Ga naar inhoud

Overbodige bestanden???


Amonra

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Unchecky mag je voor mijn part verwijderen. Het zou de installatie van "extra" software tegenhouden die vaak gekoppeld is aan gratis software. Uit eigen ervaring weet ik dat die bij lange niet altijd het geval is. Het geeft je dus een vals gevoel van veiligheid. Het programma draait dan ook nog eens altijd mee op de achtergrond. Je doet er beter aan zelf goed op te letten tijdens de installatie van gratis software.

 

Mogelijk heb je nog software staan waar je niets aan hebt maar daar kan ik niet over oordelen omdat je niet alle geïnstalleerde software toont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

Nu is het voor ons echter belangrijk dat je eerst eens in die screenshots de programma's aankruist die je gebruikt en dus niet wil missen. Daarna kunnen we je aangeven welke je van de overige mag verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amonra Het viel me op dat jij geen vinkje hebt gezet achter programma 1.0.0 (het tweede programma in de lijst). Dat is Cube PhotoShow Free van Gianpaolo Bottin, het programma waarmee jij je screensaver hebt gemaakt: een draaiende kubus met daarop foto’s van familieleden. Gebruik je die screensaver niet meer?
Je hebt dat programma ruim 5 jaar geleden geïnstalleerd: https://www.pc-helpforum.be/topic/60013-screensaver/

 

Als je ooit iets wil wijzigen aan die screensaver, dan heb je dit programma nog wel nodig.

 

Droske zal de rest van de lijst nakijken.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, porrelaar zei:

@Amonra Het viel me op dat jij geen vinkje hebt gezet achter programma 1.0.0 (het tweede programma in de lijst). Dat is Cube PhotoShow Free van Gianpaolo Bottin, het programma waarmee jij je screensaver hebt gemaakt: een draaiende kubus met daarop foto’s van familieleden. Gebruik je die screensaver niet meer?
Je hebt dat programma ruim 5 jaar geleden geïnstalleerd: https://www.pc-helpforum.be/topic/60013-screensaver/

 

Als je ooit iets wil wijzigen aan die screensaver, dan heb je dit programma nog wel nodig.

 

Droske zal de rest van de lijst nakijken.

Sorry , foutje. Ik gebruik nog steeds de screensaver : Cube Photo Show. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/4/2021 om 16:36, porrelaar zei:

Droske zal de rest van de lijst nakijken.

 

Rekening houdend met de programma's die je nog gebruikt hebt ik in onderstaande afbeeldingen de software die je mag verwijderen met een rood kruis gemarkeerd.

Programmas-1.jpg.8ce2916104662032623e46e10ce6a6f2.jpg

Programmas-2.jpg.cac836d69cdc8d9f4e31d9de8e98090e.jpg

Programmas-3.jpg.0f6727e75e64df4980c3853e956136e3.jpg

Programmas-4.jpg.90d3f00158656d041e39737adcc86c48.jpg

Programmas-5.jpg.7b1b7303601acafa3d641cc5527f7a34.jpg

Programmas-6.jpg.fffcd04550ce6d4c27d9d114260e4dad.jpg

 

Ik zie dat je voor het verwijderen van programma's gebruik maakt van Revo Uninstaller. Hou er rekening mee dat ook dit programma niet doet wat het belooft. Er blijven bijna altijd nog restanten achter, zelfs als je voor een grondige verwijdering kiest. Ik vrees echter dat je me niet gaat geloven net zoals met mijn mening over Unchecky.

 

Moest jouw pc de mijne zijn dan twijfelde ik geen seconde meer om een schone installatie van Windows 10 uit te voeren. Uiteraard pas nadat men zich van de nodige back-ups heeft voorzien.

Ik zeg dit omdat ik merk dat je graag experimenteert met programma's. Een nieuw programma installeren en later weer verwijderen, enz. Dat vervuilt je pc na verloop van tijd dermate dat je duidelijk moet inboeten op snelheid en stabiliteit. Ik meen te weten dat je deze pc al sinds 2015 ononderbroken intensief gebruikt zonder ooit een nieuwe installatie te hebben uitgevoerd. Je kent je pc niet meer terug als je die stap zou zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.