Ga naar inhoud

koppeling HD


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb een moeilijk te omschrijven probleem:

Ik heb een HD recorder van samsung, waarmee we, voor de digibox, TV programma's opnamen.

Nu heeft dat toestel het opgegeven.

ik heb de HD er uit gehaald, en zou graag de inhoud naar de computer kopieren. Maar hoe vind ik de 'aansluiting' voor zo'n schijf. Ik heb al een externe HD opengevezen, maar de koppeling is anders.

Bestaan er 'stukjes' voor. Ik zou het zelf opzoeken, maar weet niet hoe ik het moet benoemen.

 

koppeling.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een sata naar usb adapter gebruiken om de hd aan te sluiten  op een pc.

Maar zoals falstring reeds aangaf, is de kans zeer klein dat je met windows de gegevens kan uitlezen; bij bijna alle hd recorders, zijn de bestanden versleuteld, en enkel te lezen met het betreffende apparaat.

aangepast door Eddy X
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het late antwoord, maar was niet thuis, en op mijn smartphone kan ik, om de een of ander reden, nooit reageren. ik moet mijn mail invullen, zeggen hoeveel auto's er in de beeldjes staan, bevestigen dat ik een mens ben. dan kan ik versturen, maar het komt hier nooit aan.

Voor de rest heb ik begrepen dat er 'draadjes' voor bestaan, maar ik zie ook dat het allemaal verschillende zijn. wat is het juiste???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eens nagegaan, vele recorders gebruiken de videostandaard MPEG-2, bestanden die niet onmiddellijk gedecodeerd kunnen worden....alhoewel de recorder dat zelf wel kan natuurlijk.

Hij gebruikt daarvoor een codec (coder/decoder), die te downloaden is van Windows zelf  Uitbreiding voor MPEG-2-video - Microsoft Store-toepassingen

Misschien eens proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.