Ga naar inhoud

Terug naar 21H2


Leono

Aanbevolen berichten

Als ik een opstartbare USB-stick maak duurt dat een minuut of 20.

Windows compleet installeren duurt ook niet veel langer. Zeker geen hele dagdelen of langer.

Ik heb tegenwoordig een SSD met zeer veel vrije schijfruimte: 376 van 476 GB beschikbaar. Meer dan 82% leeg dus.

Uiteraard heb ik al enkele keren naar updates gezocht. Dat zal ik voorlopig achterwege laten.

Als er nu in maart of zo een „22H1“ komt, kan ik daar dan naar toe, 21H2 overslaand? Of is dit proces gestopt nu Windows 11 er is?

Ik zal ook eens een schijfopruiming doen. Misschien verwijdert die het een en ander dat nu niet gebruikt wordt.

Als de inrichting van mijn computer klaar is (vandaag dag 5) kan ik altijd deze upgrade van gisteravond nog eens proberen.

Voorlopig ben ik bezig met mijn muziek binnen te halen uit Nieuw-Zeeland. (Mega).

Als gratis klant mag je steeds maar 5 GB downloaden en dan moet je weer 6 uur wachten. Tijdens het downloaden valt elk kwartier het internet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Leono zei:

Als er nu in maart of zo een „22H1“ komt, kan ik daar dan naar toe, 21H2 overslaand? Of is dit proces gestopt nu Windows 11 er is?

Ik denk niet dat er in het voorjaar een 22H1 zal komen. Voor Windows 11 komt er nog slechts 1 keer per jaar een nieuwe versie. Steeds in het najaar. Dus de volgende versie van Windows 11 zal in het najaar van 2022 verschijnen. 
Hoe dat met Windows 10 zit weet ik niet zeker. Maar ook voor Windows 10 zal er maximaal 1 nieuwe versie per jaar verschijnen. En als die komt, dan zal dat ook in het najaar zijn. 
 

21 minuten geleden, Leono zei:

Tijdens het downloaden valt elk kwartier het internet uit.

Dat is niet zo mooi. Hoe is je computer (desktop of laptop?) verbonden met internet: draadloos (WiFi) of bedraad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn computer (desktop) is bedraad verbonden.

De internetuitval heeft duidelijk te maken met het synchronisatieproces via het programma Megasync.

Als ik niet aan het synchroniseren ben gaat alles goed.

Blijft een vreemde zaak.

aangepast door Leono
Was het woord desktop vergeten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leono,

 

Uitval internet: kan je die synchronisatie  niet even uitschakelen?

 

Volgens je profiel gegevens: PC ervaring: geen ervaring.

Toch schrijf je:

"Jazeker: computer afgesloten.

Windows gaat zijn eigen gang, maar ik ook."

 

Nu, (en ik veronderstel meerder helpers) een vraagje ... waarom vraag je hulp al je zelf beslist dat" jouw gang van zaken primeert op/beter (is) dan  die van Windows"?

De helpers hier op PCH geven je raad langs alle kanten, echter jij ... beslist anders ... cfr. jouw profiel = "PC ervaring: geen ervaring".

Hoe wil je dan nu nog dat de bereidwillige helpers jou  verder begeleiden?

 

Gewoon updaten ... computer laten doen ... geduld hebben ... "computer laten opstaan is voor jou = "not done"!

 

Wel sta 's morgens even iets vroeger op ... druk effekes op da knoppeke van da bakske zodat ie start ... ga naar deze webite: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ... een klikje op "Update nu" ... ga dan een koffieke drinken, liefst een stuk of drie ... lees op uw gemakske de gazet .. zet de desnoods al de patattekes op het vuur ... eet in alle rust ... en ga dan es kijken of de computer al is bijgewerkt.

 

Indien niet ... steek dan (als je rookt, dat weet ik niet) een dikke sigaar op ... neem nog een pousse-café = neem een taske koffie, schenk je een cognacske in en geniet ... een  eventueel middagdutje  moet je zeker niet afslaan.

Sigaarke opgerookt (rook je niet) , dan is je cognacske wel al naar binnen gewerkt .. ga dan nog eens kijken naar je computer.

 

Daarna denk ik niet dat het dan al tijd is om dodoooookskes te gaan doen - en denk dan wel dat het  computerke al de nodige tijd gehad heeft om zichzelf te verheffen tot een hogere graad.

Het zou me verwonderen da ie dan nog niet de versie 21H2 binnen heeft gehaald !!!

 

(Tussen haakjes: dit is op een humoristische wijze weergegeven wat je zou kunnen doen) :) :) :)

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/1/2022 om 10:43, Leono zei:

Gisteravond duurde het zo lang dat ik heb moeten stoppen.

En nu staat hij bij 90% (stap 3), maar elke procent duurt 20 minuten of zo. Sinds hij de 85% bereikte.

Typisch irritant Microsoft gedoe, want afgelopen november duurde het in totaal drie minuten.

 

 

Hieraan dacht ik, toen ik net dit las:   https://www.security.nl/posting/740860/Microsoft%3A+Windows+moet+minstens+8+uur+online+zijn+om+te+kunnen+updaten

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

 

Mijn computer staat meestal vele, vele uren achter elkaar aan en voor mij mag het wel wat minder.

 

Al mijn updates zijn altijd vlotjes verlopen en ik ben altijd up-to-date.

 

Ik dacht dat deze 21H2 ook zo‘n 10-minuten update was.

 

De consternatie ontstond omdat het blijkbaar een bijzonder langdurige upgrade was waar ik totaal niet op voorbereid was.

 

Dit soort dingen doe ik alleen als ik niets beters te doen heb.

 

Maar ik zat middenin de noodzakelijke herinrichting van mijn computer.

 

De USB-stick die mijn vriendin mij gaf (zij is zelf computervrij) en die mij de computer met fatale gevolgen deed optillen blijkt achteraf helemaal geen USB-stick te zijn.

 

Het is een soort Wifi-adapter waar ik denkelijk helemaal niets mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.