Ga naar inhoud

muizen laten het afweten


johanny

Aanbevolen berichten

Toen ik deze morgen een kaartlezer wou aansluiten op mijn desktop begon die te flikkeren. Ik zette de computer uit en wou opnieuw opstarten. De muis deed het echter niet meer en ook het aansluiten van reservemuizen leverde geen resultaat op. Sindsdien is mijn computer helemaal onbruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's balen Johanny,

 

maar vertel de mensen eerst eens even: hoe ver raak je nog bij het opstarten?

Je zet je systeem aan: begint het ledje te flikkeren? Hoor je de ventilatoren draaien? Krijg je nog het bios-opstartscherm? Wordt dit scherm nog verlaten (terug even volledig zwart worden vooraleer je (normaal) het draaiende cursortje ziet?)

 

Als je dit vertelt, krijgen mensen wellicht al een idee wààr het hem ergens mis gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben geen hardwarekenner, maar 'k heb al twee ideeën die misschien helpen:

 

- in principe kan je alles wat je met je muis doet ook met het toetsenbord doen - alleen: je moet het kennen (je kan experimenteren met je tab en pijltjestoetsen)

 

- je probeerde al verschillende muizen: zijn die bedraad of draadloos - èn: plugde je ze ook al in een andere usb-poort in?

 

(en daar stoppen mijn ideeën mee...  :( )

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je toch in apparaatbeheer bent, kan je meteen doen wat eigenlijk altijd moet gebeuren bij zulke klachten: de usbpoorten opnieuw installeren.

dat doe je zo:

haal alle usbverbindingen los (enige uitzondering = toetsenbord als dat usb is)

klik het + voor de rubriek usb poorten open.

selecteer alle vermeldingen een voor een, klik rechts en kies: installatie ongedaan maken.

heb je ze allemaal gehad, dan via start/afsluitmenu de optie 'opnieuw opstarten'

bij die herstart zal windows de usbpoorten weer 'maagdelijk' opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eerst iets eenvoudigs proberen, johanny.

Ik heb zelf wel eens gehad dat mijn muis niet meer werkte. Ik kreeg toen een melding in beeld die ongeveer zo luidde: "Het laatst aangesloten USB-apparaat heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer."

De muis op een andere USB poort aansluiten hielp niet.

 

Ik haalde de muis uit de pc en zette de pc uit door langdurig op de powerknop te drukken.

Daarna haalde ik de stroomkabel uit de achterkant van de pc-kast.

Ik drukte daarna minstens 10 seconden lang op de powerknop om reststroom te laten wegvloeien.

Daarna sloot ik de stroomkabel weer aan op de pc.

Ik startte de pc op en pas nadat de pc was opgestart, sloot ik de muis weer aan. En die werkte weer.

 

Je kunt het altijd even proberen. Het kost weinig moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.