Ga naar inhoud

koppeling HD


Theo2602

Aanbevolen berichten

De video bestanden op de harde schijf, zijn vro files.

Deze zijn zo versleuteld, dat ze zelfs in een andere hd recorder niet leesbaar zijn, het is zelfs zo, dat als je de hardware vervangt van de recorder (cpu en geheugen), de harde schijf niet meer leesbaar is.

Moest het toch lukken met Linux ;

vro files kan je omzetten naar mp4 met de gratis Uniconvertor : https://videoconverter.wondershare.com/convert-dv/convert-vro-to-mp4.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb zo'n USB naar SATA gekocht, en de SSD schijven die ik heb liggen, kan ik langs daar dus goed zien en gebruiken. maar de HD waarover het ging, geeft geen herkenning. Nochtans stak ik ze als 2de schijf met dezelfde koppeling in de computer, en dan werkt ze wel. hoe kan dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat is enkel voor 2.5" schijven (de kleinere + SSD) en niet voor je zwaardere (3.5") zoals voorheen vermeld.

De kleinere HDD's en SSD's benodigen enkel +5V, -5V en grond. De anderen hebben ook +12V(DC) nodig, vandaar de 230V voeding.  

Alleszins, en gezien jouw activiteiten, is dit geen weggesmeten geld - en zal je die investering nog kunnen gebruiken..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n koppelstuk kost 50 euro, voor die prijs kan ik een nieuwe van 8TB kopen en deze is maar 250 GB.

Wat ik niet snap, als ik die schijf als tweede schijf in mijn computer steek, gebruik ik toch ook maar die twee sluifjes, waarom werkt die daar dan wel.

 

een tweede probleem, één SSD schijf werkt met het koppelstuk. Maar de andere komt niet in verkenner, nochtans krijg ik wel het 'bipje'. Wanneer ik de schijf in de computer aansluit, komt ze ook niet in verkenner???

 

aansluitig.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.