Ga naar inhoud

SSD schijf


correos

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

'k heb de laptop open gehad en op de plaats waar normaal een HD zit is leeg.

Waar zit die MM2 dan?? De binnenkant op het filmpje van You tube te zien is helemaal zoals bij mij zonder HD.

Kan iemand op die foto aanduiden waar de MM2 is?!? .

Waarom 'k deze wil uithalen en in een behuizing steken is omdat er op die disc bestanden en documenten staan die nog niet gesafed waren. Voor 'k dit kon doen was de lenovo gecrashd en start langs geen kanten meer op.

Bedankt nogmaals.

Vriendelijke groet.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heek kort - kan je hier niet eens een foto van je geopende laptop plaatsen?

Dat zou een grote hulp zijn.

Trouwens zo een nvme M2 SSD herken je toch gemakkelijk, een smal dun zwart "plaatje" (zie afbeelding in mijn eerste berichtje).

 

Voor zover ik het heb begrepen, om die SSD te gaan gebruiken als een volwaardige externe schijf, zal je nadat je al je persoonlijke data hebt safe gesteld op een andere computer/laptop/externe drager/usb ... moeten gaan "formatteren"!

Dit omdat er natuurlijk nog een besturingssysteem opstaat - opstartbaar of niet?

 

Maar zijn er geen andere oplossingen, een laptop van ± twee jaar oud?

 

Ga nu wel offline om naar de voetbal te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze gaat men zo'n ssd vervangen door een grotere - en op 3.04 zie je dus waar zo'n M2 in jouw laptop zit:

 

 

(let op: op 2.45 gaat hij aangeven waar een geheugenreepje zit- verwar die M2 daar dus niet mee)

 

Hou in de gaten dat - vooraleer hij die nieuwe M2 steekt - het slot van die M2 leeg is:

image.png.599e75f58feee5b8bf3318d5865c6b0b.png

vandaar dat je in het overzicht van de inhoud géén SSD ziet zitten. ('k had ook al gezocht, van: maar waar zit die nu??)

 

Waar de tweede zit is me niet duidelijk,

 

Hier heb je nog meer filmpjes:  https://www.youtube.com/results?search_query="Lenovo+Ideapad+3+15ADA05"+ssd

 

 

@Calvus

3 minuten geleden, Calvus zei:

Voor zover ik het heb begrepen, om die SSD te gaan gebruiken als een volwaardige externe schijf, zal je nadat je al je persoonlijke data hebt safe gesteld op een andere computer/laptop/externe drager/usb ... moeten gaan "formatteren"!

TS wil die schijf gewoon verder voor zichzelf gaan gebruiken, dus hoeft hij ze niet te gaan 'cleanen'.. (voor zover ik TS goed begrijp)

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo helpers,

Al de filmpjes en commentaar gevolgd nu weet 'k waar die SSD zit. 

Zoals calvus opperde voor een laptop van twee jaar (ze hebben na het eerste jaar al een nieuw moederbord gestoken) zal 'k misschien proberen een herstel usb op een andere pc aan te maken en deze gebruiken,hopelijk lukt het en is mijn paniekreactie overbodig geweest.

'k Laat zeker het vervolg weten.

 

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Passer zei:

Nee, dat ziet Passer verkeerd.

In het model met de 45Wh batterij zit 1 (één) M.2 SSD. Die ene M.2 SSD kan ofwel van het type 2280 zijn ofwel van het type 2242. Dus niet van allebei een...

In het model met de 35Wh batterij zit een gewone 2,5 inch harde schijf én een M.2 SSD. En ook hier is die ene M.2 SSD van het type 2280 of 2242.

2280 en 2242 geven aan hoe breed en hoe lang die M.2 SSD is:

De M.2 2280 SSD is 22 mm breed en 80 mm lang

De M.2 2242 SSD is 22 mm breed en 42 mm lang

 

Met een plaatje erbij waardoor het verschil direct duidelijk wordt:

 

657a1dd7e0098-m-2-2280-2260-2242.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eddy X,

 

Zover zijn we nog niet.

Laat topic starter eerst eens kijken of hij/zij die laptop kan reanimeren.

 

Anders geef ik hier ook eens even wat "goedkopere" oplossingen:

https://www.amazon.nl/s?k=nvme+m.2+ssd+behuizing&crid=30KC8EEUOQMCE&sprefix=nvme+m.2+ssd+behuizing%2Caps%2C60&ref=nb_sb_noss_1

 

En, indien de computer/laptop waarop hij deze externe schijf wil gaan gebruiken een USB-C aansluiting heeft geef ik logischerwijze de raad een behuizing te kopen met deze aansluiting of eentje met beiden - USB-3 én een adaptertje naar USB-C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello allemaal,

'k Heb alles eens rustig doorgenomen wat jullie geschreven hebben maar zoals gezegd ga 'k eerst proberen met een herstel-usb de zaak op te lossen. Daarna laat 'k direct iets weten of het gelukt is of niet.

In elk geval ben 'k al blij met de vooropgestelde oplossingen die jullie voorstelden. Zo ziet een leek meer de bomen dan het bos!!

Bedankt .

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Hier ben 'k terug met het nieuws van de dag😄.

Met een opstart USB stick lukt niets dus ga 'k mijn SSD uitbouwen en in een omhulsel steken en kan 'k deze als externe opslag gebruiken. De websites die jullie mij gaven ga 'k eens bekijken en dan bestellen.

Als er iemand nog een andere oplossing heeft,'k ben altijd bereid om bij te leren(op mijn oude dag)😁

'k Laat zeker nog iets weten als alles uit de voeten is.

 

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.