Ga naar inhoud

Opstartproblemen laptop Windows 10


Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

'k heb nog verschillende vragen:

 

1 "maar heb ze opgeslagen op mijn externe harde schijf en gezien dat ik daarop toch al wat bestanden had opgezet die belangrijk zijn."

   Je bedoelt: toen ik met Recuva bestanden probeerde terug gehaald heb, heb ik die op de externe gezet - en daar (op die externe) stonden een aantal belangrijke bestanden

   a. klopt dit  en

   b. hebben die 'aantal belangrijke bestanden' met het recoveren (terughalen) te maken of staan die daar los van, stonden die al gewoon op je externe?

   c. en die externe, dat is jouw G-schijf volgens je plaatje?  (daar staan veel *.dat-bestanden bij en daar kan je niks mee doen, met die bestanden ben je niks mee)

 

2. "Nu nog Windows 10 terug halen. Iemand tips?"  - deed je dit ondertussen al?

 

3. wat later spreek je van Puran File recovery : je gebruikte dus al twee programma's?

   en met dit programma: kon je dingen terughalen EN waar heb je die geplaatst?

 

4. Wat je terug wil halen staat dat nu op de D of op je C ?

    in dit verband: ik merk nu dat ik me baseerde op een plaatje van p38cyq - en besef dat dit niet een plaatje is van jouw systeem (sorry voor de vergissing),

    maar je spreekt hierboven toch van een D - dus zal je ook een D-schijf(partitie) hebben en is de vraag hier : D of  op je C wel van belang;

 

   Maareuh.. met die D heb je toch niets gedaan denk ik? (en dus is alles wat op die D stond ook niet verwijderd/overschreven?

 

vragen, vragen...  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

'k heb nog verschillende vragen:

 

1 "maar heb ze opgeslagen op mijn externe harde schijf en gezien dat ik daarop toch al wat bestanden had opgezet die belangrijk zijn."

   Je bedoelt: toen ik met Recuva bestanden probeerde terug gehaald heb, heb ik die op de externe gezet - en daar (op die externe) stonden een aantal belangrijke bestanden

   a. klopt dit  en

   b. hebben die 'aantal belangrijke bestanden' met het recoveren (terughalen) te maken of staan die daar los van, stonden die al gewoon op je externe?

   c. en die externe, dat is jouw G-schijf volgens je plaatje?  (daar staan veel *.dat-bestanden bij en daar kan je niks mee doen, met die bestanden ben je niks mee)

 

2. "Nu nog Windows 10 terug halen. Iemand tips?"  - deed je dit ondertussen al?

 

3. wat later spreek je van Puran File recovery : je gebruikte dus al twee programma's?

   en met dit programma: kon je dingen terughalen EN waar heb je die geplaatst?

 

4. Wat je terug wil halen staat dat nu op de D of op je C ?

    in dit verband: ik merk nu dat ik me baseerde op een plaatje van p38cyq - en besef dat dit niet een plaatje is van jouw systeem (sorry voor de vergissing),

    maar je spreekt hierboven toch van een D - dus zal je ook een D-schijf(partitie) hebben en is de vraag hier : D of  op je C wel van belang;

 

   Maareuh.. met die D heb je toch niets gedaan denk ik? (en dus is alles wat op die D stond ook niet verwijderd/overschreven?

 

vragen, vragen...  :)

Hey, 

 

Ik zal het nog eens uitleggen. 

Dus ik ben bestanden kwijt. 

Ik heb eerst geprobeerd met easeus maar daar moet je betalen, dus niet voltooid. 

Erna heb ik de bestanden proberen terug halen met puran file recovery. 

Met dit bestand heb ik maar 20.000 bestanden terug vanop de c schijf. 

Ik heb deze verloren bestanden op mijn eigen externe harde schijf geplaatst. 

Ik heb toen ook gezien dat ik op mijn externe harde schijf al een aantal bestanden had geplaatst vanop mijn pc lang voor dit gebeurde. 

Windows 10 heb ik nog niet terug, ik zit nog steeds in Windows 7. 

Maar ik kan geen updates doen van daaruit. 

Als ik probeer om Windows 10 er terug op te zetten gaat dit niet via media creation tool want telkens ik op een link klik komt er dat er verbindingsproblemen zijn ook al werkt mijn internet. 

Op andere pagina's kan ik wel. 

De meeste bestanden vind ik terug op de c schijf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt het hier niet te onsamenhangend en chaotisch voor Stefanie en zelfs voor de helpers? Naar mijn gevoel wel.

Even in het kort de evolutie van het probleem samenvatten.

Het begon met een Windows 10 laptop die niet meer opstartte. Enkel nog een zwart scherm.

Mijn advies om eens een eventueel ter beschikking zijnde extern scherm aan te sluiten om ze zien wat dat zou opleveren kwam naar de zin van Stefanie te laat (vrouwen hebben vaak weinig geduld) waardoor ze ondertussen al, niet goed wetend wat ze gedaan had, een fabrieksherstel had uitgevoerd naar de oorspronkelijke Windows 7. Bij navraag bleek Stefanie niet over een back-up van haar gegevens te beschikken.

Eerste zorg is dus het trachten recupereren van de verloren gegane gegevens. Zelf ben ik echter druk met andere taken bezig en ondertussen offline, dat is bij goed weer tijdens de zomer overdag meestal zo. p38cyq biedt de betalende versie EaseUS Data Recovery Wizard Pro aan omdat hij denkt dat ik niet weet dat er programma’s bestaan die nog niet voldoende overschreven data kunnen terug halen. Helemaal niet onverwacht is TS niet direct bereid om daar 40 euro voor te gaan betalen zeker niet als er gratis alternatieven zijn die misschien voldoende resultaat opleveren en gelijk heeft ze.

p38cyq biedt nu Recuva aan maar vergeet er de nadruk op te leggen dat recupereerbare data op een andere partitie of ander medium moet opgeslagen worden. Ik maak er dan ook melding van en biedt als eventuele aanvulling of alternatief ook nog Puran File Recovery en PhotoRec aan. Dat was gisteren omstreeks 10 uur in de voormiddag, hoogtijd om aan mijn andere zomerse taken te beginnen.

Stefanie vraagt zich af of het normaal is dat de teruggehaalde bestanden precies Chinees zijn en dat ze deze op de externe harde schijf heeft opgeslagen. Daarbij ontdekt ze ook dat op er op die schijf al wat belangrijke bestanden stonden die ze eerder al wel eens heeft “opgezet”.

Blijkbaar is TS tevreden met de beschikbare data (vreemd, want wat doe je met data in het Chinees, of volstaat die oude back-up op de externe harde schijf???) en vraagt hoe een upgrade naar Windows 10 kan uitgevoerd worden.

Ictknechter zegtt dat die upgrade naar Windows 10 kan uitgevoerd worden met Media Creation Tool maar geeft daar verder geen uitleg bij.

p38cyq pikt in op die “data in het Chinees” en vraagt terecht met welk programma die boven water zijn gehaald. Antwoord van TS: “Puran File Recovery”.

P38cyc toont een voorbeeld venster van een scan met “Puran” van de root met al zijn onderliggende mappen”. Hiermee vragend aan TS of ze dit herkent.

Het is duidelijk dat Stefanie de vraag van p38cyq niet goed begrepen heeft en toon blijkbaar een gedeeltelijk overzicht van gerecupereerde bestanden die rechtstreeks in de root van de externe harde schijf Backup Plus (G:) opgeslagen zijn (Wat een chaos !!!)

Collega Passer denkt begrepen dat het allemaal een beetje fout loopt, toont opnieuw het eerder door p38cyq getoonde voorbeeldvenster en zegt: “O, maar je zit daar in je hoofdmap Users op je C (zie pijl). Dààr moet je niets gaan recoveren”.

 Beste collega Passer, dat was geen scanresultaat van TS hoor!  De post die je daarna plaatst maakt dus de verwarring nog groter. Bij goed lezen en goed begrijpen kun je al veel van je vragen aan TS uit de reeds geven info halen.

Eigenlijk weten we nog niet met de volle 100 % zekerheid of Stefanie tevreden is met de al dan niet gerecupereerde doch beschikbare data. Dat is nog niet als zodanig door haar gezegd geweest.

Pas wanneer Stefanie tevreden is met de beschikbare data komt een upgrade naar Windows 10 in aanmerking. Eerder een upgrade uitvoeren is fataal voor verder recupereren van verloren data.

Ook moet Windows 7 volledig up-to-date zijn alvorens een upgrade naar Windows 10 uit te voeren.

Zelf heb ik voorlopig enkel deze vraag aan Stefanie: “Volstaan voor u de voor u beschikbare data of wil je een poging doen om er nog meer de recupereren?” Ik vraag me namelijk af of je met “Puran” al wel een “Deep scan” hebt uitgevoerd op de C partitie (andere partities spelen hier niet mee). Mogelijk nog niet en dat is dan een gemiste kans naar een beter resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Stefanie De Roose zei:

Ja ik heb al een deep scan gedaan maar daar had ik totaal geen resultaten en nee ik ben niet tevreden met de gevonden resultaten. 

Dat komt omdat het scanresultaat niet gefilterd is. Bij een recovery scan wordt alles wat op de gescande schijf gevonden wordt getoond. Tussen die data zitten enorm veel bestandjes die deel hebben uitgemaakt van je vorige Windows (10). Ze zijn vaak onleesbaar en je hebt er sowiso niets aan. In tegendeel, je ziet door het bos de bomen niet en bent dan terecht teleurgesteld.

Dat gaan we nu eens anders aanpakken. Geef me even wat tijd om dat voor te bereiden.

 en vergeet voorlopig nog die upgrade naar Windows 10 en laat de computer ook met rust. Hoe meer je er nu mee werkt hoe meer data totaal verloren gaat ook voor programma's als Puran, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets waar je niets fout kan doen met betrekking tot het terug vinden van verwijderde bestanden..... en dat de helpers een beter zicht kan geven op de aanwezige harde schijven en partities op je PC is een printscreen maken van je verkenner zoals hieronder getoond. Plaats die afbeelding in een volgend bericht.

 

2021-07-31_09h25_11.thumb.png.dc0f87eac6062e4aa6f338454856ae39.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, droske zei:

Dat komt omdat het scanresultaat niet gefilterd is. Bij een recovery scan wordt alles wat op de gescande schijf gevonden wordt getoond. Tussen die data zitten enorm veel bestandjes die deel hebben uitgemaakt van je vorige Windows (10). Ze zijn vaak onleesbaar en je hebt er sowiso niets aan. In tegendeel, je ziet door het bos de bomen niet en bent dan terecht teleurgesteld.

Dat gaan we nu eens anders aanpakken. Geef me even wat tijd om dat voor te bereiden.

 en vergeet voorlopig nog die upgrade naar Windows 10 en laat de computer ook met rust. Hoe meer je er nu mee werkt hoe meer data totaal verloren gaat ook voor programma's als Puran, enz.

Ok in orde. 

Dank u wel 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.