Ga naar inhoud

Nieuwe PC BSOD Freeze en Random reboot.


Osiris

Aanbevolen berichten

die methode met de ram te wisselen heb ik al gedaan, in iedere slot waar ik de ram stak en een memtest deed was er niks aan de hand tot als mijn pc een bsod kreeg. Als ik daarna een memtest uitvoerde kreeg ik errors.

Momenteel heb ik nog steeds mijn ramsticks omgewisseld met een vriend aangezien nog geen van ons een bsod gekregen heeft of een andere soort crash.

Die scan zal ik vanavond uitproberen en ik heb een windows cd dus dat is geen probleem.

ik heb al eens mijn pc helemaal opnieuw geinstalleed met de drivers enzo maar dat verholp het probleem niet. Daarom dat ik denk dat het aan hardware ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het ziet er naar uit of hij nog niet alles heeft kunnen repareren, maar al wel iets.

Ik zag dat je huidige windows 7 installatie toch al weer wat maanden oud is, dus wellicht een idee voor een herinstallatie.

Je zou ook met de windows 7 installatie dvd een herstel kunnen uitvoeren om die laatste problemen van sfc te kunnen fixen en zien of dit het probleem oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt wel degelijk een verschil.

Bij een herinstallatie ben je alles kwijt want dan ga je ofwel terug naar de fabrieksinstellingen ofwel naar een nieuwe windows inwtallatie.

 

Bij een herstelinstallatie word enkel windows hersteld maar blijven je gegevens behouden.

Hoe je een herselinstallatie uitvoert, kan je hier nalezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij fabrieks instelling moet ik dan waarschijnlijk drivers enzo ook installeren toch?

Dus als ik het goed begrijp is het best om alles opnieuw te gaan installeren als ik bereid ben de drivers te installeren om op deze manier misschien oude of slecht driver software te gaan vervangen.

Laat mij de beste optie aub weten. Veel van PC's weet ik niet af.

Kweezie Wabbit danku voor je bijdrage :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mijn computer is een custom PC, gebouwd door een PC shop.

 

Bij fabrieks instelling moet ik dan waarschijnlijk drivers enzo ook installeren toch?

Bij een custom pc heb je niet de mogelijkhied om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.

Je kan dus enkel kiezen tussen een volledige herinstallatie of een herstelinstallatie.

 

Bij een volledige herinstallatie moet je inderdaad de drivers en al je programma's ook opnieuw installeren.

 

Bij een herstelinstallatie wordt enkel de windows installatie hersteld.

Aan de drivers, geinstalleerde programma's of je persoonlijke bestanden wordt in pricipe niet geraakt.

 

Ik zou eerst de herstelinstallatie proberen.

Daar is het minste werk aan en je gegevens blijven behouden.

Hoe je een herselinstallatie uitvoert, kan je hier nalezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Kweezie Wabbit al zegt zou ik inderdaad beginnen met een herstel.

Als dat geen oplossing bied dan is een herinstallatie een goede oplossing, ALS het dan in de software zit dan moet het dan iniedergeval weg zijn, anders is het hardwarematig (het is dus een vrij rigoreuze, maar doeltreffende manier om iets als hardware of softwareprobleem aan te merken).

 

Voordat u een eventuele herinstallatie doet is het verstandig om alle drivers alvast te downloaden (voor het geval windows zelf geen drivers aan boord heeft voor bijvoorbeeld u netwerkaansluiting).

 

Zorg uiteraard ook dat u al uw data goed ergens anders opgeslagen hebt, zoals een usb stick of een externe hardeschijf. (denk aan documenten, foto's, mail, webfavorieten).

Geef het ook gerust eerst aan, dan kunnen we u daar ook stap voor stap mee begeleiden, en als het nodig is ook links sturen naar de drivers die u nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je speccy logje eens goed bekeken.

Je hebt een P8H77-V moederbord.

Als je kijkt op de site van Asus naar de lijst van supported memory modules, dan vind ik de ram modules die jij gebruikt niet terug in de lijst.

Vermoedelijk heeft je moederbord dus problemen met het geheugen dat je gebruikt (niet 100% compatibel) en krijg je daardoor die crashes.

Het overgrote deel van de bsod's had trouwens het geheugenbeheer als oorzaak.

 

Ik stel voor dat je nieuw ram geheugen aanschaft dat wel in de lijst voorkomt en waarschijnlijk zijn de problemen dan van de baan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.