Ga naar inhoud

HP laptopje wil niet updaten.


Calvus

Aanbevolen berichten

Dat ik daar niet aan gedacht heb!

 

Ik heb toch eerst het BIOS een update gegeven van versie F.20 Rev A naar versie F.52 Rev A dd. 10 jan. 2020.

 

Van zodra ik begon te lezen en "Legacy" zag staan .... verd ... heb dat grapje ook aan de hand gehad met mijn HP desktop testcomputer.

Moest daar ook in de BIOS naar "Legacy" gaan om een cleane installatie via USB te starten!!!

 

Laptopje staat hier nu mooi te blinken met een nieuwe, frisse, cleane Windows 10 versie 21H2.

 

Ik heb nu veel zin om naar diene "zelfverklaarde computerboer" te gaan en te zeggen dat het mij wél gelukt is om er een hogere versie dan 1903 op te krijgen.

Laptopje is niet nu niet van de snelste maar toch, is géén prulletje en kan dus wél de versie dan 21H2 aan, potvolkoffie toch!!!

Hebt dan al eens vertrouwen in een lokale computerwinkel.

 

Mijn vriend heeft er €138 moeten neertellen voor een Cruxial BX500 SSD (budget SSD) en een Windows 10 te laten op te kletsen!

Die dan nog niet up-to-date was.

Maakt mij wel een beetje boos.

 

In elk geval "abbs bedankt voor het meedenken!

Mag afgesloten worden.

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag deze namiddag, 's maandags gesloten, even binnengewipt bij "onze bewuste computerboer" met in mijn pollekes het laptopje HP 15 ...

Vroeg hem of hij zich het kleinnood herinnerde, ... het deed bij hem (zogezegd) geen belletje rinkelen.

Kleine uitleg gedaan, mijn vriend heeft het binnengebracht met de vraag - SSD-ke plaatsen + Windows 10 opzetten, betaling vriend €138!

 

Laptopke voor de tweede keer binnengebracht om er een up-to-date- Windows versie op te zetten.

Na twee dagen geen resultaat, laptopje terug meegegeven met Windows versie 1903, met de uitleg dat het een laptopje was dat geen hogere versie van Windows aankon, dat het een prulletje was, ....

Jaja, ... dat zei hem al ietske meer!!!

 

Toen ik in zijn bijzijn het onderwerp in kwestie op de toonbank plaatste en het opstartte, even "Winver" typte en er natuurlijk Windows versie 21H2 te lezen stond, verbazing alom!

Hoe had ík dat geflikt?

Toen ik zei dat hij toch niet zijn uiterste best had gedaan om een klant te helpen, ging ie in het verweer met de letterlijke woorden " Ik heb echt alles geprobeerd en hier ging het helemaal niet!"

 

Legde hem simpel uit dat het via even opzoeken en info te verzamelen geen grote ingrepen vergde om het tot een goed einde te brengen.

Ik vergat zéker niet langs mijne neus te vermelden dat ik maar een "amateurke" ben en ik zulke zaken enkel doe als hobby.

Terloops vroeg ik hem, hoe hij het gepresteerd had om in godsnaam op een spiksplinternieuwe SSD een Windows 10 versie 1903 te installeren(wat wél lukte) en waarom dan toch geen Versie 21H2?

 

Hierop kreeg ik helemaal geen antwoord, wel ... merkte ik dat ie er totaal niet mee gediend was en zich vrij ongemakkelijk begon te voelen.

 

Laptopje terug afgesloten, vertelde hem hélemaal niet hoe ik het had geflikt en vroeg of ie eventueel bereid was een kleine teruggave te doen aan mijn vriend.

Neen dus, voor dat geld had ie prestaties geleverd.

Mijn weerwoord van "ja, maar je had geen resultaat voor wat de klant in eerste instantie kwam - SSD plaatsten + Windows 10" (en dat is dan normaal gezien toch de allerlaatste versie, of niet soms?).

 

Toen werd ik vriendelijk, doch dwingend en resoluut gevraagd de winkel te verlaten, hij hield zelfs heel beleefd de deur voor mij open!!!

Wat ik uiteraard gedaan heb met in mijn binnenste de zekerheid: hier zet ik dus nooit nog één voet binnen!!!

Nooit zal ik deze winkel nog aanbevelen aan vrienden en/of kennissen.

Einde verhaal.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Kleine update ...

 

Tijdens het opruimen van mijn "bladwijzers" kwam ik de website tegen van bovenstaande lokale "computerboer".

Wat stond er daar te lezen ... jawadde ... je krijgt er de taalfouten gratis bij ... heb kleine minieme verbeteringen aangebracht (in het rood,).

 

1844647218_Schermafbeelding2022-05-27165721.jpg.3b2648f11f5bb03819afced8ffb55a10.jpg

Als je afscheid neemt via je website, die normaal gezien door meerdere personen wordt gelezen/bekeken, op deze manier ja dan ... zegt dit genoeg.

 

Kan je geloven dat ik aldus van die sluiting echt niet sta te kijken?

Mijn vriend en ikzelf zullen hoogstwaarschijnlijk niet de enigen zijn geweest die daar ontevreden buiten zullen zijn gestapt, gezien mijn/onze bovenstaande ervaringen.

Uiteindelijk ... spijtige zaak!

 

(Mag afgesloten worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als de kennis niet goed genoeg is om o.a. dit soort problemen op te lossen gaat zo'n winkel snel achteruit.

Verkopen kan iedereen maar service en of reparatie niet en hiermee kan je jezelf onderscheiden van andere winkels.

Want zulke kleine bedrijven blijven belangrijk, dus het is zonde dat ze stoppen maar begrijpelijk nar het lezen van je verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.