Ga naar inhoud

Advertenties op Youtube


Yoyo

Aanbevolen berichten

 

(vooraf: ' heb niet gevonden hoe het komt dat jij die opties niet hebt -tenzij het te maken heeft met: zie verder)

 

en nee: 'k heb geen enkele adv bij Youtube,

maar 'k zit te denken dat het mogelijk aan malware gaat liggen..

 

Zit je daar veilig of, of is een controle aangewezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Hier heb je zo eentje uit de duizend.

https://www.youtube.com/watch?v=LC8KYm85zig

 

Ik vind het vreemd dat jullie geen advertenties krijgen te zien op youtube. Het is anders toch wel geweten dat youtube avertenties plaatst en er wordt alom geprobeerd om dit te kunnen vemijden. Maar ik vermoed dat het enkel op te lossen valtt door in te loggen bij youtube en te betalen... En dat wil ik niet.

Ik vraag mij dus nu af waarom jullie geen advertenties te zien krijgen zonder daar verder iets voor te moeten doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Yoyo zei:

Maar ik vermoed dat het enkel op te lossen valtt door in te loggen bij youtube en te betalen... En dat wil ik niet.

euh.. nee dus - dit is het wat ik op die pagina zie:

 

image.thumb.png.57d9003d16b97c3ce413ddcf12adad7a.png

geen ads dus

 

ik heb Privacy badger en UblockOrigin als addblockers. (die laatste is wel wat moeilijker)

 

Maar zelfs met uitgeschakelde addons krijg ik nog maar dit te zien:

image.thumb.png.0a90282635fe9d5d023d5007f606378b.png

 

dat popupje Verder verscheen pas na een minuut of zo (en daar heb ik wijselijk nièt op geklikt :) )

 

40 minuten geleden, Yoyo zei:

Wat bedoel je daarmee precies?

 

Daar bedoel ik mee: hoe zit het met je beveiliging tegen virussen en malware? (welke beveiliging heb je?)

 

Maar goed: ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje: is het geen malware die van alle reclame op zijn scherm zet?

Ik zou je aanraden daar eens een controle op te laten doen - je verliest er tenslotte niets mee (EN bent achteraf zeker virus- en malwarevrij)

 

Indien je zegt: ok, goed voor mij:

 

Lees dit topic eens door , voer uit wat er beschreven staat en maak dan een nieuw topic aan in het forumonderdeel Malware

plaats daar dan je twee logjes en een ontleder zal je dan vertellen wat je moet doen.

(vermeld in je vraag daar dan even de link naar dit topic)

Bedenk wel dat alle helpers hier vrijwilligers zijn, er hun vrije tijd voor gebruiken en dat ze die in deze Kerstdagen wat minder hebben.

(vertaald: heb even geduld in deze dagen :) )

(en dit 'laat je systeem eens ontleden' is geen must, maar gewoon een raad)

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Passer gebruik ik Privacy Badger en uBlock Origin.
Ik heb enkele testjes gedaan met de link naar die video en met enkel uBlock Origin ingeschakeld zie ik geen advertenties meer.
Je kan dus misschien beter uBlock Origin installeren i.p.v. Adblock for Youtube.
Voor zover ik mij kan herinneren was het niet nodig wijzigingen aan te brengen aan de de standaardinstelling van uBlock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2022 om 14:55, Passer zei:

euh.. nee dus - dit is het wat ik op die pagina zie:

 

image.thumb.png.57d9003d16b97c3ce413ddcf12adad7a.png

geen ads dus

 

ik heb Privacy badger en UblockOrigin als addblockers. (die laatste is wel wat moeilijker)

 

Maar zelfs met uitgeschakelde addons krijg ik nog maar dit te zien:

image.thumb.png.0a90282635fe9d5d023d5007f606378b.png

 

Vreemd is dat als ik bijvoorbeeld op de video klik die bovenaan rechts in de vertikale rij wordt aangeboven (met het Francis Ford Coppola hoofd) en dus deze video:  https://www.youtube.com/watch?v=rN7jzqK21JE , dan krijg ik geen, zelfs nooit advertenties bij die video.

De advertenites zijn dus wel degelijk gekioppeld aan bepaalde video's, vermoedelijk om inkomsten te genereren door zij die deze toutube filmpjes plaatsen... (?)

 

 

Op 24/12/2022 om 14:55, Passer zei:

dat popupje Verder verscheen pas na een minuut of zo (en daar heb ik wijselijk nièt op geklikt :) )

 

Op 24/12/2022 om 14:55, Passer zei:

 

 

Daar bedoel ik mee: hoe zit het met je beveiliging tegen virussen en malware? (welke beveiliging heb je?)

Avast. Nooit problemen mee gehad.

 

Op 24/12/2022 om 14:55, Passer zei:

 

Maar goed: ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje: is het geen malware die van alle reclame op zijn scherm zet?

Ik zou je aanraden daar eens een controle op te laten doen - je verliest er tenslotte niets mee (EN bent achteraf zeker virus- en malwarevrij)

 

Indien je zegt: ok, goed voor mij:

 

Lees dit topic eens door , voer uit wat er beschreven staat en maak dan een nieuw topic aan in het forumonderdeel Malware

plaats daar dan je twee logjes en een ontleder zal je dan vertellen wat je moet doen.

(vermeld in je vraag daar dan even de link naar dit topic)

Bedenk wel dat alle helpers hier vrijwilligers zijn, er hun vrije tijd voor gebruiken en dat ze die in deze Kerstdagen wat minder hebben.

(vertaald: heb even geduld in deze dagen :) )

(en dit 'laat je systeem eens ontleden' is geen must, maar gewoon een raad)

 

 

Dit zal ik even later verder bestuderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2022 om 16:34, nokiaprox zei:

Net als Passer gebruik ik Privacy Badger en uBlock Origin.
Ik heb enkele testjes gedaan met de link naar die video en met enkel uBlock Origin ingeschakeld zie ik geen advertenties meer.
Je kan dus misschien beter uBlock Origin installeren i.p.v. Adblock for Youtube.
Voor zover ik mij kan herinneren was het niet nodig wijzigingen aan te brengen aan de de standaardinstelling van uBlock.

Heb nu uBlock geïnstalleerd. Heeft geen effect op de advertenties. Heb computer ook even herstart. Helpt nog steeds niet. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Yoyo zei:

vermoedelijk om inkomsten te genereren door zij die deze toutube filmpjes plaatsen...

als dat zou kloppen, zou iedereen ze moeten zien (met uitgeschakelde addblockers)

 

Avast en Malwarebites: allebei de laatste definitie-updates binnen? (allebei 'bijgehouden' dus?)

 

Enne o ja: zet Spywareblaster eens op je systeem - dit is geen spywaremelder, noch -verwijderaar,

maar die werkt preventief: hij belet het plaatsen van een boel malware op je systeem.

Downloaden, de laatste definities binnenhalen en deze dan ook activeren (Enable all protection)

De freeversie is voldoende.

(zoek eventueel op youtube naar een uitleg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.