Ga naar inhoud

Muis stopt er telkens mee


Eus18

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Hallo Kweezie, heb afgelopen week regelmatig op de PC gewerkt zonder dat de muis is uitgevallen. Dat is het goede nieuws.

Het slechte nieuws is dat ik vandaag constateer dat mijn CD-rom niet meer werkt.

In apparaat beheer is het nietjes aanwezig en kan ik aflezen dat hij correct zou moeten werken. Ook het stuurprogramma is up to dat geeft het aan alleen zie ik het bij verkenner niet staan.

Kan de lade open en dicht doen maar er gebeurd verder niets!!!

Kan dit verband houden met de laatste aanpassing ?

 

Ik hoor het wel. In iedergeval bedankt voor zover en fijne dagen gewenst.

 

Eus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk te vernemen dat de muis weer goed werkt.

De uitgevoerde actie heeft normaal geen invloed op de werking van de cd-rom.

 

17 uren geleden, Eus18 zei:

In apparaat beheer is het nietjes aanwezig en kan ik aflezen dat hij correct zou moeten werken. Ook het stuurprogramma is up to dat geeft het aan ...

Dit wil enkel zeggen dat het stuurprogramma is geinstalleerd en dat het stuurprogramma correct werkt.

Het zegt echter niets over de mechanische toestand van de drive.

17 uren geleden, Eus18 zei:

... alleen zie ik het bij verkenner niet staan.

Dan is vermoedelijk de verbinding tussen het apparaat en het moederbord niet (meer) in orde.

 

Weet je hoe je in het BIOS van de pc moet komen?

Kijk dan eens of de cd-rom daar nog te zien is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lomar,

heb inderdaad ook al geprobeerd een CD erin te doen.

Lade open en dicht doen lukt maar daar houd het dan ook mee op.

Als ik kijk onder mijn PC zie ik de hardeschijven in mijn systeem in blauw. De CD-rom unit is wit. Met de muis kan ik de lade wel open en dicht doen maar dat is dan ook alles wat er gebeurd.

Klein geheugen steuntje  oor bios. Dit is toch als je opstart en dan een F10 indrukken of zoiets?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in Bios gekeken. Hier zie ik de CD-rom drive gewoon staan. In de cyclus is dit de eerste die moet opstarten.

Wel zal ik dat een aantal van mijn fan's rood waren. Dat is niet goed volgens mij. Kan dat inhouden dat het systeem te weinig gekoeld wordt en daardoor problemen geeft?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eus18 zei:

Heb in Bios gekeken. Hier zie ik de CD-rom drive gewoon staan. In de cyclus is dit de eerste die moet opstarten.

Dan is de verbinding tussen cd-rom en moederbord wel OK.

Vermoedelijk, is er dus een mechanisch defect aan de cd-rom en is hij aan vervanging toe.

 

 

1 uur geleden, Eus18 zei:

Wel zal ik dat een aantal van mijn fan's rood waren. Dat is niet goed volgens mij. Kan dat inhouden dat het systeem te weinig gekoeld wordt en daardoor problemen geeft?

Dat is zeker mogelijk.

Ontstoffen is dus de boodschap.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een veel voorkomend probleem met cd lezers , is een vervuilde lens.

Met een beetje handigheid kan je zelf de cd rom uitbouwen.

Open de behuizing , in het midden van het mechanisme dat je nu ziet , zit een plastiek lensje, reinig het voorzichtig met een oorstaafje gedrenkt in methanol (een doekje om bril glazen te kuisen is ook goed maar moeilijker).

Is het probleem niet opgelost hiermee, dan is hij echt defekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.