Ga naar inhoud

Vind ik toch bijzonder ! :)


Passer

Aanbevolen berichten

Jij treft het maar weer dat er voor jouw soort een reddingsactie op touw wordt gezet. Als porrelaar ben ik daar natuurlijk maar wat jaloers op.

Ik heb nog nergens iets gelezen of gehoord over een reddingsactie voor porrelaars. Sterker nog, ik heb in de wandelgangen gehoord dat men alle porrelaars wil uitfaseren en vervangen door vaklieden. Dat proces is al gaande. Iedereen weet nog wat een huismus is en hoe die eruitziet, maar vraag eens aan aan willekeurig wie wat een porrelaar is en velen zullen dan een glazige blik in de ogen krijgen. Nee, ik voel mijn einde al naderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn voor passer dat zijn soort nu eindelijk erkenning krijgt! Geniet van de aandacht... 🐦

Andere soorten hebben dikwijls geen organisatie achter zich, die ijvert voor hun bescherming, hoewel ze het wel nodig hebben.

Zo zag ik vorige winter in mijn klein stadstuintje dagelijks gemiddeld 25 passers, maar geen enkel porrelaar (in onze taal: bricoleur) !

Toch is ook die soort belangrijk: vind maar eens betrouwbare vaklui tegen een betaalbare prijs !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar

Tja Porrelaar, als ik dit al lees:  image.png.bfaa876a4df8e73e6be71e1880b44c05.png dan begin ik idd voor je te vrezen, hoe ik ook met je in zit...

Ik kreeg dan wel geen glazige blik in mijn musseogen, maar "dat men alle porrelaars wil uitfaseren en vervangen door vaklieden." dat vind ik dan ook weer veel te ver gaand.

(voor alle niet-Nederlanders zoals ik: ('k ben ervoor even bij de buren gaan gluren :) 😞  "Een porrelaar is iemand die graag porrelt. Maar wat is dan 'porrelen'? Naar mijn weten wordt dat werkwoord alleen gebruikt in 3 dorpen in de Bollenstreek. Porrelen is knutselen, hobbyen, sleutelen, maar dan op een amateuristische manier. " (tekst van hemzelf)

enfin, bij ons zouden ze doe-het-zelver, klusser zeggen.  (heb ik zelf in mijn leven ook altijd gedaan)

(mmm... nu merk ik net dat Nokiaprox het al vertelde - alleen in 'het Frans' - foei !  :xd: )

 

@nokiaprox

Fijn dat je mijn eindelijke erkenning waardeert, al zijn er nog veel andere soorten die idd ook wat meer erkenning verdienen...

(Passer, genietend van de aandacht !  :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, lomar43 zei:

Proficiat Passer, hier in mijn tuin vliegen er een aantal van uw soort. Doordat ik deze regelmatig voer zijn ze hier best wel gelukkig.

Dank je, maar vooral jij dank je wel, om te zorgen voor die beestjes (al hebben ze wel schrik van je avatar vrees ik ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.