Ga naar inhoud

administrator verwijderd


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Ik heb toch nog jullie hulp nodig.

Ik dacht zoals eerder aangegeven even eenvoudig W10 opnieuw te installeren en klaar is de jas. Maar als ik het hulpprogramma heb gedownload en wil uitvoeren zie ik staan: Kies Download hulpprogramma en vervolgens Uitvoeren. Je moet beheerder zijn om dit hulpprogramma te kunnen uitvoeren. Ja en dat ik geen beheerder meer ben is nu juist het probleem. 

Overigens geldt hetzelfde voor de PC opnieuw instellen. Mag enz. wijzigingen aanbrengen: NEEN

 

Dus weer geen eenvoudige oplossing. Wie heeft er wel een? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Wist zelfs niet dat dàt er bij stond.

Maar - nu moet ik toch even voorzichtig spreken - ik vermoed dat - als jij je systeem terug opstart en in de bios aangeeft dat hij vanaf die stick moet gaan opstarten- dat het dan geen probleem meer is, dat de installatie gewoon begint en verder gaat.

'k zou zeggen: probeer het even uit?  (wat betreft een clean install, moet het zeker gaan, bij een herinstallatie zou ik nog twijfelen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou even opnieuw installeren. Vergeet het maar. Keurig een opstartmedium gemaakt. Bios volgorde gewijzigd en inderdaad ik kan opnieuw installeren. Wijzigen gaat overigens niet. Na alle goedkeuringen krijg ik dan al mijn schijven voorgeschoteld met de vraag waar ik de boel wil installeren. 

Uiteraard op C  zou ik zeggen maar hier wordt gesproken over partities. Uitgevogeld welke dat zou kunnen zijn maar bij de gewenste partitie staat: 

Windows kan niet geïnstalleerd worden op station 1 partitie 4  en deze vermelding staat ook bij veel andere partities. Allen de schijven met mijn data kunnen voor de installatie gebruikt worden.  Maar dat gaat niet gebeuren. 

Overigens krijg ik bij de details van het niet kunnen installeren de mededeling: Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT partitiestijl.  Dat geldt ook voor veel andere partities.  Ik kan wel formatteren, vernieuwen en nog een paar dingen waarvan ik de afloop niet van kan overzien. 

Wie heeft een idee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Geertjan Zinken zei:

Wijzigen gaat overigens niet

Wat bedoel je daarmee? Het lijkt me of je een clean install wil gaan uitvoeren?

 

3 uren geleden, Geertjan Zinken zei:

Maar dat gaat niet gebeuren. 

Heb je gelijk in :)

 

3 uren geleden, Geertjan Zinken zei:

Ik kan wel formatteren, vernieuwen en nog een paar dingen waarvan ik de afloop niet van kan overzien. 

Daar wachten we nog maar even mee - maar : wat bedoel je met 'vernieuwen' ?

 

Enne: heb je die pagina van Schoonepc al eens nagelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg twee mogelijkheden geboden: Problemen oplossen 2. PC uitzetten. Aangezien de eerste optie geen soelaas biedt PC uitgezet . Opnieuw opgestart en  Nu Installeren aangeklikt. Ook hier weer twee mogelijkheden: Upgrade Maar dit werkt niet voor het Windows Install Medium

Dus blijft er nog maar een mogelijkheid over genoemd Aangepast.

Na het doorlopen van de diverse schermen beland ik bij Op welke partitie wil je W10 installeren. Zoals eerder gezegd kan ik niet op de partitie installeren die er voor gebruikt dient te worden partitie 4 ofwel C.

Uiteindelijk zou dat een schone installatie moeten opleveren.   In details staat dat de schijf een GPT partitiestijl heeft en daarom niet geschikt is. 

 

IMG-0815.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.