Ga naar inhoud

Printer koppelen met Telenet-modem


J. Claes

Aanbevolen berichten

Ik noteer dat beter is om een vast ip-adres in te stellen. Je uitleg daarvoor is ook perfect aannemelijk en zeer logisch. Bovendien ben je hier de man op de juiste plaats, aangezien je reeds meerdere grote netwerken beheerd…

Opnieuw dus een vast ip-adres (192.168.0.15) ipv automatisch op-adres toegewezen te krijgen.
 
Overschrijven van software is in principe altijd mogelijk. Maar wanneer hij is overschrijven kan ik hem nergens meer terugvinden, ook geen snelkoppeling naar betrokken software.
Eens dit allemaal een feit is zal ik er ook een screenshot van maken en hier posten. 
 
Hoe ik weet dat ik niet kan scannen? Ik kan het programma nergens terugvinden. Ook niet wanneer ik het opnieuw en opnieuw installeer. Bovendien is het geïnstalleerd, anders zou ik het niet kunnen overschrijven. 
Maar ik probeer opnieuw en kom hier terug met het resultaat. 
 
En ik zal ook de scanapp installeren en opnieuw laten zoeken. 
 
Ik heb liever een paar woorden meer en dat duidelijk is ipv een paar woorden minder en dat niet duidelijk is. Dus heel goed gedaan. Je kent je vak en weet waarmee je bezig bent. 
 
Geniet van het samenzijn met de vrienden en van de pintjes. Ik moet dit zelf ook morgen bekijken en kom dan hierop terug. 
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, p38cyq zei:

Dit is normaal als je de scan-app niet op je pc hebt. Download de app (moderne benaming voor een programma) "Windows Scan", dit is gratis en probeer opnieuw (link Get Windows Scan - Microsoft Store

Hint : doe dit als eerste stap.

 

 

Deze (eerste) stap hebben we intussen uitgevoerd (zie screenshot). Echter er kan géén verbinding worden gemaakt...

Knipsel 3.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

- Je hebt de SMB-functie (een datatransfer-protocol), zie voorgaande mails, ingesteld op je pc. Wees hier zeker van! Staat deze functie ook ingesteld op de printer/scanner?  (SMB = ON) , blz. 18 van de gebruiksaanwijzing Check Officiële ondersteuning van Linksys - Netwerkdetectie is uitgeschakeld fout op Windows 10 versie 1709 en hoger Oudere versies van SMB worden niet meer standaard ondersteund, vandaar.

- Vergeet ook niet : Ga naar (zoekvak) "deze PC", beheren, dan naar apparaatbeheer, dan naar printers, klik op de Canon,  Algemeen (dit apparaat werkt correct?), dan het tabblad  instellingen, open Map apparaten en instellingen, het tabblad apparaten en printers verschijnt (met hun symbolen). Post een screenshot aub., dit is niet onbelangrijk. 

Sorry voor deze langdradige uitleg, maar een machine die in het XP tijdperk geconcipieerd werd aanpassen aan W10 is niet eenvoudig, als het al mogelijk is. Maar we doen ons best....Knipsel.thumb.PNG.cf3ffbf7b44a581969f7c58f81c2f9bc.PNG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/8/2021 om 19:57, p38cyq zei:

- Vergeet ook niet : Ga naar (zoekvak) "deze PC", beheren, dan naar apparaatbeheer, dan naar printers, klik op de Canon,  Algemeen (dit apparaat werkt correct?), dan het tabblad  instellingen, open Map apparaten en instellingen, het tabblad apparaten en printers verschijnt (met hun symbolen). Post een screenshot aub., dit is niet onbelangrijk. 

 


Hoi, hoi, hier ben ik dan. Later dan verwacht. Het was toch de bedoeling dat de printer via deze weg benaderd zou worden… Maar dit lukt me -helaas-niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helemaal niet erg hoor, misschien ben ik het wel die te veel en te vlug aan jou iets vraag.

We komen er wel uit, tenzij een of ander onderdeel (bv. een interface) defect zou zijn.

 

Ik bezorg je nog een check-list waarmee kan nagegaan worden of alle stappen correct uitgevoerd werden, kwestie van niets over het hoofd te zien.

 

Wil je ondertussen de NetBIOS TCP/IP instellingen nagaan. En trek je voorlopig niets aan van wat dit eigenlijk betekent, maar het is niet onbelangrijk dit te verifiëren. Je vermeldde immers dat het probleem optrad bij de verwisseling van modem/router.

 

Een handleiding hier :  : How to enable or disable NetBIOS over TCPIP Windows 10 - Linux Windows and android Tutorials (osradar.com)

 

Als je dit doorleest zou je ook je vast ingestelde IP moeten zien, sla dit over en ga verder naar het laatste venster.

 

Opgelet! in jouw geval dien je een vinkje te plaatsen in "Enable NetBIOS over TCP/IP, en NIET in "Default".

 

Knipsel.PNG.e3bf7e29bcb85f6be13888de21f128e0.PNG  

 

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nadien tijd hebt, installeer eens het volgende (dit is een Testtool) van Canon  

 

CanoScan Toolbox Ver. 4.9.3.2 (Windows 7/7 x64/Vista/Vista64/XP/XP x64/2000/Me/98) (my.canon)

 

Open het programma, (koppeling staat op je bureaublad), ga naar settings, een kijk of het tool je scanner herkent?

Knipsel.PNG

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer gelukkig te zien hoe jij dag na dag onvermoei- en onverstoorbaar werkt aan de oplossing van mijn probleem. Dit verdiend heel zeker een dikke pluim.  En wat mijn betreft hoe probleem moet niet in 1-2-3 opgelost worden. Tijd vraagt allermaal wat tijd. En die heb ik... 😉 

aangepast door J. Claes
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.