Ga naar inhoud

Advertenties op Youtube


Yoyo

Aanbevolen berichten

Spywareblaster???

 

Ik dacht niet dat dit programma de dag van vandaag nog nuttig kan zijn.

In de periode van 2004 was het eventueel nuttig om de gebruikers van “Intenet Explorer” te beschermen.

En vermits Internet Explorer niet meer gebruikt wordt is het programma nog van weinig nut.

Lees hier maar eens een beschrijving/bericht van een tijd(je) geleden (18 augustus 2020!!!): https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/spywareblaster-anti-spyware-beveiliging

 

Mijn inziens is het dus niet meer aangeraden om dit programma nog te gaan installeren!

Het zal nog weinig zoden aan de dijk brengen. Zeker al niet voor Windows 10/-11 gebruikers.

 

Trouwens, hier zonder ook maar enige adblocker, krijg ik totaal géén reclame te zien op de door topicstarter gegeven link.

 

aangepast door Calvus
Weeral een typefoutje verbeterd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Calvus zei:

k dacht niet dat dit programma de dag van vandaag nog nuttig kan zijn.

 

Ik merk dat dit artikel vooral over IE gaat, ook wel over FF.

Zelf kan ik natuurlijk niet uitzoeken waar de waarheid ligt (ik vermoed jij ook niet), maar ik ben dus eens gaan rondsnuisteren:

want dit staat duidelijk bij SB aangegeven:  image.png.dae3b38b5a7096f670c8bb48969f3245.png

 

 

https://softwaretested.com/software-apps/what-is-spywareblaster/   (3 j geleden)

 

https://tweakers.net/downloads/52632/spywareblaster-60.html   (aug 2020)

 

https://www.majorgeeks.com/files/details/spywareblaster.html   (en hier spreekt men ruimer dan alleen Active-X )

 

(maar 'k vrees dat je erover kan blijven discussieëren - maar dat is hier niet de bedoeling - graag terug on-topic

en eventuele verdere discussie in een nieuw topic)

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb SpywareBlaster gedownload, video bekeken voor info, en vervolgens computer herstart.

Resultaat: nul. Totaal geen effect op advertenites.

 

Maar ik kan nog het volgende melden.

Als ik voor de eerste maal naar Youtube ga, dan krijg ik eerst het volgende te zien:

 

knip1.thumb.jpg.155c619650fe8c9e832388a7b0a6d50b.jpg

 

knip2.thumb.jpg.2cd0caa4edb5af36538a37e3da114dc9.jpg

 

Als ik dan op 'meer opties' klik, lees ik het volgende:

 

 

knip3.thumb.jpg.d2ea82d923f339426ffd77cfa44c8b0c.jpg

 

knip4.thumb.jpg.e0414bd9f5ed27c1dc0edbc66d05ea75.jpg


Ik zie zo niet onmiddellijk dat advertenties kunnen uitgeschakeld worden?

Krijgen jullie deze teksten ook te zien?

En wat doen jullie hiermee?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Yoyo zei:

Resultaat: nul. Totaal geen effect op advertenites.

Je moet Spywareblaster goed begrijpen: die BELET dat veel spyware op je systeem gezet wordt - wat er dus al op je systeem staat gaat hij niet verwijderen.

Hij werkt preventief.

Als jij nu je systeem spywarevrij gaat maken, gaat NADIEN Spywareblaster voorkomen dat er (een groot deel van) spyware terug op je systeem komt.

(voorbeeldje: als je tralies voor je ramen zet, belet je inbrekers binnen te komen - degenen die al binnen zijn worden er niet door verwijderd)

Vandaar dat ik je de raad gaf je systeem eens te laten spywarevrij maken. (dat gaat 'de inbrekers die al binnen zijn' verwijderen - en 't zijn mogelijk diè

die die adds aantrekken)

 

Ter info mijn instellingen:

image.png.5e71402135563a6104f198dc1f0df4cd.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie dan geen advertenites te zien krijgen bij het afpelen van Youtube video, voor wie is het volgende dan bestemd? Youtube zelf (!) bevestigt dat zij advertenies koppelen aan video, dus hoe komt het dan dat jullie daar niets daarvan merken?

(En dan valt nog te bekijken als je betaalt of AL de advertenites die zij door je neus boren verwijnen, want ze werken met zogenaamde "Acceptable" advertenties die je sowieso te slikken hebt. denk ik toch.)

 

 

1646751182_youtubeadv.thumb.jpg.53b72a08527a5a363977328e180992d3.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via mijn Google account stel ik vast dat eigenlijk Google de boosdoener is. Zij regelen die advertenites voor youtube...

 

496308499_youtubeadv2.thumb.jpg.a1af44bbc6552fd485cdac166a296143.jpg

 

Via het account kan je wel de advertenies enigszins personalizeren ("gepersonaliseerde advertenties"), maar daar heb ik geen boodschap aan, ik wil ze wég! Maar de avertenties uitschakelen lukt niet. Dat kan enkel door te betalen blijkbaar (en dan nog, zie mijn post hierboven ivm "acceptable" advertenties.)

 

Vraag is dus weer: hoe doen jullie dat dan?

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/12/2022 om 11:39, Yoyo zei:

 

Op Youtube krijg ik elke dikke minuut twee advertenties door mijn neus geboord. Dit betekent gewoonweg dat Youtube niet meer te bekijken valt.

 

Of  moet ik betalen om die advertenties niet meer te zien???

 

Op 23/12/2022 om 14:15, Yoyo zei:

 

Hoe komt het dat ik al die adverteties ontvang die het afspelen van Youtube onderbreken?

 

 

 

Op 24/12/2022 om 14:13, Yoyo zei:

 

 

Hier heb je zo eentje uit de duizend.

https://www.youtube.com/watch?v=LC8KYm85zig

 

 

Ik gebruik standaard Google Chrome. Ik krijg tijdens het afspelen van het filmpje ( de link die jij geplaatst hebt) geen enkele keer reclame te zien.

Zelf gebruik ik Adblockplus. Je ziet het aantal dat geblokkeerd wordt op deze pagina.

 

2022-12-29_18h58_35.thumb.png.92b03a9d358487e9cf44aea29c6c8a10.png

 

 

Adblockplus voor Firefox kan eventueel ook: https://adblockplus.org/en/adblock-plus-firefox

 

Heb als test ook Firefox opgestart en jouw link erin geplakt.

Krijg dan onderstaande te zien. Ik kies voor Alles afwijzen.

Heb het filmpje gedurende 4 min afgespeeld en geen reclame ontvangen.

Indien jij onderstaand scherm telkens opnieuw te zien krijgt als Je naar Youtube gaat in firefox wil dat zeggen dat cookies enz... na het afsluiten van Firefox telkens verwijderd worden.

 

2022-12-29_19h13_06.thumb.png.8b783cc2f468b3fc3988fd08451b99f5.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, clarkie zei:

 

 

 

Ik gebruik standaard Google Chrome. Ik krijg tijdens het afspelen van het filmpje ( de link die jij geplaatst hebt) geen enkele keer reclame te zien.

Zelf gebruik ik Adblockplus. Je ziet het aantal dat geblokkeerd wordt op deze pagina.

 

2022-12-29_18h58_35.thumb.png.92b03a9d358487e9cf44aea29c6c8a10.png

 

 

Hallo Clarkie,

Jouw informatie geeft mij een beetje hoop... 

Ik heb Google Chrome opgestart en vervolgens de AdBlock Chrome geïnstalleerd. Deze noemt wel niet AdblockPLUS zoals je schrijft, maar op de afbeelding zie ik dat je weldegelijk Adblock hebt staan en dat is nu ook wat ik in Google Chrome heb. Ik heb het zelfs klaargespeeld om ook dat ikoonje rechts bovenaan op het scherm te krijgen.

En nu het voor mij toch wel interessante nieuws: Ik zie geen, ik herhaal "géén" advertenties bij die video's waar ik bij firefox wél adverts krijg te zien. En nu opnieuw naar Firefox:


 

18 uren geleden, clarkie zei:

Adblockplus voor Firefox kan eventueel ook: https://adblockplus.org/en/adblock-plus-firefox

 

Heb als test ook Firefox opgestart en jouw link erin geplakt.

Krijg dan onderstaande te zien. Ik kies voor Alles afwijzen.

Heb het filmpje gedurende 4 min afgespeeld en geen reclame ontvangen.

 

Ik heb nu eerst alle adblokkers uit mijn Firefox verwijderd en opnieuw AdBlock geinstalleerd via jouw link, maar deze noemt dan inderdaad wel Adblock Plus (met als logo ABP en niet een handje). Ik krijg hier echter nergens de mogelijkheid om ook hier zo'n ikoontje bovenaan rechts op het scherm te krijgen. Deze ABP heeft geen effect op de advertenties.

Ik heb dan niet de Adblock Plus, maar de gewone AdBlock voor Firefox geïnstalleerd (dus ook met een handje als logo) https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/adblock-for-firefox/

Helaas ook hier totaal geen invloed op de advertenties...

Waarom het bij jou wél werkt bij Firefox begrijp ik niet. Nochtans is mijn Firefox up to date. Wat kan de oorzaak zijn?

 

 

18 uren geleden, clarkie zei:

Indien jij onderstaand scherm telkens opnieuw te zien krijgt als Je naar Youtube gaat in firefox wil dat zeggen dat cookies enz... na het afsluiten van Firefox telkens verwijderd worden.

 

2022-12-29_19h13_06.thumb.png.8b783cc2f468b3fc3988fd08451b99f5.png

 

 

 

Ja, ik krijg dit telkens te zien als ik de eerste maal naar youtube ga na opstarten Firefox. Maar daar kan ik mee leven. Ik tik ook telkens "Alles afwijzen. Dat is dus O.K. blijkbaar.

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Yoyo zei:

Waarom het bij jou wél werkt bij Firefox begrijp ik niet. Nochtans is mijn Firefox up to date. Wat kan de oorzaak zijn?

 

Geen idee. Ik gebruik Firefox bijna niet.

 

Misschien eens cookies en websitegegevens verwijderen? https://support.mozilla.org/nl/kb/cookies-informatie-websites-computer-opgeslagen

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.