Ga naar inhoud

HULP met externe schijf


Cil

Aanbevolen berichten

Ging net bij de pc kijken, en hij was klaar. ik zie meer dan 1000 mappen, met daarin ieder meer dan 500 bestanden, varierend van jpg, pdf en noem maar op, JPG zag ik toen ik eerder ging kijken iets van 76000 staan, dus grote kans dat dit programma heel wat heeft gevonden. Ik heb nu op de HD van 1 TB op 2 partities de mappen gekopieerd. Ik ga het op mn gemakkie uitzoeken, en wat ik niet kan openen doe ik weg.

02.JPG

03.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Cil, ik denk dat je zeer goed bezig bent.

Heb je al resultaat en wat denk je ervan?

4770 foto's (met waarschijnlijk een hoop thumbnails inbegrepen) is zeker niet slecht en dan nog na slechts +/- 5% scan met pass 1.

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer dan 500 van die mappen met Recup, dus heb heel wat door te spitten. vanaf map 3 zie ik al heel veel foto's, toen ik gister een keer keek op dat programma stond er weet niet zeker meer maar heeeeeeeel veel jpg bestanden, dus ik heb goede hoop.
Inderdaad ook veel thumbnails, maar dat wordt een kwestie van Deleten, ook heb ik Particle pdf lessen terug gezien, die ik dus elders niet had.
Ik hou je op de hoogte, want weet nog niet met bv zip bestanden? als ik die open, zie ik een heleboel getallen, maar dat hoor je nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mapjes gemaakt met verschillende extensies, maar de hoofdzaak zijn natuurlijk de JPG tjes. Ik heb nu 10 mappel gesplitst van de 1000 en heb meer dan 5000 jpg bestanden staan, (inderdaad ook thumbnails(maar die zijn maar 6 kb dus met sorteren kan ik die meteen verwijderen. Iedere dag een paar mapjes dan wordt het niet zo saai. Door mijn ziekte kan ik helaas niet zo lang achter de pc, maar zit wel vaak op de laptop, misschien sluit ik die schijf wel op de laptop aan, zodat ik wat vaker de mapje kan doorlopen.

Er zijn veel bestanden met een voor mij onbekende extensie, en ook veel txt bestanden, geen idee waar dat thuis hoort, maar denk dat ik die kan verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Cil zei:

Ik heb mapjes gemaakt met verschillende extensies, maar de hoofdzaak zijn natuurlijk de JPG tjes. Ik heb nu 10 mappel gesplitst van de 1000 en heb meer dan 5000 jpg bestanden staan, (inderdaad ook thumbnails(maar die zijn maar 6 kb dus met sorteren kan ik die meteen verwijderen. Iedere dag een paar mapjes dan wordt het niet zo saai. Door mijn ziekte kan ik helaas niet zo lang achter de pc, maar zit wel vaak op de laptop, misschien sluit ik die schijf wel op de laptop aan, zodat ik wat vaker de mapje kan doorlopen.

Er zijn veel bestanden met een voor mij onbekende extensie, en ook veel txt bestanden, geen idee waar dat thuis hoort, maar denk dat ik die kan verwijderen.

 

Hallo Cil, je kan met Photorec toch zoeken naar specifieke bestanden alleen? (bv. jpg).

Blijkbaar zoekt hij nu naar alle bestanden, met inbegrip van de onnutige (.dll, .exe, .txt, .zip enz)

Lees de gebruiksaanwijzing (https://www.ghacks.net/2015/04/20/how-to-use-photorec-gui-to-recover-lost-digital-photos-and-files/) nog eens door (in Chrome kan je deze vertalen in het nederlands).

 

Uittreksel :

Hoewel dat soms geen groot probleem is, wordt het onder bepaalde omstandigheden een probleem. U moet er bijvoorbeeld voor zorgen dat de doelmap voldoende vrije schijfruimte heeft om alle bestanden op te slaan. Ten tweede zul je eindigen met veel niet-gerelateerde bestanden waar je geen interesse in hebt.

Om het tweede probleem te verhelpen, verwijdert u vóór de scan alle bestandstypen waarin u niet geïnteresseerd bent om ze uit te sluiten van het herstelproces. Als u bijvoorbeeld alleen geïnteresseerd bent in afbeeldingen, wilt u misschien exe, dll en andere niet-gerelateerde bestandstypen uitschakelen om de zaken te versnellen en de vereiste schijfruimte voor de bewerking te verminderen.

 

 

 

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/6/2022 om 09:51, Cil zei:

Ben er best ziek van, kan nog wel veel van de pc halen, maar mijn foto's lijken dan weg. (snik)

 

1 uur terug, Cil zei:

maar denk dat zowat alle foto's terug zijn

Dat is dan goed nieuws!

 

Dank aan de voorzet van @porrelaar en de dubbele voorzet van @Passer.

 

Wat je kan proberen, en om het jou wat gemakkelijker te maken (gezien de grote hoeveelheid aan foto's) is je reeds bestaande Recuva, in options, de files en folderstructuur laten weergeven. Voorbeeld hierna.

Dan zie je alle mappen, bv.  E:\gebruikers\Evy\afbeeldingen\fotos\vakantieSpanje\2020 enz. zoals ze oorspronkelijk aangemaakt werden.

Dan kan je alle gerecoverde foto's terugzetten in de de mappen naar jouw keuze, uiteraard op een andere schijf!  

 

 

 

Knipsel.thumb.PNG.ba9d47442a4be64dca06b624e1236b40.PNGeeld hierbij.   

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.