Ga naar inhoud

administrator verwijderd


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Inderdaad de admin is nu verborgen. 

Dan het opstarten zonder wachtwoord. Ik gebruik de PC alleen dus vandaar mijn verzoek. 

Misschien vooraf nog wat info.

Als ik nu de PC opnieuw laat opstarten kom ik in het scherm waar ik het wachtwoord moet invullen. Blijkbaar is er op een of andere manier al een poging ondernomen door het systeem zelf want er staat: Gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet. Probeer het nog een keer. OK

Als ik op OK druk zie ik links beneden twee keer mijn naam staan. Als ik dan het gebruikelijke password ingeef start de PC door naar windows. 

afbeelding.png.a5c271002d6ab28a74313cffe243c41f.png

Ik heb een schermafdruk van PLWIZ bijgevoegd. 

 

aangepast door Passer
Je mailadres stond er onderaan nog eens in - ff geblurd
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Geertjan Zinken zei:

Als ik op OK druk zie ik links beneden twee keer mijn naam staan

Het lijkt er op dat op jouw pc twee gebruikersaccounts actief zijn. Ze hebben beide dezelfde gebruikersnaam, maar het ene account is een administrator account, terwijl het andere account een standaardaccount is met beperkte rechten.

Dat valt ook af te leiden uit de afbeelding die jij plaatste. In die afbeelding wordt slechts 1 gebruikersnaam genoemd, maar die gebruiker behoort zowel tot de groep Administrators als tot de groep Gebruikers. En dan is bijzonder vreemd, want de groep Gebruikers zijn de accounts die geen administratorrechten hebben. Zij kunnen zelf bijvoorbeeld geen programma's installeren. Als ze dat wel willen doen, dan wordt hun gevraagd om het wachtwoord van een andere gebruiker in te geven, die wél administrator is.

 

Ter illustratie hieronder een afbeelding van een van mijn pc's:

image.jpeg.17304f560285c661ecd59cbe1961d436.jpeg

De gebruiker met de naam Administrator is de verborgen Administrator, die ik vanwege dit topic even geactiveerd heb (zichtbaar heb gemaakt).

Dummy is een standaardgebruiker, dus zonder de rechten van een administrator.

user is het account dat ik meestal gebruik. Dat account heeft adminrechten.

Iedere gebruiker in mijn afbeelding behoort ofwel tot de groep Administrators ofwel tot de groep Gebruikers, maar nooit tot allebei de groepen tegelijk.

 

In je afbeelding is te zien dat het vinkje voor 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken' al is weggehaald. Er wordt dus geprobeerd om zonder wachtwoord in te geven op te starten. Zo te zien hebben de twee gebruikersaccounts wel dezelfde naam, maar een verschillend wachtwoord, want het automatisch inloggen lukt niet.

 

Ik weet niet wat je uitgehaald hebt waardoor je nu twee gebruikersaccounts met dezelfde naam (maar een verschillende wachtwoord) hebt. De vraag is natuurlijk hoe je dat gaat oplossen.

Zet eerst dat vinkje terug voor 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken'.

Klik daarna eerst op de knop Toepassen en dan op OK.

Het zonder wachtwoord inloggen komt later aan de orde. Nu moet je eerst het probleem met de twee accounts zien op te lossen.

 

Als je nu ingelogd bent, dan moet je controleren of jij administrator bent. Dat doe je via Instellingen > Accounts > Uw info. Onder jouw naam moet Administrator staan.

Pas als dat klopt, dan kun je verder gaan:

Klik dan in dat venster in de linker kolom op Gezin en andere gebruikers. Zie je dan in het rechter paneel onder Uw familie of onder Andere gebruikers inderdaad nog een keer jouw naam staan? En zo ja, wat staat er onder die naam?

 

Ik ben benieuwd...

 

P.S. nog geen account gaan verwijderen! Je weet nu immers nog niet wat het account is waarmee jij altijd hebt gewerkt en waar al jouw persoonlijke bestanden in zijn opgeslagen.

aangepast door porrelaar
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geertjan: even tussendoor: een gouden raad van een mus :xd: :  maak eens systeembackuppen aan -als je dan nog zo'n probleem hebt, dan zet je gewoon een backup terug en na een half uurtje heb jij je systeem gewoon terug in orde van vòòr het euvel.

Ter info: er bestaan freewareprogramma's voor (zelf gebruik ik ook een freeware) - en je hebt er alleen plaats op een ander medium (andere schijf, de cloud,...) en een routine voor nodig...

(maar de bedoeling van deze post is niet van hierover in discussie te gaan hier, gewoon even ter info. Heb je er vragen over, maak dan een apart topic aan, zodat we hier on-topic blijven - goed?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Porrelaar, 

Ik zie nu dat mijn bericht(antwoord) op jouw vraag niet is geplaatst. Sorry. 

 

Gezin en andere gebruikers. Zie je dan in het rechter paneel onder Uw familie of onder Andere gebruikers inderdaad nog een keer jouw naam staan? En zo ja, wat staat er onder die naam?

 

Bij beiden staat geen naam alleen maar een +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Dan blijft het voor mij een raadsel waarom jouw gebruikersaccount zowel behoort tot de groep Administrators als tot de groep Gebruikers. Die tweede groep heeft niet de rechten van een administrator en kan zelf geen programma's installeren.

Als je nu de computer opnieuw opstart, je wachtwoord invoert en dan bent ingelogd, kun je dan al jouw persoonlijke bestanden zien en openen, zoals Word bestanden, foto's, video's en dergelijke?

En ben je dan ook administrator?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijft het voor mij vreemd dat jij op het vergrendelscherm ( lock screen) links onderaan twee keer jouw naam ziet. Ik heb daar momenteel geen goede verklaring voor.

Als er op een pc meerdere gebruikersaccounts actief zijn, dan wordt bij opnieuw opstarten van de pc automatisch het laatst gebruikte account gekozen. Dat moet dus bij jou nu het account met administratorrechten zijn, want dat account gebruik jij momenteel.

 

Haal het vinkje voor 'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken' nu maar weer weg. Klik daarna op Toepassen en OK.

Sluit dan eerst netjes alle openstaande programma's af.

Klik dan op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

 

Word je dan automatisch ingelogd of wordt er toch weer gevraagd naar het wachtwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.