Ga naar inhoud

koppeling HD


Theo2602

Aanbevolen berichten

1. Hierbij wat meer uitleg, quote

 

De adapter voor de harde schijf heeft stroom nodig via de USB-poort van uw systeem. Hoewel u elke standaard SATA-schijf kunt aansluiten, leveren USB-poorten slechts een beperkte hoeveelheid stroom en kunnen ze niet alle SATA-schijven die op de kabel zijn aangesloten van stroom voorzien.

Als algemene regel geldt dat de adapter voor de harde schijf alleen 2,5 inch ondersteunt. harde schijven (HDD) en solid state drives (SSD).

3,5 inch. schijven vereisen meestal een 12V-voedingsaansluiting, die niet wordt geleverd door de USB-poort of de adapter voor de harde schijf.

 

U kunt de stroomvereisten van uw schijf meestal vinden in de technische specificaties op het etiket van de schijf of op de website van de fabrikant.

 

2. Welke is die tweede schijf die niet voorkomt in verkenner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Hitachi HDD is niet zichtbaar in de Verkenner, maar wel in Apparaatbeheer en ook in Schijfbeheer. Het is inderdaad schijf 5 in Schijfbeheer.

Waarom is hij niet zichtbaar in de Verkenner? Omdat geen van de partities van schijf 5 een schijfletter heeft. Een partitie zonder schijfletter is nooit zichtbaar zijn in de Verkenner.

We zien in schijf 5 twee kleine partities van 561 en 354 MB. Die hebben nooit een schijfletter. Daarachter staat een partitie van 297,07 GB. Die ruimte heeft ook geen schijfletter en is Niet-toegewezen. Volgens Windows is dat niet-geformatteerde ruimte, maar in werkelijkheid zal dat niet het geval zijn. Windows zal vermoedelijk het bestandssysteem niet herkennen. Windows herkent alleen de bestandssystemen FAT32, exFAT en NTFS. Ik vermoed dat het bestandssysteem van die partitie een ander, voor Windows onbekend, bestandssysteem is.

En daarom kun je met Windows de bestanden die op die partitie staan, niet zien.

He is dus, mijns inziens, onmogelijk om met Windows eventuele bestanden die op die partitie staan, zichtbaar te maken en/of te kopiëren naar een andere harde schijf. En dat was de reden waarom je dit topic startte.

 

Kun je dan helemaal niets meer met die Hitachi HDD?

Misschien wel. Je kunt er geen bestanden afhalen, maar je kunt hem wel voor andere doeleinden gebruiken. Dubbelklik in Apparaatbeheer op de Hitachi. Zie je dan in het volgende venster staan "Dit apparaat werkt correct"? Dan kun je hem gebruiken voor Windows. Eerst verwijder je die twee kleine partities. Je houdt dan een aaneengesloten niet-toegewezen ruimte van 297,97 GB over. Rechtsklik daarop en maak dan een nieuw eenvoudig volume aan. Volg verder de wizard.

 

Ja, het is teleurstellend. Je wilde films en andere tv-programma's die op die harde schijf zijn opgenomen, eraf halen, maar dat gaat volgens mij niet lukken. Je hebt het in ieder geval geprobeerd.

 

Maar... misschien zijn er andere forumleden die nog wel mogelijkheden zien. Dan zullen die wel reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn, maar hoe verwijder ik die twee kleine partities? Ik klikte op het eerste om te verwijderen en er komt niet toegewezen, maar ze blijft staan. De tweede staat in orde, en daar kan ik niets doen. De grote partitie geeft bij rechtsklikken geen van de mogelijkheden die jij zegt.

 

mogelijk.jpg

Na verwijderen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er staat "Niet-toegewezen", dan is die partitie al verwijderd. Met die partitie ben je dus klaar.

De EFI partitie is een beschermde systeempartitie en die is niet te verwijderen via Schijfbeheer.

 

Je zou hem kunnen laten staan en dan rechtsklikken op de partitie van 297,07 GB, daarna kies je Schijf initialiseren en dan Nieuw eenvoudig volume.

O wacht... dat heb jij intussen al gedaan, zie ik. Die twee kleine partities zul je niet zien in de Verkenner. En hoogstwaarschijnlijk heb je er geen last van.

 

Als je die kleine partitie van 354 MB toch wil verwijderen, dan kun je diskpart gebruiken. Wel heel erg oppassen, want als je de verkeerde partitie selecteert, dan wordt die rücksichtlos verwijderd. Je moet dus letten op de grootte van de partitie: 354 MB.

 

Hoe werkt diskpart? Lees dat hier na: https://www.easeus.com/partition-master/diskpart-force-delete-partition.html

Ja, dat is een Engelstalige handleiding. Dat heb ik expres gedaan, want de commando's moet je in het Engels geven.

 

In feite had je dat moeten doen voordat je van de partitie van 297.07 GB een Nieuw eenvoudige volume ging maken. Je bent dus al een stap te ver.

Mijn idee: laat het zo en kijk of je die harde schijf van Hitachi kunt gebruiken. Ik zou je wel aanraden om de conditie van die harde schijf te controleren met het programma CrystalDiskInfo: https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

Kies daar de Standard Edition. Even kijken.... Klik maar op de volgende link: https://sourceforge.net/projects/crystaldiskinfo/

Als die link geopend is, dan klik je op de grote groene knop met de tekst Download:

 

6522a547d26dd-2023-10-08_14_48_09-Crysta

 

Download, installeer en start het programma. Als het programma geopend is, dan kies je bovenaan de juiste schijf. Dat is bij jou Schijf J.

In de lijst met bolletjes moeten alle bolletjes blauw zijn. Dan is die schijf in orde.

 

Als je op dat moment meerdere harde schijven hebt aangesloten, dan kun je die andere harde schijven ook meteen controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.