Ga naar inhoud

administrator verwijderd


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Alleen jijzelf weet hoe jij je schijven genoemd hebt. Bij mij heb ik de C schijf (waarop Windows en alle programma's staan) Windows genoemd. En de D schijf waarop al mijn bestanden staan, heb ik DATA genoemd.

Maar omdat je toch nog niets hebt gewijzigd in het register, mag jij inderdaad zonder gevaar de schijf BOOT aanklikken. Wanneer in de schijf BOOT de map Windows zit, en in die map Windows de map system32, dan zit je helemaal goed en ben jij op de goede weg. Volg dan verder de aanwijzingen van Menno Schoone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard lijkt gekozen te worden voor schijf X:, wanneer je kiest voor Bestand > Component laden. Die standaardkeuze lijkt niet juist te zijn.

Het probleem wordt hier uitgelegd (maar wel in het Engels): https://www.pcerror-fix.com/guide-to-repair-process-cannot-access-registry-hive

 

Probeer een andere schijfletter. Ik zou eerst de D proberen. Kijk of in schijf D ook de map Windows zit (met daarin de map System32 enz.). Indien ja, ga dan daarin verder.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 'x' zal hier staan voor 'de schijf/partitie waar die Windows op geïnstalleerd is" - dus zoals bij de wiskunde: de x staat er ook voor een zelf-uit-te-zoeken getal. Afgaande op je plaatje op pagina 2 gaat het dus om de 4de partitie van 'station 1' - dus wellicht je D zoals Porrelaar al dacht.

(al staat het zinnetje 'omdat het door een andere component gebruikt wordt me niet aan...)

Proberen maar zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die X staat voor wat anders: "X: is the default drive of Command Prompt at boot time, since X: drive is nothing but it is the memory in which Command Prompt is working. Therefore, because of this, error message comes into view."

 

Op die Engelstalige website moet Geertjan gaan lezen vanaf het kopje Tutorial to Fix “The Process Cannot Access The File Because It Is Being Used By Another Process” While Loading Registry Hive

 

Kijk ook naar de afbeeldingen op die website.

Het is lastige materie, dat geef ik toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt De administrator is terug.! Dank je wel allemaal.  

Maar....... we zijn er nog niet. Als ik nu PLWIZ  uit voer dan krijg ik daar twee gebruikers:

gebruikersnaam administrator en de groep: admiinistrators

en als tweede 

gebruikersnaam mijn mailadres dus geen naam en bij groep administrators,gebruikers. 

 

Hier kan ik verder alleen maar iets wijzigen als ik het vinkje plaats bij Gebruikers moeten enz. Ik denk dat het daar ook moet gebeuren.

Aangezien de ellende hier is begonnen zou het fijn zijn als jullie mij ook nog door de laatste hindernis loodsen zodat ik niet telkens hoef in te loggen. 

Mag ik daarvoor nog een beroep op jullie doen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt De administrator is terug.! Dank je wel allemaal.  

Maar....... we zijn er nog niet. Als ik nu PLWIZ  uit voer dan krijg ik daar twee gebruikers:

gebruikersnaam administrator en de groep: admiinistrators

en als tweede 

gebruikersnaam mijn mailadres dus geen naam en bij groep administrators,gebruikers. 

 

Hier kan ik verder alleen maar iets wijzigen als ik het vinkje plaats bij Gebruikers moeten enz. Ik denk dat het daar ook moet gebeuren.

Aangezien de ellende hier is begonnen zou het fijn zijn als jullie mij ook nog door de laatste hindernis loodsen zodat ik niet telkens hoef in te loggen. 

Mag ik daarvoor nog een beroep op jullie doen.  Heeft geen haast want ik kan toch niet eerder dan morgen er naar kijken. 😀

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Geertjan Zinken zei:

De administrator is terug.!

Tja, wat bedoel je daarmee? Heb je de verborgen administator kunnen activeren en heb je daarna van je eigen gebruikersaccount ook een administrator account kunnen maken?

Controleer dat nog even voor de zekerheid:

Zorg ervoor dat je bent ingelogd met je eigen Geertjan account.

Klik dan op Start > Instellingen > Accounts

Klik in de linker kolom op Uw info

In het rechter paneel hoort dan onder jouw eigen gebruikersnaam Administrator te staan.

Klopt dat? Want pas als dat echt gelukt is, dan kun je de Verborgen Administrator nu weer gaan deactiveren (= verbergen).

=====================================

Jij wilt nog steeds zonder wachtwoord kunnen inloggen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee en ik ben er ook geen voorstander van.

Maar jij stelt de vraag, dus vooruit.

Maak een screenshot nadat je NETPLWIZ hebt ingetypt en op Enter hebt gedrukt. Bewerk dat screenshot eerst, voordat je het hier plaatst. Dus als er een e-mailadres in staat, dan maak je van dat e-mailadres het gedeelte dat voor het @ teken staat, zwart.

 

Ik vermoed dat jij de verborgen administrator nog niet opnieuw hebt verborgen. Deze administrator heeft standaard geen wachtwoord.

Het andere gebruikersaccount is bij jou een e-mailadres. Dat zal je eigen account zijn, waarbij jij blijkbaar niet hebt gekozen voor een lokaal account (bij een lokaal account kun jij zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen), maar voor een Microsoft account. En dan gebruik je het e-mailadres plus het bijbehorende wachtwoord van je Microsoft account.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Geertjan Zinken zei:

er staat mijn naam waarmee ik ben ingelogd, daaronder mijn e-mailadres en daaronder administrator. Is dit wat je bedoeld? 

Ja, dat bedoelde ik. Je bent nu weer zelf administrator, dus kun je nu die andere (nog krachtiger) Administrator weer gaan verbergen.

 

5 minuten geleden, Geertjan Zinken zei:

Doe ik dat met Net user administrator /active:: no

Bijna goed. In zulke opdrachten mag je geen typefouten maken. Ik zie twee typefouten in bovenstaande regel. Bovendien moet je de opdracht uitvoeren als administrator.

 

Je bent nu ingelogd op je eigen gebruikersaccount.

Klik op het vergrootglas (of in het zoekvak) dat naast de startknop staat.

Typ dan opdracht.

Bovenaan zal als resultaat Opdrachtprompt staan.

Klik daarop met de rechter muisknop en kies dan Als administrator uitvoeren

image.png.859bde62286b213e3375fba9aef89811.png

Typ (of kopieer en plak) dan onderstaande regel:

net user administrator /active:no

Druk daarna op de Enter toets.

Je hoort dan te zien: "De opdracht is voltooid."

Dan mag je de Opdrachtprompt sluiten. De Administrator is dan weer verborgen, zoals het hoort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.