ik ook bij het ophalen van een update van CCleaner hetzelfde probleem tegenkom, M.a.w. ik kan in ieder geval deze twee programma's niet meer downloaden/updaten en misschien zijn het er nog wel meer. Gelukkig kan ik via Edge nog  wel aan mijn mail. 

Weet iemand raad? Alvast bedankt voor het meedenken. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

al eens opnieuw opgestart langs deze weg: start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten'

(is iets anders dan uitzetten en weer aanzetten!)

ik neem aan dat je die downloads in edge probeerde?

welke virusbeschermer/firewall draait ermee?

lukt het wel als je de virusbeschermer tijdelijk uitschakelt?

krijg je nog meer tekst bij die melding dat downloaden mislukt?

ga instellingen/apps/tabblad apps en onderdelen: staat er 'overal' in het eerste keuzevak? 

aangepast door falstring
iets vergeten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    3

    Ik heb inderdaad de computer al vaker opnieuw opgestart, afgesloten en dan gestart, afgesloten en een uur de stroom eraf gelaten, allemaal zonder resultaat.

    Downloads moeten nu via edge gaan tenminste voor zover dat lukt. Ik kan b.v. ook Firefox niet downloaden en waarschijnlijk nog een hele reeks andere programma. 

    Malware Hunter en virusscanner laten draaien (Bit Defender)  maar geen fouten gevonden. 

    Het tijdelijk uitschakelen van de virusscanner heb ik nog niet gedaan.  Bij het downloaden krijg ik een knipperende blauwe balk met bijna meteen de genoemde tekst. Verder niets. 

    De instelling voor app's is inderdaad 'overal"

    Groet, Geertjan 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

    1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
    2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
    3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
    4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
    5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
    6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
    7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
    8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

     

    Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

     

    Farbar Recovery Scan Tool Link

     

    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

     

    Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

    • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

    Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    afsluiten en opnieuw aanzetten is -zoals gezegd-  onder w10 echt iets anders dan 'opnieuw opstarten'.

    afsluiten zet windows standaard in een soort slaapmodus via een bestand op de hd, waardoor die sneller gebruiksklaar is bij het weer aanzetten.

    zit er een 'bitje verkeerd' dan blijft dat dus verkeerd zitten.

    stroomloos maken helpt dan evenmin, want dat 'snelstartbestand' daar verandert stroomloos niks aan.

    opnieuw opstarten zoals aangegeven haalt windows uit het werkgeheugen, en bij de herstart wordt het besturingssysteem weer maagdelijk in het werkgeheugen opgebouwd.

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    3

    Beste websitebeheerder. Ik zou graag aan de hand van uw tips de genoemde acties uitvoeren maar helaas het lukt niet om FRST64 te downloaden. Ook hier krijg ik dezelfde melding: kan niet downloaden. de download is mislukt. Ook nadat ik de virusscanner Bitdefender uitgeschakeld had. 

     

    In een eerder stadium heb ik tijdens de " schoonmaak" wel nog deze melding gekregen: 

     

    De toepassing waarnaar wordt verwezen bij C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\83.0.4103.106\Installer\setup.exe kan niet worden gevonden. Dergelijke verwijzingen blijven vaak achter na het verwijderen van software.  Oplossing: verwijder de registerwaarde.

     

    Dat verwijderen heb ik nog niet gedaan omdat ik niet zeker ben of dit niet nog meer problemen zou opleveren.  Zou dat de reden kunnen zijn van de malheur? 

    @Falstring  Ik heb de computer ook nog een keer volgens uw tips opnieuw opgestart maar helaas ook nu geen resultaat. 

    Groet, 

    Geertjan 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    15 uren geleden, Geertjan Zinken zei:

    De toepassing waarnaar wordt verwezen bij C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\83.0.4103.106\Installer\setup.exe kan niet worden gevonden. Dergelijke verwijzingen blijven vaak achter na het verwijderen van software.  Oplossing: verwijder de registerwaarde.

     

    Dat verwijderen heb ik nog niet gedaan omdat ik niet zeker ben of dit niet nog meer problemen zou opleveren.  Zou dat de reden kunnen zijn van de malheur?

    Dat zou een reden kunnen zijn. Al verklaart dat niet meteen waarom je de andere downloads niet kan uitvoeren. Maar de correctie in je register zou je toch kunnen uitvoeren ... om dan verder te kijken wat er gebeurt.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    3

    Ik heb het geprobeerd te verwijderen door via Verkenner op C; genoemde file te zoeken maar deze staat er niet meer bij. 

    Daarna heb ik via een andere computer en een USB stick het programma FRST gedownload en uitgevoerd. Het resultaat is bijgevoegd. 

    Ik hoop dat u er iets mee kunt.  Groet, 

    Geertjan 

    Addition.txt FRST.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download fixlist.txt uit de bijlage naar de locatie waar ook FRST.exe aanwezig is.

     

    Fixlist.txt

     

    Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

    • Druk op de Fixen knop.
    • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

     

    Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    3

    Er is denk ik iets mis gegaan. Als ik genoemd bestand via een andere computer op de stick zet is dit een eenvoudig tekstbestand in kladblokformaat. Daar krijg ik geen mogelijkheid om iets als admin te doen .

    Kan ik dat progje ergens anders vinden (op internet) via de tweede computer? 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...