Ga naar inhoud

koppeling HD


Theo2602

Aanbevolen berichten

ok, ik laat het zo. ik heb dat of soortgelijk programma al, maar ben nu, tot  morgen, niet meer aan de computer.

bedoeling van die SSD schijf is er bestanden opzetten die ik nooit meer ga bekijken, maar toch niet wil weg doen.

de schijf waarop TV programma's stonden is de grote die met het hulpstuk niet werkt. maar ik heb die al in de computer aangesloten, en geformatteerd. maar ik ga zeker geen 50 euro, voor een adapter, uitgeven om ze als extra disk te gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima dat je het zo laat, Theo.

 

Een enkel puntje nog. Je hebt de Hitachi HDD nu de naam NieuwVolume gegeven. Die nietszeggende naam krijgt hij standaard, maar je kunt die naam natuurlijk nog wijzigen. Dat kan via Schijfbeheer en via de Verkenner. Via de Verkenner gaat dat zo:

 

Open de Verkenner

Klik in de navigatiekolom (dat is de linker kolom) op Deze pc

De schijven zullen daarna getoond worden in het rechter paneel.

Klik daar met de rechter muisknop op NieuwVolume, met schijfletter J.

In het contextmenu klik je dan op Naam wijzigen:

 

6522ab652be0a-2023-10-08_15_10_23-.png

 

Je ziet dan het volgende:

 

6522ab861ac01-2023-10-08_15_10_56-Deze_p

 

Nergens op klikken! Maar gewoon direct de nieuwe naam tikken, bijvoorbeeld Hitachi-320GB. Dan weet je direct om wat voor schijf het gaat en welke grootte hij heeft.

 

Geen zin in? Dan stop je er nu mee.

 

4 minuten geleden, Theo2602 zei:

bedoeling van die SSD schijf is er bestanden opzetten die ik nooit meer ga bekijken, maar toch niet wil weg doen.

 

Dat lijkt mij toch echt een zinloze bezigheid, maar wie ben ik? Slechts een eenvoudige porrelaar....

Bestanden die ik zelf nooit meer zal bekijken, gooi ik weg. Als ik doodga, dan zullen mijn nabestaanden er ook niet nieuwsgierig naar zijn. Die zullen mijn computers rechtstreeks naar de milieustraat brengen.

Maar vooruit, als jou dat een goed gevoel geeft, dan moet je dat vooral doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.