Ga naar inhoud

HULP met externe schijf


Cil

Aanbevolen berichten

Ik heb gescand, kwam heel wat boven water. Eerst alle vinkjes met een rood balletje uitgezet, anders paste het niet op de 260 schijf. Alles wat groen was teruggehaald naar die lege schijf. Staan heel wat foto's en filmpjes. Maat ook bestanden die ik niet kan openen. Als ik zo internet op de pc weer aan heb zal ik wat screentjes plaatsen

aangepast door Cil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch niet alles van de 260 Gb teruggeschreven naar diezelfde schijf? Ik volg eventjes niet meer.

Maar alla, toch een goed resultaat, wat te verwachten was.

Want als je data wegschrijft op een schijf wordt dit vanaf het begin van die schijf opgebouwd en zo verder tot ze vol is.

Laat maar wat screentjes komen, en vergeet niet te sorteren op wat je wil terughalen, waarschijnlijk foto's zoals je schreef. 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer, Recuva gescand, en ik heb heel wat foto's terug. De films hoef ik me niet druk om te maken, want die had ik al "dubbel"  helaas ook veel bestanden die ik niet kan thuisbrengen que extensies, Jammer met dit programma is dat hij de mappen niet kan herstellen, want nu staan de foto's allemaal door elkaar, maar allang blij dat een aantal terug is. Kan ik nogmaals met een ander programma scannen? bv Testdisk, om te kijken of hij nog meer kan ophalen?

En kan ik de 1tb hd met die windows 32gb ook weer herstellen in schijfbeheer, of moet ik nog  even wachten ermee?

Ik heb wat screentjes gemaakt hoe het eruit ziet.

 

recuva 1.JPG

recuva 2.JPG

recuva 3.JPG

recuva 4.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto [000422].jpg heb je zeker gemaakt toen het heel erg donker was... :xd:

 

Je eerste afbeelding (die met al die rode bolletjes) toont bestanden die op de FAT32 partitie van 32 GB stonden en overschreven zijn tijdens het aanmaken van het installatiemedium. Die kunnen dus niet hersteld worden.

 

Ik weet niet hoeveel foto's/bestanden er op die externe harde schijf stonden. Er zijn er nu 1876 hersteld. Is dat veel? Dat ligt eraan hoeveel foto's en andere bestanden er op de externe harde schijf stonden.

Ook weet ik niet hoe groot de foto's per stuk zijn die jij gemaakt hebt. Dat hangt af van de gebruikte camera.

Laten we voor het gemak uitgaan van 4 MB per foto. Dan nemen 1876 foto's samen 1876 x 4 = 7.504 MB in beslag. Dat is ongeveer 7,5 GB.

Ik heb sterk de indruk dat Recuva alleen de FAT32 partitie van 32 GB heeft gescand. En dus nog niet de niet-toegewezen ruimte van 899 GB, die daarachter ligt. Daar kan dus nog heel wat opstaan wat door Recuva niet gescand is en dus ook nog niet teruggevonden.

Tja, hoe vol stond die externe harde schijf van 1 TB, voordat je er per ongeluk een installatiemedium van maakte? Stond er 50 GB aan data op? 150 GB? 500 GB of nog meer? Dat weet alleen jij.

 

50 minuten geleden, Cil zei:

En kan ik de 1tb hd met die windows 32gb ook weer herstellen in schijfbeheer, of moet ik nog  even wachten ermee?

Wat denk je zelf? Ik dacht dat ik het eerder al duidelijk had geschreven: vetgedrukt en in rood:

Voer die instructies pas uit wanneer alle mogelijkheden om bestanden terug te halen van de externe harde schijf uitgeput zijn!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK denk dat er zeker 700 á 750 gb van die tb in gebruik was, foto's, dat zouden er duizenden moeten zijn.
De films die ik zelf heb gemaakt.
Alle materialen voor het programma DAZ3D
Mappen met legale programma's incl. registercodes. etcetc.

En Ij had die "RODE" instructies gelezen hoor, en heb verder nu niets meer gedaan. Van de 260 gb schijf heb ik voor het gemak wat mapjes gemaakt met bv jpg, zip ,rar en pdf zodat ik het later makkelijk kan sorteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je met TestDisk meer terugvindt, maar ik ken dat programma zelf niet. De vraag is hoe je TestDisk opdracht kunt geven om een niet-toegewezen ruimte zonder stationsletter te scannen. Dat lijkt me het grootste probleem.

Misschien weet Passer of p38cyq dat. En als het lukt om die niet-toegewezen ruimte van 899 GB te scannen, dan is je extra externe harde schijf van 260GB natuurlijk veel te klein om daarop de geredde bestanden op te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- In "options" (rechts) kan je "tree view" (boomstructuur) selecteren, en dan vind je normaliter de verschillende mappen terug, zoals "fotos spanje 2019" enz. Dit duurt wel een tijdje.

- Extensies die je niet herkent hoef je niet terug te halen. 

- Van die 260 Gb is er al een deel overschreven door de Windows installatie, helaas.

- Maar er blijft nog ongeveer 3x 250 Gb na te gaan (de "unallocated"), wat mogelijk is.

- Je kan de suggestie van @Passer (Testdisk/Photorec) zeker eens uitproberen, de laatste versie beschikt nu over een GUI (Graphical User Interface à la Windows), je behoeft hier dus geen DOS commandos meer.

- Als dit niet het verhoopte resultaat oplevert kan je nog andere programma's uitproberen die, met grote zekerheid, ook de unallocated kunnen scannen op verloren files, ongeacht hoe die schijf of delen ervan geformatteerd werd. Een proefversie ervan laat je toe om na te gaan of je voldoende files kunt recoveren, en pas nadien overgaan tot de aankoop ervan.

- Een niveau hoger is de aanschaf van een professioneel programma dat (oa) unallocated resp. vrije ruimte grondig scant en data recupereert (waar mogelijk!), maar dat moet jij beslissen. Volstaat een gratis programma ,of volstaat wat je nu al kun terughalen?   

 

Laat maar iets weten - mijn bezoekers hier (op het terras 25°C) hebben mij al meerdere malen aan mijn mouw getrokken, dus ik ben er pas morgen terug....   

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.