Ga naar inhoud

Krijg zwart scherm maar muis is wel te zien


Eus18

Aanbevolen berichten

Deze mus had gehoopt dat het daarmee wèl opgelost zou zijn ...

Je teruggezet herstelpunt was toch wel van vòòr gisteren?

 

enne: kijk nu eerst maar eens na hoeveel vrije ruimte jij op je schijf nog hebt.  (screenshotje van het schijfgebruik van die schijf/partitie zou interessant zijn)

Want ik vraag me dus af waarom het zo lang duurde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarmee ik dus al rekening hield: je hebt te weinig schijfruimte om nog dingen als systeemherstel te doen.

200 Gig is tegenwoordig ook al niet veel meer.

Niet dat dit de reden van je probleem zal zijn, maar dit is duidelijk te weinig. (je windows met je programma's zal al wel minimum 60 Gig vragen en wellicht een stuk méér)

> Spreken we hier over een PC of over een laptop?

Ik zou dus sterk overwegen om een grotere schijf aan te schaffen - die zijn deze dagen al niet meer zo duur - of, moest het een PC zijn,

een tweede schijf in je PC te steken want vroeg of laat ga je weer eens tegen serieuze vertragingen aanlopen.

(het terugzetten van een herstelpunt duurt normaal meestal slechts een half uur tot een uur.)

Dus dat is ter overweging voor jou.

 

Wat je probleem betreft gaat het even zoeken zijn.

 

Beginnen we al eens met deze twee dingen (moest ik onbegrijpelijke dingen zeggen, vertel het dan, dan licht ik ze toe):

 

1.

Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
(ps: intypen kan ook met copy/paste)
Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"


Klik daarna terug rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar nu in : sfc /scannow
(let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

Herstart dan je systeem door er helemààl uit te gaan (dus NIET sluimerstand gaan, maar re klikken op je Windowsknop > onderaan: 'afsluiten of afmelden',

     en kies daar dan voor Afsluiten (en als hij uitgevallen is, herstart je hem) of direct voor Opnieuw opstarten

 

2.

Ga naar Apparaatbeheer en klik er alles een voor een open en kijk of er  gele uitroeptekens of rode kruisjes staan. (zo ja: screenshotjes plaatsen in je volgend bericht)

 

Aan het werk :xd:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>  Je systeem herstart en terug gecontroleerd of je de problemen nog hebt?

(er zijn dus windowsbestanden terug verbeterd na die scannow )

 

> en - voor alle zekerheid - ga eens naar je powershell, typ in: winver

en plaats (om mij gerust te stellen :) ) toch ook maar eens een screenshotje van dat venstertje dat je dan krijgt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nog wel gewoon nu een bericht intypen maar de menubalk is weg.

Als ik nu mijn browser afsluit zie ik alleen een zwart scherm en kan hier alleen m'n muis over bewegen zonder dat ikl iets zie of kan doen.

Alleen een harde reset werkt dan.

De verkenner gebruik ik voor een andere schijf in m'n computer!

Ben later terug ga zo ff weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus inderdaad de laatste versie ('k ben gerust :) )

 

> 'k heb het je al eens gevraagd, maar denk dat het antwoord negatief zal zijn: je hebt wellicht geen systeembackup (anders was het binnen het half uur opgelost - tenzij het hardwarematig is natuurlijk)

 

> normaal zou ik iemand in jouw geval aanraden een herstelinstallatie van Windows uit te voeren (met behoud van instellingen), maar met zo weinig overschot aan schijfruimte, begin je er best niet aan (vandaar wat ik daar daarstraks over vertelde)

Het euvel kan zich op verschillende terreinen bevinden en dus gaan we maar verder:

 

 > doe eens een schijfcontrole: lees daarvoor wat hier (<klik!) staat en doe het eens met jouw schijf. 'k Ben benieuwd of je rode blokjes te zien krijgt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.