Ga naar inhoud

Dual Boot (?) zit vast


Theo2602

Aanbevolen berichten

Omdat ik nog enkele Dosprogramma's draai, heb ik een oude computer met W7 en XP. Bij het opstarten kan je kiezen tussen XP en W7. Nu blijft dat plots hangen, na enkele pogingen om in Veilige modus enz te starten, zit ik vast op het scherm waar ik normaal de keuze zou hebben tussen F1 setup en F10 Setup Recovery. Kan ik daar nog uitraken? Als dat niet zo is, moet ik XP terug installeren en zou dat dan willen doen zonder nog W7 te houden, want die gebruik ik niet meer. Hoe krijg ik het dan klaar om heel de C:\ schijf waarop nu XP en W7 staat, enkel voor XP te gebruiken.

 

01-boot fail.jpg

02-keuze.jpg

03-setup.jpg

03-veilig.jpg

04-Boot.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hello, Stegfisoft, dat blad waarop die keuze staat, raak ik niet meer op. ik blijf hangen op dat blad met F1 setup en F10 system recovery. dat esc tokkelen, zal ik testen, als ik terug naar de studio kan, maar nu kan ik zover niet stappen door een knieontsteking.

als het zover is, zal ik reageren. bedankt in elk geval

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de opdracht om f1 te drukken duidt op een onvolkomenheid in de bios.

normaal: druk op f1, check de bios en sluit af met de optie f10 (save and exit) waarna normaliter niet meer wordt gevraagd om f1 te drukken bij het aanzetten.

mogelijk zit een lege moederbordbatterij je dwars: staat als je op f1 drukt de datum nog wel correct???

Link naar reactie
Delen op andere sites

De datum en tijd staan niet juist.

Waarschijnlijk is de cmos batterij (knoopcel) op het moederbord leeg.

Zo snel mogelijk vervangen is de boodschap.

Ondertussen zal je bij elke opstart naar het bios moeten gaan om de datum en tijd juist te zetten.

Controleer dan ook of de boot device priority correct staat.

  1.  een van de dvd stations
  2.  de harde schijf waarop de windows staat.

Daarna op F10 drukken om verder op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dt ben ik heel de tijd aan het proberen, maar tot hiertoe niet gelukt. Als ik koud start kan ik in de setup. De datum was ok, dus batterij ook. Maar dan boot, moet ik naar DVD. ik heb er twee en had de bovenste ingesteld, maar niets. eenmaal kwam ik zelfs in mijn vroeger startscherm, waar ik moet kiezen tussen XP of W7, ik drukte XP en hij bleef hangen.

Straks, als hij koud is nog eens proberen en dan de andere CD speler aanduiden als boot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.