Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hierbij een algemene beschrijving van de toestand vandaag:

De voorbije dagen geen tijd gehad, maar gisteren opnieuw de PC bekeken.

Bevindingen:

•  Na een eerste keer normaal opstarten geprobeerd om in het vakje links onderaan (“Typ hier om te zoeken”) iets in te typen op zoek naar een herstelpunt. Ik kon er echter maximaal slechts 1 letter typen en die verdween steeds opnieuw
  •  Na nog eens normaal opstarten kreeg ik een melding van Norton dat er een bedreiging zat in het systeem (zie bijlagen). Nadat Norton de beschadigde file in quarantaine had gezet (zie bijlagen) (C:\Users\Jan\AppData\Local\Microsoft\Windows\Netcache\IE\SA789FDT\o.htm met de melding “Script:SNH-gen [Trj]) bleef de PC normaal werken! Heb daarna zelfs 3 updates kunnen downloaden en installeren! 
  • Norton stelde toen een grondige scan voor, wat ik heb gedaan. Er werden echter geen verdere problemen gevonden. Alles werkte normaal op dat ogenblik. De PC werkte feilloos gedurende minstens 6 uren!
  • Daarna de PC terug opgestart op vraag van de computer (grote update). Spijtig genoeg is het probleem nog steeds daar: de muis blokkeert nog steeds na enkele minuten.

Volledigheidshalve vermeld ik ook het batterijtje (CR2032) te hebben vervangen op het moederbord. Het was helemaal leeg.

Heb daarna systeemherstel gestart in veilige modus. Teruggegaan naar de vroegst mogelijke tijd (2 Mei 2026?). Maar kreeg een melding dat systeemherstel niet voltooid was (zie bijlage). Maar ik herinner mij iets van een melding dat de laatste update van gisteren niet ongedaan kon worden gemaakt. Mogelijk is dat de reden waarom herstel niet werkte.

Resultaat: geen verschil: muispointer blokkeert nog steeds na een aantal minuten. De LED in de muis dooft en het toetsenbord reageert niet meer, hoewel de gemeten spanning op de USB poorten netjes 5,4 V blijft. Eender welk gestart programma (bv. Outlook) reageert dan ook niet meer.

Het valt wel op dat ik - nadat de muispointer "bevriest" - , ik onmiddellijk daarna telkens opnieuw kan opstarten en dat de PC telkens gedurende een aantal minuten normaal werkt alvorens te blokkeren.

Software of toch een hardware probleem? Hoe kan ik dit testen?

na systeemherstel.JPG

20260602_101920594_iOS.heic 20260602_101932661_iOS.heic

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)
Op 27/5/2026 om 15:34, DHZ zei:

Muis (DELL) en toetstenbord (MEDION), beide met draad (niet draadloos) getest op een andere PC. Geen problemen gevonden.

TS heeft dus een bedrade muis/toetsenbord en eens PC opgestart zijn er problemen.

Blijkbaar geen problemen met deze set op een andere PC.

Heeft TS de mogelijkheid om eens een draadlose muis en toetsenbord uit te testen.

Vooropgesteld dat het nodige adaptertje het dan wél zou doen in een usb-poort.
Zo zou men toch kunnen "troubleshooten" en kijken of het aan de usb-poorten ligt.

aangepast door Calvus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.