Ga naar inhoud

download limiet 102gb bij telenet te vlug overschreden....


Aanbevolen berichten

Hallo

We hebben op onze netwerk 2 laptops die draadloos verbonden is met de modem en een vaste pc die rechtstreeks verbonden is via een kabel op de modem.

De vaste computer draait Linux op en is heel oud.(heeft maar harde schijf van 20gb)

De ene laptop is een windows vista 32-bit en de andere windows vista 64bit

Mijn probleem is dat mijn maandelijkse volume( naar mijn eigen verbazing) te snel overschreden is.

Oude pc met linux:

-Wordt vooral gebruikt voor gewone simpele dingen.

Zoals netlog/facebook/msn/email. en heel zelden een YT filmpje

Laptop windows vista 32 bit

Dat is de laptop waar ik nu op bezig ben. Op deze laptop wordt de meest zware dingen gedaan op het netwerk. Het is ook de enige laptop die waagt eens een film te downloaden. Msn, facebook,fora, lichte spelletjes,

Films heb ik de afgelopen maand maar een 10-tal, lichte kwaliteitsfilms gedownload (600-900mb). Dit deed ik met utorrent.

Laptop windows vista 64 bit

Facebook,email,netlog, af en toe yt filmpje.... en offline pc games

-----------------------------------------------------

Maar 100gb in een maand verdoen???? dit kan gewoon weg niet!

Mijn modem is beveiligd met een wpa2 sleutel.

Provider:Telenet

-------------------------

Nu eigelijk me vraag waar voor ik kom...

Zu er iemand deze netwerk gekraakt hebben en nu zitten te profiteren van onze internet?

Zou het programma "Utorrent" de boosdoener kunnen zijn?

Of is telenet niks waard? :D ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik zou beginnen met in te loggen op 'mijn telenet' (via website Telenet), naar de telemeter te gaan en daar je verbruik in detail te bekijken...je kan het op die manier van dag tot dag opvolgen.

Als je twijfelt aan de beveiliging : stel deze opnieuw in...

µtorrent is een 'grootverbruiker'...mogelijk slorpt het (illegaal?) downloaden van films aardig wat van je maandelijks volume op...een maand zonder µtorrent zal daar ook zeker duidelijkheid in brengen.

Grtjs.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij torrents ga je niet enkel downloaden maar ook uploaden.

Zodra je een deel van de torrent binnen hebt, wordt dit door µtorrent beschikbaar gesteld voor download door anderen; voor jou is dit dan upload en dit telt ook mee in je datavolume.

Best is om µtorrent in te stellen dat het niet automatisch opstart met windows en de upload snelheid instellen op 0 (nul).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten wat er gezegd werd kan ook indien je gebruikt maakt van videochat ook veel download en upload verbruiken.

Daarbij komt er ook nog de gewone download bij van windows en antivirus enz. update.

Youtube lijkt niet veel (gemiddeld 5 mb) maar als je veel bekijkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja Utorrent is inderdaad een grote verbruiker,maar je kan er wel iets aan doen als je je upload limiet verminderd,bv als het op 0 staat betekend onbeperkt,als je op 5 zet is de upload limiet tot 5 Kb/s.

als je wil weten of er iemand op je netwerk profiteerd kun je naar je netwerkcentrum gaan en is kijken naar je netwerkoverzicht ,daar zie je wie er allemaal opzit.... maar er zijn natuurlijk hackers die onzichtbaar zijn voor je netwerk,probeer dan een andere versleuteling in te stellen... mvg.

aangepast door michel1960
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.