Ga naar inhoud

Terug naar 21H2


Leono

Aanbevolen berichten

Nadat ik even mijn computer had opgetild om de USB-aansluiting beter te kunnen zien was compleet alles weg: Windows, programma‘s, bestanden.

Ik had nog een USB-stick met Windows maar dat was 21H1.

Je zou verwachten dat er een update wordt aangeboden naar 21H2, maar dat gebeurt (nog?) niet.

Hoe kom ik weer op 21H2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leono,

opdat de mensen wat beter zouden kunnen volgen:

(tussen haakjes: van 'je computer even op te tillen' kan 'alles niet weg zijn- moest jij je schijf willen wissen, dan zou dat al minstens een half uur duren)

 

1. 'alles is weg': hoe weet je dat? Waaruit leidt je dat af?

 

2. Je hebt een USB met windows op: bedoel je een bootable stick van waaruit je Windows kan opstarten of heb je het over een stick met een systeembackup op?

 

3. Je verwacht dat een update wordt aangeboden - euh: wààr zit je op dat ogenblik dan? Heb je Windows terug aan de praat gekregen of heb je een backup teruggezet - of wat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Na mijn optil-actie kwam Opstartherstel, maar geen enkele van de opties werkte.

Ik kon zelfs succesvol teruggaan naar een herstelpunt waarna nog steeds niets werkte: alles weg dus. Alleen nog wat blauwe schermen.

Inderdaad had/heb ik een opstartbare USB-stick die gelukkig uiteindelijk aan de gang ging.

Sinds afgelopen woensdag heb ik weer Windows 10 en ben nog steeds bezig alles in te richten. Had gelukkig nog wel wat cloud-opslag.

Wacht dus sinds vier dagen op een update die mij naar 21H2 terugbrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet beter om deze „upgrade“ achterwege te laten?

Gisteravond duurde het zo lang dat ik heb moeten stoppen.

En nu staat hij bij 90% (stap 3), maar elke procent duurt 20 minuten of zo. Sinds hij de 85% bereikte.

Typisch irritant Microsoft gedoe, want afgelopen november duurde het in totaal drie minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Leono zei:

dat ik heb moeten stoppen

Nooit goed als je een update doet Leono, volgende keer laat je hem gewoon 's nachts een keertje aan staan.

'k zou toch nog gewoon afwachten, mogelijk is hij toch nog dingen aan het binnenhalen en/of installeren..

(hou het lichtje van je systeem in de gaten)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

's Nachts aan laten staan is voor mij een absoluut taboe. Ik voel mij nu al meer dan genoeg overheerst door dit apparaat.

Maar waar het mij om gaat: „Update“ zegt „Uw apparaat is bijgewerkt“.

Zou dat niet voldoende moeten/kunnen zijn?

Er zijn toch ook mensen met 1903 en zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar welke versie je nu hebt

(moest je de weg niet weten: klik rechts op je windowsknop, kies voor dosshell of powershell als administrator

in het volgende schermpje: typ in:  winver   en enter.

 

En ja: er zijn nog mensen met de1903 - als voor jou de 21H1 voldoende is, kan je er bij blijven natuurlijk. Ieder zijn meug...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.