Ga naar inhoud

Krijg zwart scherm maar muis is wel te zien


Eus18

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik het volgende probleem.

Als ik mijn computer gebruik, volgens mij vooral als ik in de verkenner iets doe, gaat opeens het scherm op zwart. 

Ben mijn menubalk kwijt en kan niets meer doen. Muis kan ik nog wel over het scherm bewegen maar niets activeren.

Enige wat rest is systeem uitzetten en op nieuw aanzetten.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

 

Alvast bedankt

Eus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm.... heb je gisteren (voor het de eerste keer gebeurde) iets met je systeem gedaan (iets geïnstalleerd, geüpdate, verwijderd, .. ? ?)

 

Zijn je windowsupdates allemaal binnen, heb je dus de laatste versie van Windows?

 

Zet anders ook eens een herstelpunt van ervoor terug,

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer, ik wil niet ondankbaar lijken maar systeem herstel is nog niet klaar maar ik ben zelf morgen niet in de gelegenheid naar het systeem te kijken. Wordt zondag pas wanneer ik iets kan terugkoppelen!

 

groet eus

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, geen probleem Eus18 - alleen: het is niet normaal dat het terugzetten van een herstelpunt zo lang duurt, tenzij dat je harde schijf bijna volledig vol zou zitten...

 

Maar goed: zon- of maandag maak je me maar terug wakker dan!  mooi weekend  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een moeilijke. Want dan heb je een 'half teruggezet' systeem en nog een 'half oud systeem' en ik vrees (met grote vrees!) dat je dan een vernaggeld systeem gaat overhouden en dat je Windows dus niks meer gaat doen.

 

Is je systeem nog altijd 'bezig' ? :  flikkert het ledje van je systeem nog (van : ik ben iets bezig) of niet meer (ik bedoel : voor lange tijd, 5/10 mnuten) - of ligt alles 'stil' ?

 

Als het nog bezig is, zou ik het laten uitbollen - maar 'normaal' is jouw situatie dus niet. Het kan ook zijn dat bepaalde essentiële bestanden brak zijn en dat hij dus in een loop zit en steeds maar blijft proberen of (dat zei ik al) dat je schijf zo vol zit, dat hij bijna geen plaats heeft om tijdelijke bestanden te gaan aanmaken.

 

Het ideaal zou zijn dat je nu een systeembackup zou hebben, dan leg je alles stil en zet je die gewoon terug en ben je binnen het half uur terug bij je oude Windows,

maar ik vrees dat je dat niet hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.