Ga naar inhoud

Plotseling geen geluid meer WIN10 PRO


theplayer

Aanbevolen berichten

Geen eenvoudig probleem - en dat je Windows corrupt is, is wel duidelijk.

Het DISM-commando kan niet uitgevoerd worden omdat bepaalde van je windowsbestanden brak zijn.

 

Maar je kan nog in je Windows èn je hebt nog internet (vermoed ik)

Mogelijk (herhaal: mogelijk) zou het snel kunnen opgelost zijn door op deze site : https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

te klikken op de blauwe knop Update Now.

Als dit zou lukken, ben je normaal een héél eind richting oplossing.

 

En anders zit ik te denken aan een herinstallatie van je 10 - met 2 keuzes: ofwel een clean install (àlles, je hele Windows 10, terug van nul installeren en daarna terug al je programma's er terug op te zetten) ofwel een herinstallatie van de 10 òver je huidige 10 heen (waarbij je dan alleen je Windows vernieuwt, maar al je eigen programma's, gegevens en instelling wèl behoudt)

 

maar goed: probeer eerst die Update Now eens?

 

Moèst het lukken, dan duurt het even EN als je achteraf terug in Windows zit, houd dat het knipperlichtje van je PC in de gaten: zolang dàt nog heel actief is laat jij je computer gewoon stilletjes doen (dan is hij nog updates binnen aan het halen, al heb je het idee dat het updaten al gedaan is) - dit kan nog een hele tijd duren.

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal voor jou, Passer en al die anderen hoor.  Zonder jullie ben je nergens als het om computerproblemen gaat....:congrats:

Maar wat doe ik nu na de opmerking van Passer. Want het LOG zegt me als leek natuurlijk niets. Is naar aanleiding daarvan reparatie eigenlijk nog wel mogelijk? Of is het een verloren zaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

Geen eenvoudig probleem - en dat je Windows corrupt is, is wel duidelijk.

 

 

En anders zit ik te denken aan een herinstallatie van je 10 - met 2 keuzes: ofwel een clean install (àlles, je hele Windows 10, terug van nul installeren en daarna terug al je programma's er terug op te zetten) ofwel een herinstallatie van de 10 òver je huidige 10 heen (waarbij je dan alleen je Windows vernieuwt, maar al je eigen programma's, gegevens en instelling wèl behoudt)

 

 

Wat Passer aangeeft, is de meest simpele, en waarschijnlijk de beste oplossing.

Windows 10 herinstalleren met behoud van gegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het nu juist; als je windows herinstalleert met behoud van programma's en gegevens, gaat er niets verloren, alleen Windows wordt als besturingsprogramma op nul gezet en opnieuw geinstalleert.

 

Zelf heb ik meerder malen PC's op deze manier "hersteld".

 

Zonder overdrijven; als de bliksem bij jou inslaat, gaat het inderdaad verkeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.