Ga naar inhoud

Plotseling geen geluid meer WIN10 PRO


theplayer

Aanbevolen berichten

Mijn VLC –speler in mijn I7-computer 64 bit gaf ineens geen geluid meer na een registry cleaning. VLC opnieuw geinstalleerd. Geen succes. Van alles geprobeerd. Geen geluid meer....! Daar ben ik lang mee bezig geweest. Uiteindelijk heb ik de computer naar het bedrijf gebracht waar ik hem 2 jaar geleden gekocht heb en en die heeft meteen onderzoek gedaan. Daarbij bleek dat mijn  Win10 Pro corrupt is.

 

Ik moest alle bestanden incl. alle (werk)mails  van de interne 2Tb HD veiligstellen op een externe HDD en dan zou men een nieuwe versie van WIN 10 Pro installeren. Dit laatste houdt ook in dat ik dan daarnatoch alles moet herinstalleren: programma’s, MS Office 2019, Outlook en voor mij belangrijke andere programma’s enz.

Inmiddels ben ik zo ver dat ik het geluid teruggekregen heb door met Powershell 7 (x64) als admin aan de gang te gaan en het programma sfc.exe te starten in de opdrachtprompt. Die systeemscan duurde een tijd  maar heeft wel corrupte en kapotte systeembestanden gecontroleerd  en eventuele bestanden automatisch gerepareerd/vervangen, waaronder Realtek. Uiteindelijk kreeg ik daar ook een rapport van. 

Het geluid is dus weer helemaal OK.

Maar er blijven nog problemen over in het register waar ik niet uitkom. Zo start de pc spontaan weer op als ik hem via Start afsluit. Ik moet hem dus dan fysiek uitzetten. Het startmenu zier er nog steeds anders uit en zo zijn  er nog andere zaken die verraden dat WIN 10 nog niet de oude is…. Het verkregen Betrouwbaarheidsgeschiedenisrapport toont dat ook aan!

afbeelding.thumb.png.1ba445e371c2fbf8001d2eeff07444c1.png

Is het mogelijk om het register toch volledig te herstellen zoals ik dat met het geluid ook gedaan heb, zodat een herinstallatie van WIN 10 PRO toch achterwege kan blijven, incl. alle andere nare vervolgacties en dan weer een up-to-date pc heb?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

Heb je een pc of laptop?

Want: dikwijls merk ik dat jij blijkbaar je systeem niet op de juiste manier afsluit...  Hoe sluit jij je pc/laptop af?

Ik heb een ASUS TUF Z390 PLUS Gaming I7-9700KF 3.60Hz 8 cores computer.

Dat ik de pc niet op de juiste manier KAN afsluiten, komt door deze problemen. Normaal is via  START - afbeelding.png.19b88d8bdb8c49f999e58067e8ddd8e0.png afsluiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.