Ga naar inhoud

Geen verbinding meer


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Vandaag is dan de technieker geweest. Hij deed hetzelfde wat jullie mij lieten doen, met het enige verschil dat hij kon weten dat het juist gedaan werd. Eindresultaat: geen verbetering.

Nu sprak hij van een netwerk kaart. Die zou 10 tot 15 euro kosten, met zijn 'verplaatsing en werk' erbij minstens 50 euro.

Ik zegde hem dat hij dat niet meer waard was, dat ik op Marketplace de computer DEll waarop ik nu werk maar 60 euro heb betaald.

Dat dit een weliswaar oudere (2011) I5 is. Er zat wel geen SSD in en ik moest de grafische kaart verhogen. Maar die SSD kan ik dus van die Assus gebruiken.

Toch nog enkele vragen: 1) is zo'n netwerk kaart ook plug & play, zodat ik die zelf kan steken.

2) Is er een mogelijkheid dat door het clean installeren van W10 toch die verbinding er zou komen.

Met dank aan de vroegere, de huidige en toekomstige raadgevers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Theo2602 zei:

2) Is er een mogelijkheid dat door het clean installeren van W10 toch die verbinding er zou komen.

Een clean installatie van Windows 10 kan helpen maar dat wil zeggen dat we iets over het hoofd hebben gezien bij de instellingen.

Want als de netwerkkaart echt kapot is zal de installatie niet helpen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bestaat er niets om zo'n netwerk kaart softwarematig te testen. heel de tijd komt er, in Hardware, dat ze perfect werkt.

wat ik nog vergeten was, die man heeft ook een systeemherstel gedaan naar de oudste beschikbare herstelmogelijlkheid, waar dus zeker de verbinding nog werkte. ook dat gaf geen resultaat.

En nogmaals mijn vraag is die netwerk 'kaart' een plug & play en is dit wat ik op bijgaande foto aanduid?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Theo2602 zei:

bestaat er niets om zo'n netwerk kaart softwarematig te testen. heel de tijd komt er, in Hardware, dat ze perfect werkt.

wat ik nog vergeten was, die man heeft ook een systeemherstel gedaan naar de oudste beschikbare herstelmogelijlkheid, waar dus zeker de verbinding nog werkte. ook dat gaf geen resultaat.

En nogmaals mijn vraag is die netwerk 'kaart' een plug & play en is dit wat ik op bijgaande foto aanduid?

 

 

2021-08-07 14.25.17.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Theo2602 zei:

plug & play

Niet helemaal je zal ook de driver moeten installeren. 

 

13 minuten geleden, Theo2602 zei:

bestaat er niets om zo'n netwerk kaart softwarematig te testen

Ik ken zelf geen software omdat te doen iemand anders wel?

 

2021-08-07 14.25.17.jpg

En dit laat ik aan droske en kweezie rabbit over.

aangepast door ictknechter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd: "Ik zie door het bos de bomen niet meer". Of specifiek naar uw computers toe, ik weet echt niet meer hoeveel computers van u op PCH al in behandeling zijn geweest en wat de verschillende merken, modellen en hardware samenstellingen waren. Ik zou dit 7 pagina lange topic weer helemaal opnieuw moeten doornemen om zelf weer bij de les te kunnen zijn. Zonder dat kan ik zelfs helemaal niet zeggen of er op je pc nog wel een PCIe slot beschikbaar is. Je huidige LAN Ethernet is een onboard versie (foto).

En met een WiFi dongle kun je inderdaad ook op het Internet, weliswaar draadloos.

Maar misschien moet u zich inderdaad wel eens de vraag stellen of de soep de kool nog wel waard is.

 

Ik heb onthouden dat je met 2de hands pc's werkt. Dat is werken met de miserie waar de vorige eigenaars zich tijdig vanaf gemaakt hebben. Geen belangstelling voor een nieuwe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.