Ga naar inhoud

HULP met externe schijf


Cil

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, p38cyq zei:

- Je kan de suggestie van @Passer (Testdisk/Photorec) zeker eens uitproberen, de laatste versie beschikt nu over een GUI (Graphical User Interface à la Windows), je behoeft hier dus geen DOS commandos meer.

 

en ja: 'k heb het zelf nog nooit moeten doen, maar dus idd: Testdisk kan ook zoeken op de unallocated space - ruimte:

image.png.e5fb4a032f6f62576052238f913639d2.png

maar op de vraag of deze méér of andere bestanden zal gaan kunnen terughalen, moet ik het antwoord schuldig blijven..

(enne: je hebt nu je al-teruggevonden-foto's toch al wel zeker dubbel ergens veilig gesteld?  (belangrijke dingen sla ik zelf altijd driedubbel - op verschillende dragers! - op..  < dit geldt dus zeker voor eigen gemaakte foto's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze morgen zelf PhotoRec 7.1 (die met GUI) uitgeprobeerd op een harde schijf van 1 Tb waarvan de helft "unallocated".

Ik vond een pak foto's terug die al lang vergeten waren en konden teruggehaald worden.

Werkt bijna even goed als een betalend professioneel programma (bv.  https://www.r-studio.com/) dat specifiek op zoek kan gaan naar partities, al dan niet gewijzigd/verwijderd/beschadigd enz.

 

 

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister had ik de testdisk en Photorec, er al opgezet, maar snapte niet hoe het werkte. Ik heb nu een 7.1 (maar waar zie ik die (GUI) ? als ik als admin op het exe bestand klik krijg ik de volgende melding.

 

 

Knipsel.JPG

aangepast door Cil
afbeelding
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opnieuw begonnen, en gaat nu stukken beter. Op die pc valt om de haverklap de wifi weg, dus kon niet meteen reageren. 
Zit nu op mijn laptop. Ik had alle extensies aangeklikt, maar had denkt ik beter eerst alleen op Jpg kunnen klikken, Net gekeken op de hd die stond net op 61 gb, maar pas op 8%, krijg allemaal mappen te zien, maar dat zoek ik later uit. Mocht ik straks een melding krijgen dat de hd vol is, dan verplaats ik al die mappen die er nu staan, en begin opnieuw met alleen jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.