Ga naar inhoud

HULP met externe schijf


Cil

Aanbevolen berichten

Bij deze de printsreen van schijfbeheer, incl. de externe

Kan ik straks de recovery uitvoeren (nadat het programma op een sticky staat ) zonder internet verder? Ik heb aan de voorkant van de pc nl 3 usb aansluitingen waarvan er nu een Wireless is.

schijfbeheer.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de recovery uitvoeren zonder internetverbinding. Maar ik begrijp niet waarom p38cyq jou aanraadt om Recuva te installeren op een USB stick. Recuva kan volgens mij gewoon geïnstalleerd worden op de C schijf, dus op de normale manier.

Wanneer mag  je niets meer installeren op de C schijf? Wanneer de verloren bestanden ook op die C schijf staan. Want door het installeren van een programma zou je dan verloren bestanden kunnen overschrijven waardoor ze niet meer terug te halen zijn.

 

Ik ben overigens erg benieuwd of Recuva ook de 899 GB grote niet-toegewezen ruimte van de externe harde schijf kan analyseren.

Het analyseren van de 32 GB grote ESD-USB (K:) zal wel lukken, omdat die schijf een stationsletter heeft.

We wachten het af.

===============================================

Ik geef je hieronder alvast instructies over hoe je van de externe harde schijf weer een aaneengesloten partitie van 931,5 GB (= de volledige capaciteit) kunt maken.

Voer die instructies pas uit wanneer alle mogelijkheden om bestanden terug te halen van de externe harde schijf uitgeput zijn!

 

De instructies luiden:

  • Klik achter Schijf 3 met de rechter muisknop op ESD-USB (K:). (Dat is het voorste gedeelte van de externe harde schijf). In het contextmenu dat verschijnt klik je dan op Volume verwijderen.
  • Wacht totdat dat voltooid is. Je zult dan zien dat de volledige externe harde schijf Niet-toegewezen ruimte is geworden.
  • Klik daarna met de rechter muisknop op die Niet-toegewezen ruimte. In het contextmenu dat verschijnt klik je dan op Nieuw eenvoudig volume...
  • Er zal een wizard gestart worden. Volg de aanwijzingen van de wizard. Die maakt doorgaans uit zichzelf al de juiste keuzes. Zo zal bij het formatteren niet meer gekozen worden voor het bestandssysteem FAT32, maar voor NTFS. En dat is een juiste keuze voor zo'n grote harde schijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, porrelaar zei:

Maar ik begrijp niet waarom p38cyq jou aanraadt om Recuva te installeren op een USB stick.

mogelijk omdat die dan zeker is dat TS het niet op betrokken schijf uitpakt?

en we zijn dus met z'n allen benieuwd naar het resultaat ! Straks of morgen weten we méér :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

- Maar voor alle zekerheid, het is toch van de "lege" 1 Tb schijf waar je de data wil recoveren? En dat is de SSD?

- Wat vindt Recuva op die 260 Gb van de "lege" schijf?

Dan kunnen we verder.

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.