Ga naar inhoud

Plotseling geen geluid meer WIN10 PRO


theplayer

Aanbevolen berichten

OK. Gerustgesteld.

 

Vanmorgen kreeg ik bij de opstart meteen de melding dat de computer zou worden bijgewerk, met percentagevoortgang. . Dat duurde een tijdje en daar na verscheen de melding : de updates kunnen niet worden geïnstalleerd. Wijzigingen ongedaan gemaakt.

 

DUS.....geen redding meer mogelijk ??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, theplayer zei:

DUS.....geen redding meer mogelijk ??????

 

jawel hoor, nog niet opgeven.

 

1. de melding 'de computer wordt bijgewerkt': was dat het gevolg van het klikken op die update-now-knop?

 

zo neen: probeer die knop dan toch eens even?

zo ja: werk je systeem dan bij (mèt behoud van eigen zaken) : https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Passer zei:

 

jawel hoor, nog niet opgeven.

 

1. de melding 'de computer wordt bijgewerkt': was dat het gevolg van het klikken op die update-now-knop?

 

zo neen: probeer die knop dan toch eens even?

zo ja: werk je systeem dan bij (mèt behoud van eigen zaken) : https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Nee, Ik heb gisteravond de pc weer fysiek moeten afsluiten omdat Afsluiten via Start alleen resulteert in weer Opstarten.

Vanmorgen zette ik de pc weer aan en toen kwamen die meldingen (die ik overigens al vaker heb gehad). De (win10) updates kunnen niet worden geïnstalleerd, ik denk door het corrupte register.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inputs van de verschillende helpers hier zijn waardevol.

 

Maar basiswijs (registerfouten), heb je al de DISM functie "restorehealth" uitgevoerd? Daar heb je nog niet op geantwoord, tenzij ik mij vergis.

 

Indien ja, publiceer eens een screenshot?  Een voorbeeld hierna.

 

Ik had je al vermeld hoe je CMD als admin kon uitvoeren, via verkenner, en spijts je overlay. Graag een antwoord hierop?

 

Win PE kan ook, maar daar zou ik toch even mee wachten.

 

Graag jouw feedback.

DISM-RestoreHealth-Command-line-750x377.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond p38cyq, Ik heb toch een screenshot gepost van het resultaat van DISM (en RestoreHealth?  Het is heel goed bedoeld maar ook lastig dat er dan diverse nieuwe posten met andere adviezen achteraan komen waarbij ik niet meer weet wat ik dan moet doen en het overzicht kwijtraak....

 

Als ik iets opnieuw moet doen, dan hoor ik dat graag. Er is namelijk nog niets veranderd. PC blijft na uitzetten spontaan weer opstarten en ik vrees dat lang doorgaan op deze manier steeds schadelijker wordt voo rhet toch al corupte win10 Pro.

 

Ik heb inmiddels alvast een 6 Tb HDD gekocht voor het geval dat. Maar verschillenden van jullie geven aan dat het wel goedkomt en dat ik niet moet opgeven...😃 Dus geef maar aan wat ik moet doen,,,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, theplayer zei:

Dus geef maar aan wat ik moet doen,,,

 

10 uren geleden, Passer zei:

zo neen: probeer die knop dan toch eens even?

zo ja: werk je systeem dan bij (mèt behoud van eigen zaken) : https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,  bedoel je die bijdrage van Droske van 7 oktober 2017? Daarin wordt ten stelligste aangeraden om eerst een systeembackup en bestandenbackup te maken. Maar een systeembackup neemt toch ook de reeds corrupte onderdelen in Win 10 mee? En alles opslaan was toch niet nodig? En om welke optie gaat het dan..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo'n systeembackup is altijd aangeraden voor het geval het fout zou lopen (wat niet echt veel gebeurt, maar als het gebeurt kan je alleen nog maar een clean install doen (wat om de zoveel jaar eigenlijk ook wel nuttig is, maar da's een ander onderwerp)

En ja: als je die dan zou moeten terugzetten, zitten daar je oude fouten nog in, maar het idee er achter is: àls het mislukt (daar is maar een kleine kans voor, maar alles kàn natuurlijk) dan ben je beter met een slecht vorig systeem (waar je toch nog enkele dingen mee kan), dan met een systeem waar je niks meer mee kan / zou kunnen.

Een beetje het principe van: doe je oude wagen niet weg vooraleer je weet dat je nieuwe rijdt!  :)

 

Van die optie: daar kan je zelf uit kiezen welke je wil gebruiken, ze werken allebei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.