Ga naar inhoud

Printer koppelen met Telenet-modem


J. Claes

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, p38cyq zei:

Sorry dat ik niet altijd vlug antwoord, maar ik moet ondertussen ook wat werken......

We zijn vrijwilligers en kunnen niet fulltime klaar staan. Daartegenover staat wel dat we gratis werken en dat weet men wel te waarderen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo goedemiddag intussen, dat er af en toe gewerkt moet worden begrijp ik maar al te goed, aan deze zijde is dat ook zo. Wij weten dus elke tussenkomst van pc-helpforum absoluut naar waarde te schatten. 
Van zodra ik terug thuis ben zal ik het gevraagde zeker uitvoeren en hier posten. 
Alvast een fijne dag! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lijkt mij toch iets vreemd aan de hand met je netwerk, zo bv. geeft de IP Scanner aan dat je niet kan aanloggen op je eigen pc (geen ">" symbool).

In het blad Printers en scanners zie je je printer staan.

- Verwijder het vinkje bij "mijn printer door windows laten beheren".

- Dubbelklik erop en hij vouwt open, ga naar beheren.

Start de probleemoplosser. Wat zegt die?

En nog een vraagje : is de printer verbonden met het netwerk via WiFi of met een kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

- De printer thans wel het symbool > en kan op ingelogd worden;

- De printer staat bij Printers en scanners en het vakje werd weggehaald bij 'mijn printer laten beheren door Windows' waarna ook de probleemoplosser aan werk werd gezet zoals uit bijgevoegde beelden blijkt en volgende resultaten gaf;

- De printer is met kabel verbonden met Telenet-modem; pc's zijn draadloos verbonden.

Alvast bedankt om zo gedreven verder te zoeken naar een oplossing!

 

Knipsel 14.PNG

Knipsel 15.PNG

Knipsel 16.PNG

Knipsel 17.PNG

Knipsel 18.PNG

Knipsel 19.PNG

Knipsel 20.PNG

Knipsel 21.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijven blijkbaar netwerkproblemen bestaan. 

Zo vermeldt de probleemoplosser dat er een probleem bestond met de draadloze netwerkadapter (terwijl je met een kabel verbonden bent?) en dat de printer uitgeschakeld was terwijl die wel zichtbaar (en beheerbaar) is in het netwerk?

 

In printers en scanners (klikken op de Canon) kan je de printer verwijderen en nadien, in hetzelfde scherm, die printer opnieuw installeren (+ een printer of scanner toevoegen), Windows doet dit automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook deze instructies werden opgevolgd. Echter nu kregen we de melding dat er reeds een poort bestaat met deze naam en dat er reeds een netwerkprinter bestaat met deze naam en vragen om de naam te vervangen.

We denken dat dat het probleem is en voor conflicten zorgt. Waar kunnen we betrokkern poorten en betrokken printer definitief verwijderen? Anders blijven we poorten en printers in systeem achter, dewelke eigenlijk overbodig zijn en voor verwarring en conflicten kunnen zorgen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.