Ga naar inhoud

Muis stopt er telkens mee


Eus18

Aanbevolen berichten

Heb sinds kort het probleem dat mijn muis ermee stopt. Moet vervolgens het systeem volledig uitzetten en dan doet de muis het weer.

Dacht eerst dat het probleem bij de draadloze muis zat en heb deze vervangen voor een met usb aansluiting maar het probleem blijft.

Heb ook al diverse usb poorten om mijn PC geprobeerd maar ook zonder resultaat.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

 

gr. Eus

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik je verhaal lees kan het dus eigenlijk niet aan de muis liggen,

de usb poorten kunnen je nog wel dwarszitten.

je kan ze opnieuw installeren: rechtsklik op startknop, ga apparaatbeheer.

klik de rubriek usb open, en verwijder stuk voor stuk alle vermeldingen via de optie ' installatie ongedaan maken'

daarna startknop, afsluitmenu, optie opnieuw opstarten.

 

maar wees verstandig en doe éérst: startknop, afsluitmenu, optie opnieuw opstarten.

(alleen) op die manier maakt windows eerst het werkgeheugen schoon en bouwt zich daarna weer 'maagdelijk' op. eventuele 'scheve bitjes' worden zo gecorrigeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles in 1 keer verwijderen lukt niet.

Als ik ze 1 voor 1 verwijder en dan weer opstart zoals je gezegd heb heb ik een probleem bij 2 USB's

Heb een screen shot gemaakt en bij :

Bij de 2e Generic USB Hub loopt gelijk de muis vast bij het verwijderen.

Bij de Intel (6) series /200 series Chipset Family USB Enhanced Host Controler - 1C2D is dit ook het geval !!!

 

???????????

 

Ik hoor graag van je en heb voor de zekerheid een screenshot gemaakt.

USB poorten.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is niet onlogisch, de pc ziet dan dat er geen muis meer is (want de poort bestaat dan voor windows niet meer.

wel doen daarna: aan/uitknop 10 sec ingedrukt houden en weer aanzetten, dan is de nieuwe opstart van de markerende poorten  een feit, en kun je eventueel de andere poorten nog doen.

 

maar enig overleg achter de schermen leverde op dat een controle door de experts hier op malware e.d. zeker ook gewenst is op jouw pc. zie hieronder de instructie hoe je dat aan de vork steekt:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je Firefox is verouderd.

Open Firefox en druk achtereenvolgens op de toetsen alt, h en o.

De update naar de recentste versie wordt nu gedownload en geinstalleerd.

Na de installatie moet je Firefox herstarten.

Of je kan de nieuwste versie hier downloaden.

 

 

 

Afbeelding

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST64.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.