Ga naar inhoud

Muis stopt er telkens mee


Eus18

Aanbevolen berichten

Als de lens van het CD/DVD-station vuil zou zijn, dan zou je het station nog steeds moeten zien in de Verkenner. Bovendien zou je het dvd-station moeten horen, nadat je een cd of dvd in het station had gedaan. Hoor jij het station draaien nadat je er een cd in hebt gedaan?

 

Standaard zie je het DVD-station niet in de linker kolom van de Verkenner. Die linker kolom wordt de navigatiekolom genoemd.

Klik in die navigatiekolom op Deze pc. Daarna hoor je het DVD station te zien in het rechter paneel van de Verkenner:

 

63a85e52b0449-2022-12-25_14_57_26-Deze_p

 

Alleen wanneer er een cd of dvd in het dvd-station zit, zal dat station ook zichtbaar worden in de navigatiekolom:

 

63a85ebdbba6a-2022-12-25_15_27_44-Deze_p

In bovenstaande afbeelding is zichtbaar dat ik een audio cd in het station heb gedaan.

 

Microsoft noemt in het volgende artikel zes mogelijke oplossingen wanneer een dvd-station niet herkend wordt: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/uw-cd-of-dvd-station-wordt-niet-herkend-door-windows-of-andere-programma-s-64da3690-4c1d-ef04-63b8-cf9cc38ca53e

Je zou die 6 oplossingen een voor een na kunnen lopen.

 

Als geen van die oplossing helpt, dan is het natuurlijk mogelijk dat je dvd-station opeens defect is geraakt. Je pc is intussen 10 of 11 jaar oud en dan kan zoiets gebeuren. Een vervanger is niet duur. Je hebt nu als dvd-station de Samsung SH-S223C.

Een nieuw DVD-station kost je 15 tot 25 euro. Dat is exclusief verzendkosten. De Samsung SH-S223C is niet meer te koop, maar hier vind je een aantal alternatieven voor jouw dvd-station: https://tweakers.net/pricewatch/248989/samsung-sh-s223c/alternatieven/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2022 om 16:26, Eus18 zei:

Het slechte nieuws is dat ik vandaag constateer dat mijn CD-rom niet meer werkt.

In apparaat beheer is het nietjes aanwezig en kan ik aflezen dat hij correct zou moeten werken. Ook het stuurprogramma is up to dat geeft het aan alleen zie ik het bij verkenner niet staan.

Eus

Neen, een vuile lens kan niet de oorzaak zijn dat de cd-rom in verkenner niet te zien is.

Maar vermits hij in apparaatbeheer aanwezig is, wijst er wel op dat hij fysiek er is.

aangepast door Eddy X
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.