Ga naar inhoud

Terug naar 21H2


Leono

Aanbevolen berichten

Deze is inderdaad geen usb het is een verouderde usb adapter voor draadloze wifi.

Hier even de informatie van Bol.com

Productbeschrijving

Verbind jouw computer zonder kabels met jouw modem of router. Sluit de adapter aan op een usb-poort van de computer, plaats de installatie-cd in de computer en in een paar tellen kun je video's streamen, foto's en muziek delen, draadloos printen en bestanden uitwisselen overal in huis.
 

Dual-Band-snelheden


Dual-band staat garant voor de hoge snelheden die nodig zijn voor het streamen van beeldmateriaal en gamen: maximaal 300 Mbps (2,4 GHz en 5 GHz).
 

Eenvoudige beveiliging


Met WEP en WPA/WPA2 beveiligingsprotocollen en Wi-Fi Protected Setup (WPS) kun je jouw verbinding configureren en beveiligen.

 

Systeemvereisten

  • Pc met een vrije usb-poort
  • Pc met Windows® XP (SP3 of hoger), Windows Vista of Windows 7
  • Cd-romstation

Inhoud van de verpakking

  • PLAY N600 draadloze Dual-Band usb-adapter
  • Installatie-cd met handleiding
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste computers is dat inderdaad ingebouwd.

Ik raad je het ook sowieso af omdat het apparaat al verouderd is.

 

Met vriendelijke groeten Ictknechter

-------------------------------------------------------------------------------------

Meer info over cyberveiligheid, surf naar https://www.safeonweb.be/index.php/nl.  

Safeonweb.be is een initiatief van het Centrum voor Cybersecurity België (https://ccb.belgium.be/).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ictknechter zei:

In de meeste computers is dat inderdaad ingebouwd.

Tegenwoordig wel, maar 9 of 10 jaar geleden was dat echt niet het geval. Toen werden de meeste desktop pc's nog niet voorzien van een interne draadloze netwerkadapter. Ik heb hier twee desktop pc's staan van 9 en 9½ jaar oud. Die hebben geen draadloze netwerkadapter.

2 uren geleden, ictknechter zei:

Ik raad je het ook sowieso af omdat het apparaat al verouderd is.

Ach, wat heet verouderd? Ja, dit apparaatje is al jaren geleden op de markt gekomen: vanaf september 2011. Zie de prijsontwikkeling hier: https://tweakers.net/pricewatch/290251/belkin-play-n600-draadloze-dual-band-usb-adapter.html

Maar stel dat de muizen de netwerkkabel naar mijn pc door zouden knagen, dan zou die Belkin PLAY N600 mij nog prima van pas kunnen komen. Hij is geschikt voor 2,4 GHz én 5 GHz. Biedt o.a. WPA2 beveiligingsprotocol en Wi-Fi Protected Setup. En de maximale snelheid is 300 mbps. Dat is flink wat sneller dan de maximale snelheid van mijn internetabonnement, dus ik zou niet snel tegen de grens aanlopen.

 

Bied ik me nu aan als koper van deze voor Leono onnodige wifi adapter? Nee, dat nu ook weer niet. Voor desktop pc's geef ik toch de voorkeur aan een bedrade verbinding met internet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik een vraag tussendoor stellen?

Het is niet helemaal off-topic.

Als je een nieuwe Windows installatie doet (zoals ik vorige week deed), maakt de computer dan automatisch contact met het internet?

Ik deed eens zo’n nieuwe Windows installatie en had vervolgens geen internet. Ik moest toen naar de winkel om een ethernetadapter-driver op mijn USB-stick te krijgen.

Sindsdien zet ik zo’n driver altijd op de USB-opstartstick.

Maar nu zegt HP opeens: „Wij hebben geen stuurprogramma’s voor uw apparaat“.

Lijkt mij overigens vrij belachelijk. (Apparaat is ruim 1 jaar oud).

De vraag is dus: moet je zo’n internetdriver op je opstartstick hebben of gaat de verbinding met het internet na voltooiing vanzelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Windows 10 opnieuw installeert, hoef je geen productcode in te geven. Nadat de installatie is voltooid zal automatisch contact worden gezocht met de servers van Microsoft. Daar wordt gecontroleerd of jouw computer bij Microsoft bekend is. Als dat zo is, dan zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden.

Maar er kan natuurlijk alleen contact met de server van Microsoft worden gelegd, wanneer de driver voor de ethernetadapter geïnstalleerd is. Als die driver niet geïnstalleerd is, dan kun je niet op internet met die computer en dan kan er natuurlijk ook geen contact tot stand komen met de server van Microsoft.

De drivers voor de meeste netwerkadapters (LAN en WLAN; bedraad en draadloos) heeft Windows 10 aan boord. Die zitten dus in de installatiebestanden van Windows 10. Heb je een iets bijzondere draadloze netwerkadapter, dan zou ik na installatie van Windows 10 tijdelijk een netwerkkabel aansluiten om op internet te gaan. Vaak krijg je dan binnen een paar seconden al een melding dat er een driver voor je draadloze netwerkadapter beschikbaar is. (Dat gebeurt via Windows Update). Dat heb ik ook al eens aan de hand gehad toen ik Windows opnieuw installeerde op een laptop. Daarna had ik nog geen internet via wifi. Daarom even een internetkabel aangesloten. Binnen 10 seconden kreeg ik de melding dat er een driver was voor de draadloze netwerkadapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik onlangs de 21H1 installeerde was er wel internet na afloop. Er zat weliswaar een driver op de USB-stick, maar het lijkt mij sterk dat die toen is uitgepakt.

Die ethernetdriver had ik overigens wèl van de HP website.

Ik kreeg er gisteravond behoorlijk stress van dat er steeds gezegd werd: „Wij hebben geen stuurprogramma’s voor uw apparaat“.

Overigens ben ik altijd bedraad dus een Wifi-driver zal mij niet snel uit het evenwicht brengen.

Maar een ethernet driver zou ik toch graag willen downloaden, ook al is hij waarschijnlijk niet nodig.

Had ik hem maar bewaard van het vorige installatiemedium. Toen ik er aan dacht was het al te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Leono zei:

Ik kreeg er gisteravond behoorlijk stress van dat er steeds gezegd werd: „Wij hebben geen stuurprogramma’s voor uw apparaat“.

Hoe ben je gisteren dan aan die driver voor je netwerkadapter gekomen? Je bent nu online, dus werkt je netwerkadapter nu wel...

 

Het is voor mij alweer 5½ jaar geleden dat ik Windows opnieuw installeerde op mijn pc. Toen heb ik van tevoren verschillende drivers voor die pc op een USB stick gezet: drivers voor chipset, grafische kaart, netwerkadapter, geluid enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.